Rebranding

  • 23. 12. 2023.
  • čitanja

rebranding

Svima nam se prije ili kasnije dogodi ista stvar. Uđemo u dnevni boravak i pomislimo kako bi bilo zanimljivo drukčije rasporediti namještaj, dodati koju sliku, ne sviđa vam se boja zidova. Nekad nam se to dogodi i sa poslovnim brendom. Iz nekog razloga, image ili brend više ne odgovaraju poslovanju.

Tad dolazi rebrending. Ono je više od samo novog sloja boje, ono je snažan alat koji može transformirati vašu tvrtku i postaviti je na put prema uspjehu. U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, sposobnost prilagodbe i inovacija ključne su za ostvarivanje ciljeva kao što je dugoročni rast.

Kroz pažljivo planiranje i provedbu rebranding strategije, otvaraju se vrata novim prilikama, privlače se potencijalni klijenti te jača prepoznatljivost i pozitivan dojam vaše tvrtke. U ovom blogu istražujemo kako rebranding može biti ključan korak prema postizanju vaših poslovnih ciljeva, stvaranju snažne veze s klijentima i osiguranju konkurentske prednosti na tržištu.

Što je cilj rebrandinga?

Cilj rebrandinga je dubinska transformacija identiteta i percepcije određene marke kako bi se postigli specifični poslovni ciljevi. Ovaj proces obuhvaća sve aspekte poslovanja, uključujući vizualni identitet, komunikacijsku strategiju, proizvode ili usluge i samu kulturu tvrtke. Glavni cilj može varirati ovisno o potrebama tvrtke, no u osnovi se često traži:

Osvježavanje imidža: Ponekad tvrtke žele modernizirati svoj izgled kako bi bolje odražavale suvremene trendove i privukle nove generacije klijenata.

Povećanje prepoznatljivosti: Rebranding može pomoći u jačanju prepoznatljivosti marke, stvaranju jasnije poruke i diferencijaciji od konkurencije.

Stvaranje pozitivnog dojma: Ako tvrtka prolazi kroz teškoće ili želi promijeniti svoju percepciju u očima javnosti, rebranding može pomoći u stvaranju pozitivnijeg dojma.

Privlačenje novih ciljnih skupina: Ako tvrtka želi proširiti svoje tržište ili privući novu publiku, rebranding može biti koristan alat za prilagođavanje strategije komunikacije i proizvoda.

Kako znati da je vrijeme za rebranding?

Odluka o rebrandingu nije jednostavna i treba se temeljiti na pažljivoj analizi različitih faktora. Evo nekoliko znakova koji ukazuju da bi moglo biti vrijeme za razmatranje rebrandinga:

Neprepoznatljivost ili zastarjelost: Ovo je najčešći razlog rebrandinga. Ako se vaša marka doima zastarjelom ili nije prepoznatljiva, to može biti znak da je potreban osvježavajući rebrand kako biste bili konkurentni na tržištu.

Promjene u poslovnom fokusu: Ako vaša tvrtka mijenja svoj poslovni model, proširuje asortiman proizvoda/usluga ili mijenja strateški smjer, rebranding može odražavati te izmjene.

Loša reputacija ili kriza: Ako se suočavate s lošom reputacijom, krizom ili negativnim dojmovima u javnosti, rebranding može pomoći u ponovnom izgradnji povjerenja i stvaranju pozitivnijeg imidža.

Bitno je ne podlijegati trendovima, to jest znati koji trendovi ostaju, a koji su samo prolazni. Minimalistički logotipi su se pokazali dugotrajnim trendom dok je neumorfizam postao produkt svog vremena i sad ga se viđa samo u ograničenim upotrebama.

U tu svrhu bitno je imati pouzdanog partnera za marketing čije će iskustvo raditi u vašu korist. Također je bitno imati na umu da osobne preference, osjećaj za estetiku i mišljenje ovdje ne smiju igrati ulogu. Rebranding je značajan korak, stoga je važno donositi odluke temeljene na čvrstim informacijama i ciljevima.

Želite li transformirati svoj brend i ojačati svoje poslovanje?

Otkrijte kako uz pomoć naše agencije možete osvježiti svoj brend i postići značajne rezultate:

  • Izgradite prepoznatljiv i jedinstven brend koji će vas izdvojiti od konkurencije
  • Povećajte privlačnost vašeg branda i privucite nove klijente
  • Poboljšajte percepciju vašeg branda u javnosti

KONTAKT

Koje su mogućnosti kod rebrandinga?

potpuni rebrending SUNOS centra - iq agencija za marketing

Rebranding pruža različite mogućnosti za izmjene koje odražavaju nove strategije, ciljeve ili izmjene u okolini tvrtke. Tri glavne opcije su spajanje brendova (brand merger), rebrand ili refresh.

Spajanje brendova se događa kada dolazi do spajanja tvrtki ili konsolidiranja unutar jedne tvrtke. U ovim situacijama dolazi do potrebe za konkretnim brendom koji će obuhvatiti bitno kod svih uključenih tvrtki.

Ovdje se može raditi o pronalasku zajedničkog identiteta koji je spoj prijašnjih identiteta. Primjer ovoga je spajanje Exxona i Mobila u Exxon Mobil gdje je preuzet font od Mobila s bojom Exxona i sada postoji unikatan brend koji i dalje vuče poveznice s prošlošću obje tvrtke.

Zadnji primjer je konsolidiranje brendova unutar jedne tvrtke. Primjer ovoga poznat hrvatskoj publici je promjena Vipa u A1 kako bi brend bio homogen kroz čitavu Europu.

Potpuni rebranding obuhvaća cjelokupnu transformaciju identiteta tvrtke na svim razinama. To uključuje temeljite izmjene u vizualnom identitetu, komunikacijskoj strategiji, proizvodima ili uslugama, internim procesima, pa čak i kulturnim aspektima tvrtke.

Vizualni identitet može uključivati promjene u logotipu, bojama, fontovima i ostalim grafičkim elementima. Komunikacijska strategija obuhvaća novi ton poruka, priču o brandu i pristup prema ciljnoj publici. Ako je potrebno, može doći do promjena u imenu tvrtke. Ovakav primjer se dogodio kod tvrtke X.

Brand refresh predstavlja manje, osvježavajuće izmjene u postojećem identitetu marke kako bi se prilagodila suvremenim trendovima, zadržala relevantnost ili poboljšala percepcija brenda. Ovdje se radi upravo o onome na što najčešće mislimo kada kažemo rebranding.

Ovaj proces obično uključuje blage modifikacije u vizualnom identitetu, komunikacijskim strategijama i marketinškim materijalima, a cilj mu je održati identitet svježim i privlačnim bez potrebe za potpunim preobražajem.

Refresh može uključivati ažuriranje logotipa, izmjene, fontova ili drugih grafičkih elemenata, kao i poboljšanja u porukama koje se šalju ciljnoj publici. Dakle, nije tako temeljna transformacija kao potpuni rebranding, već se fokusira na održavanje dosljednosti i atraktivnosti postojećeg branda.

Refresh ili rebrand?

Odluka o tome treba li provesti brand refresh ili potpuni rebrand ovisi o različitim čimbenicima, uključujući ciljeve tvrtke, devijacije na tržištu, percepciju potrošača i druge specifičnosti poslovanja. Evo nekoliko situacija koje mogu ukazivati na potrebu za brand refresh ili rebrand:

Brand Refresh:

refresh brenda smile design kovač - by iq agencija za digitalni marketing

Suvremenost: Ako brand izgleda zastarjelo ili nije u skladu s trenutnim dizajnerskim trendovima, brand refresh može osvježiti izgled i zadržati prepoznatljivost.

Manje izmjene u ciljevima: Ako tvrtka prolazi kroz manje izmjene u strategiji, ciljevima ili proizvodima, brand refresh može biti dovoljan za prilagodbu identiteta marke.

Održavanje prepoznatljivosti: Ako tvrtka želi zadržati prepoznatljivost među postojećim kupcima, a istovremeno prilagoditi brand suvremenim standardima.

Potpuni Rebrand:

Temeljite izmjene u strategiji: Ako tvrtka mijenja temeljne elemente svoje strategije, ciljeva ili ciljne publike, potpuni rebrand može bolje odražavati nove smjerove.

Negativna percepcija: Ako postoji negativna percepcija marke ili tvrtka prolazi kroz krizu ugleda, potpuni rebrand može pomoći u stvaranju novog identiteta koji će izazvati pozitivan dojam.

Potreba za potpunom promjenom: Ako su potrebne temeljite izmjene u poslovnim procesima, proizvodima, ciljevima i kulturi tvrtke, potpuni rebrand može biti najprikladniji.

Iako se refresh čini kao manje bitan zahvat i dalje se radi o srži vašeg brenda i samim time poslovanja. U oba slučaja potrebno je imati pouzdanog i iskusnog partnera koji će raditi sve da vaša transformacija bude uspješna.

Dobri primjeri rebrandinga

Jedno je teorija, a drugo je praksa. Sada bi se htjeli fokusirati na primjere dobrih rebranda i refresha i na kraju zašto funkcioniraju.

Microsoft

prije i poslije rebrending microsoft

Microfost je prepoznao da je njihovom brendu bio potreban refresh, pogotovo uzevši u obzir da je njihov logotip bio u upotrebi od 1987, a logo od 1997.

I logo i logotip se pojednostavljuju i stvara se slika moderne tvrtke u korak s vremenom, što je Microsoftu neko vrijeme bio problem. Svatko zna za Microsoft, ali njihov imidž nikad nije bio uzbudljiv, pogotovo ako se usporedi s tvrtkama kao Apple.

Sada, Microsoft radi svoju IT nišu koja je uzbudljiva iz dizajn perspektive i koja ide u korak s vremenom.

Airbnb

primjer airbnb rebrending

Još jedan primjer elegantnije, jednostavnijeg dizajna je Airbnb. Pretrpani logotip, neozbiljnog fonta, upitnih dizajnerskih odluka mijenjaju za novi logo i logotip koji su sada trenutačno prepoznatljivi.

Osim uglađenog dizajna u logo dodaju i osobnost. Spajaju elemente slova A, naopakog srca, ali i pribadače kao na Google kartama. Sve što je bitno oko njihovog posla u jednom, prepoznatljivom obliku.

Cockta

primjer rebrendinga cockta

Izvrstan primjer s lokalnog terena je Cockta. Stvara upečatljiviji dizajn, bježeći od klasične crvene za pića slična Coca-Coli. Naglašava se unikatnost Cockte kao pića kroz unikatnost dizajna na tržištu gaziranih pića.

Odlučuju se žrtvovati prve asocijace koju imamo kako bi pojačali prepoznatljivost i jedinstvenost na tržištu. Sve to rade i dalje koristeći elemente originalnog dizajna kako bi se nastavila dugotrajna povijest tvrtke i kroz sam dizajn.

Loši primjeri rebrandinga

Na žalost ne može sve biti uvijek savršeno pa tako dolazimo do primjera loše izmjene.

Mastercard

master card rebranding primjer

MasterCard je imao jedan od najprepoznatljivijih loga na planeti. 2006 su se odlučili na refresh brenda u kojem uništavaju prepoznatljivost loga i idu u suprotnom smjeru od tada etabliranih trendova.

Ovaj logo je ubrzo odbačen i MasterCard se vraća ikoničnom logu.

X

primjer rebrendinga twitter u X

Twitter je tvrtka koja je prošla niz refresheva kroz povijest. Svaki refresh do sad je samo dovodio tvrtku u nove ere dizajna i uvodio svježe trendove dok je jezgra ostala ista.

2023 dolazi do kompletne izmjene i uništava se jedan od najjačih i najprepoznatljivijih vizualnih identiteta na nepromišljen i lakom način iz razloga poznatih samo Elonu Musku.

A1

rebranding VIP u A1

Kao zadnji primjer loše izmjene navodimo A1. Vip je bio jedan od, ako ne i najjači vizualni identitet ne samo u Hrvatskoj nego u čitavoj regiji.

Telecom Austria Grupa je odlučila kako je konsolidiranje i homogenost brenda bitnija od trenutne prepoznatljivosti i tako dolazi do potpune promjene od vizualnog identiteta, imena i ponude pa i do, kako navode čelnici tvrtke, izmjena u samoj kulturi.

Zaključak

Izmjena brenda je bitan i dugotrajan proces koji, ako je odrađen pravilno, može nezamislivo poboljšati vaše poslovanje. Ako želite preći na novi nivo vašeg poslovanja ili vam samo treba osvježenje, iQ – agencija za marketing, stoji vam na raspolaganju i ako vam je ovaj članak ukazao na potrebu jakog identiteta, pozivamo vas da se javite na broj telefona +385998467067 ili putem kontakt forme.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.



    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.