Što je grafički dizajn?

  • 30. 03. 2023.
  • čitanja

 

Što je grafički dizajn

Grafički dizajn je umjetnost i proces izrade, planiranja i organiziranja vizualnih komponenti za učinkovito prenošenje poruke.

Puno ljudi ima krivu predodžbu grafičkog dizajna, a do tog nesporazuma dolazi zbog jednog od dva razloga. Prvi je nepoznavanje uloge grafičkog dizajnera i točnog opisa posla, a drugi je oslanjanje na zastarjele definicije iz vremena kad je posao grafičkog dizajnera bio potpuno drukčiji. Drugi razlog je pogotovo točan u Hrvatskoj.

Iz tih razloga smo htjeli pokušati pobliže objasniti što je točno grafički dizajn i zašto je bitan. Proći ćemo ukratko i što je posao grafičkog dizajnera i što čini dobrog dizajnera te koje su situacije u kojima vam je grafički dizajner potreban.

Definicija i opis grafičkog dizajna

Da bi mogli pričati o grafičkom dizajnu, prvo moramo imati konkretnu ideju što je grafički dizajn zapravo. Ono je oblik primijenjene umjetnosti u kojoj putem vizualne komunikacije šaljemo specifične poruke specifičnoj publici sa specifičnim željenim ishodom. To znači da ne postoji univerzalno efektivan dizajn, koliko god neki klijenti htjeli da je to istina.

Na jednostavnom hrvatskom to znači da prije dizajniranja prvo trebamo imati cilj, na primjer prodaja proizvoda, imati točnu publiku na koju ciljamo, npr. mladi na fakultetu, i imati poruku koju želimo poslati, zašto baš oni trebaju kupiti naš proizvod. Tako da ako ste naišli na reklamu koja vam nije bila jasna, vrlo vjerojatno niste dio ciljane publike.

Kad imamo to troje onda možemo početi pričati tome gdje želimo reklamirati proizvod, radi li se o reklamiranju putem časopisa, plakata ili web stranica. Kakav dizajn nam je potreban, želimo li nešto moderno ili klasično, emotivno ili humoristično, itd.

To znači da dizajn za osiguravajuće kuće, na primjer, neće imati previše žarkih boja, neće se oslanjati pretjerano na humor i imati će klasičniji dizajn. Razlog za to je da žele ulijevati povjerenje i sigurnost ciljanoj publici odraslih ciljajući njihove emocije.

Proces bavljenja grafičkim dizajnom

Dizajn za igračke s druge strane neće biti monoton i ozbiljan i neće se fokusirati na kvalitetu proizvoda nego će naglašavati zabavu, vjerojatno kroz humor i žarke boje. Cilj ovdje je privući pažnju djece kako bi natjerali roditelje da im kupe baš tu igračku.

Obično ljudi smatraju da je posao grafičkog dizajnera samo složiti da stvari izgledaju “lijepo” i da se sve svodi na stvar ukusa, ne razmišljajući o satima provedenim na istraživanje tržišta, trendova, uzoraka ponašanja kupca i slično, što ne znači da estetika nije bitna.

U začetku marketinga, grafički dizajn je bio stvar ukusa i trenda te je dizajn bio osoba koja je radila po osjećaju. Danas su dizajneri stručnjaci u svom polju i grafički dizajn postaje balans estetike i ukusa i čiste znanosti. To je i razlog zašto je u Hrvatskoj definicija i ideja grafičkog dizajnera zastarjela.

I dalje stoji predodžba dizajnera kao osobe koja se prvenstveno bavi časopisa i rasporedom sadržaja na stranici, a ne osobe koja, također, koristi svoje ideje kako bi stvorila vizualne sadržaje za tvrtke i koja se bavi izrazito kreativnim i ključnim radom.

Zašto je grafički dizajn bitan?

Kroz definiciju grafičkog dizajna, postaje jasno zašto je grafički dizajn toliko bitan. Primjena dizajna, kada je iznimno dobro ili loše odrađen, utječe na prodaju ili plasman proizvoda. Loše odrađen dizajn može značiti da ciljana publika uopće ne dođe u kontakt s proizvodom ili da potpuno krivo shvati zašto bi im trebao biti primamljiv.

Klijenti znaju na dizajn gledati samo kao trošak, nešto što se mora imati, ali nije pretjerano bitno. Takav pogled na dizajn je jako arhaičan i ne uzima u obzir da dobar dizajn može stvoriti potražnju tamo gdje je inače ne bi bilo ili može pridodati vrijednost proizvodu.

Grafički dizajn proizvoda Angostura Bitter

Dobar primjer ovoga je tvrtka Angostura i njihovo ikonična boca bittera s prevelikom etiketom. Etiketa je prvi put predstavljena na natjecanju bittera koji je Angostura izgubila, ali je zahvaljujući svom upečatljivom dizajnu nakon tog natjecanja njihov bitter i etiketa prevelika za bocu postaju sinonim za bittere i najprodavaniji proizvod svog tipa u svijetu.

Što radi grafički dizajner?

Grafički dizajneri su, u našem kontekstu, zaduženi za oblikovanje vizualnih sadržaja za potrebe marketinga. Kao što smo pričali u blogu o vizualnom identitetu sve oko branda je barem pasivna reklama i za kreiranje vizualnog identiteta je, logično, potreban grafički dizajn i grafički dizajner.

Opis posla grafičkog dizajnera je jako šarolik, pa će se dizajner baviti velikim poslovima kao kreiranje branda, stvaranje loga i logotipa, ali i manjim, svakodnevnim stvarima kao stvaranje postova za društvene mreže, newsletteri, letci i slično.

Posao dizajnera je iznimno bitan jer, kao što smo naglasili ranije, o poslu dizajnera može ovisiti uspješnost proizvoda, usluge, ali i čitavog branda.

Koje vještine mora imati?

uloga dizajnera u grafickog dizajnu

Osjećaj za estetiku je, naravno, primaran u poslu dizajnera. Tehničke vještine i znanje služenje programima za grafički dizajn su također bitni i mogu nadopunjavati jedno drugo pa tako netko tko ne može nacrtati ništa lijepo na klasičnom papiru može izvesti čuda u digitalnom okruženju ako posjeduje taj talent.

Dobar dizajner mora biti radoznala osoba. Ako se radi o zatvorenoj osobi, ograničenoj u opsegu svojih utjecaja i u svom znanju, onda se radi i o lošem dizajneru. Osobe u tom zanimanju moraju pratiti trendove, što se događa na tržištu i što radi konkurencija. Ne samo u pogledu dizajna nego i istraživanja tržišta, praćenje uzoraka kupaca, psihološke navike i slično.

Dizajneri se vole šaliti na račun klijenata jer se s njima najčešće razilaze u mišljenju. Zbog toga grafički dizajner mora biti i efikasan i dobar komunikator. Mora znati iznijeti svoje stavove i razloge za njih tako da je nekome tko uopće nije upućen u dizajn bude jasno zašto su neke odluke donesene.

Iz istog razloga mora biti i iznimno strpljiv jer je lako povezati se s produktom svog kreativnog rada i shvatiti kritiku osobno.

Što je nužno od opreme?

Slika dizajnera u radu oko ideje branda tvrtke

Osnovna oprema je računalo, miš i editing software. Što se softwarea tiče tu je prvi izbor naravno Adobe s programima kao što su Photoshop, Illustrator, InDesign i mnogi drugi.

Nakon toga dolazimo do tableta za crtanje koji mogu biti samo imitacije papira po kojem crtate, ali gledate na ekranu, sve do zaslona za crtanje na kojima vidite što radite.

 

Kada vam je potreban grafički dizajner?

U bilo kojoj situaciji u kojoj prodajete proizvod, uslugu ili brand. Nije bitno radili se o OPG-u ili međunarodnoj tvrtki, grafički dizajn je ono što vas odvaja od konkurencije i čini jedinstvenima.

Ono što plaćate kod dizajnera nije samo vrijeme i rad utrošen u programu za vrijeme kreiranja grafike, loga ili promotivnog materijala nego i znanje i iskustvo iza te osobe. Sigurnost da produkt tog rada ne samo da neće škoditi vašem brandu nego će ga poboljšati i pogurati dodatan korak prema uspjehu.

Kontaktirajte nas

Ako želite saznati više o tome što radimo možete pročitati više o našim uslugama grafičkog dizajna ili specifičnim uslugama dizajniranja loga.

Ili, ako znate da imate potrebu za iskusnim grafičkim dizajnerima, punim znanja i žara za poslom koji rade ili niste sigurni. Možete nas kontaktirati za dizajn ili konzultacije putem kontakt forme ili putem telefona: +385998467067

iQ – agencija za marketing, stoji vam na raspolaganju!

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.


    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.

    Katharina Rostaš
    Katharina Rostaš

    Voditeljica Grafičkog Dizajna

    Oduvijek vizualni tip. Završila je studij Informatologije u Osijeku na kojem se službeno zaljubila u grafički dizajn i karijerno se usmjerila…

    Slične teme