U današnje vrijeme čini se da je gotovo svaka tvrtka vodi marketing na društvenim mrežama. Bilo da tek počinju ili se već godinama aktivno oglašavaju, tvrtke svih veličina koriste razne društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, X/Twitter, YouTube i druge kako bi došle do svoje ciljane publike.
Oglašavanje na društvenim mrežama brzo je postalo jedan od najučinkovitijih načina na koji tvrtke oglašavaju svoje proizvode i usluge. Uostalom, nije tajna da većina nas provodi više vremena na internetu nego ikada prije.
Bilo da ste vlasnik obrta, manje tvrtke ili korporacije, oglašavanje na društvenim mrežama može biti nevjerojatno učinkovit način dosezanja do ciljane publike i ciljanog tržišta.
Što je oglašavanje na društvenim mrežama?
Oglašavanje na društvenim mrežama proces je stvaranja i promicanja sadržaja na društvenim platformama poput Facebooka ili Instagrama, kako bi se došlo do ciljane publike i podiglo engagement. Ova vrsta oglašavanja može uključivati objave, videozapise, slike, partnerstva s utjecajnim osobama i slično.
Danas gotovo svaki brend na neki način koristi oglašavanje na internetu. Tvrtke ga koriste kako bi izgradile svoj kredibilitet, promovirale svoje proizvode i usluge, potaknule angažman svojim sadržajem, povećale vidljivost svog brenda i još mnogo toga.
Neke od najpopularnijih platformi kojima se tvrtke koriste za oglašavanje su Facebook, Instagram, X/Twitter, YouTube, LinkedIn i Snapchat – ali tu priči nije kraj pošto postoji još nebrojeno puno društvenih platformi i nove nastaju svakim danom.
Svaka platforma ima svoje jedinstvene značajke, publiku i formate oglasa. To znači da je važno razumjeti kako svaka platforma funkcionira kako bi se stvorile učinkoviti oglasi
Na primjer, Facebook oglašavanje vam omogućuje da oglasima ciljate vrlo specifičnu grupu ljudi, dok je instagram oglašavanje više fokusirano na vizualne i zanimljive sadržaje. Dakle, ovisno o vrsti proizvoda ili usluge koju oglašavate, trebali biste odabrati platformu koja najbolje odgovara vašim potrebama.
Prednosti oglašavanja na društvenim mrežama
Oglašavanje na društvenim mrežama je snažan alat za svaku tvrtku ili brend. Iznimno je financijski isplativo, može brzo doprijeti do velikog broja ljudi i omogućuje vam da ciljate određene skupine i prilagodite svoje poruke točno njima.
Dodatan plus je to što putem analitičkih alata možete imati insight u uspješnost oglasa te podacima o kupcima kako biste dodatno mogli poboljšali i specificirati oglase. Moći ćete pratiti klikove i konverzije te mjeriti uspjeh ili neuspjeh kampanja u stvarnom vremenu.
Općenito, oglašavanje na društvenim mrežama potpomaže vaše poslovanje tako što pruža učinkovitu platformu za dosezanje širokog spektra kupaca, a istovremeno nudi priliku za izgradnju odnosa i lojalnosti s njima. To je izuzetno bitan alat koji tvrtkama omogućuje uvid u ponašanje korisnika i mjerenje njihovih kampanja u stvarnom vremenu.
Uz njegovu isplativost i sposobnost da brzo postane viralan, nema razloga zašto bilo koja tvrtka ne bi iskoristila prednosti ovog moćnog alata.
Dobar primjer ovoga je trgovina građevinskom opremom Građa koja je u potpunosti prihvatila kako TikTok funkcionira i plasira sadržaj koji cilja na milenijalnu i gen Z publiku.
Osnove uspješnog oglašavanja na društvenim mrežama
Kako bi bilo koja kampanja oglašavanja na društvenim mrežama bila uspješna i kako bi nakon nekog vremena dosegla što veći broj korisnika, bitno je postaviti dobre temelje i uspostaviti osnove uspješnog oglašavanja.
U nastavku ćemo vam dati korisne savjete kako napraviti dobru kampanju oglašavanja na društvenim mrežama.
Poznavanje svog brenda
Poznavanje svog brenda nevjerojatno je važno za bilo koju kampanju oglašavanja na društvenim mrežama. Snažan i dosljedan glas brenda u ukupnom vašem sadržaju omogućuje potencijalnim kupcima da se identificiraju s vama, jačajući povjerenje u usluge ili proizvode koje nudite.
Specifičan brand voice također može pomoći da se vaša tvrtka izdvoji od konkurencije – kroz jasnu osobnost u svojim porukama, možete osigurati da se vaš brend ističe u gomili.
Kada stvarate glas brenda za oglašavanje na društvenim mrežama, važno je imati na umu određene elemente. Prvo i najvažnije, želite biti sigurni da točno predstavljate tko ste kao tvrtka i koju poruku želite prenijeti.
Ton bi trebao biti autentičan i u skladu s vrijednostima vaše tvrtke; na primjer, treba se koristiti duhovitim, prijateljskim i razgovorljivim glasom ako želite stvoriti pristupačan brend, ali koristiti koncizne i hladne poruke ako želite odavati dojam ozbiljnosti svojoj publici.
Poznavanje ciljane publike
Razumijevanje ciljane publike ključno je za uspješnu kampanju oglašavanja na društvenim mrežama. Poznavanje toga tko je vaša ciljana publika i što ona želi pomaže vam u stvaranju sadržaja koji im odgovara i koji potiče angažman.
Korištenjem demografskih podataka, tvrtke mogu prilagoditi svoj messaging kako bi on rezonirao s ciljanom publikom. Na primjer, ako znate da veliki dio vaše ciljane publike ima između 18 i 24 godina, svoj sadržaj možete prilagoditi njihovim vrijednostima i interesima kako bi im on bio relevantan.
Osim toga, razumijevanje vrste platforme koju vaše ciljno tržište koristi također će utjecati na vašu strategiju oglašavanja. Različite platforme imaju različite snage i slabosti kada je u pitanju oglašavanje, zbog čega je važno odabrati pravu platformu za svoj sadržaj. Na primjer, Instagram je idealan za vizualno privlačan sadržaj, dok je LinkedIn oglašavanje bolje ako ciljate na više profesionalnu publiku.
Korištenje analitike
Analitika je ključan alat za razumijevanje uspjeha (ili neuspjeha) vaše reklamne kampanje na društvenim mrežama. Mjerenjem izvedbe svakog pojedinačnog oglasa, omogućuje vam se da odredite gdje biste trebali optimizirati i prilagoditi svoju strategiju.
Pomoću analitike možete steći važne uvide u stvari kao što su doseg, prikazivanja, koliko klikova (clickthrough rate), konverzije i još mnogo toga – dajući vam mogućnost donošenja odluka na temelju podataka koje vam pomažu povećati povrat ulaganja (return on investment).
Osim toga, analitika također pruža vrijedne demografske podatke kako biste mogli bolje specificirati i segmentirati svoju publiku za personaliziraniji pristup oglašavanju na društvenim mrežama. To vam može pomoći da izgradite jaču vezu s potencijalnim kupcima i povećate učinkovitost svoje kampanje.
Kretanje od jednog kanala
Iako je logično da se refleksno želite oglašavati na što više kanala, bitno je početi s jednim kanalom i onda se širiti. To vam omogućuje ciljanje točnijeg dijela publike na učinkovit način, fokusiranjem na platformu na kojoj su najaktivniji i najzanimljiviji.
Osim toga, omogućuje vam izgradnju povjerenja s klijentima korištenjem iste poruke na različitim kanalima nakon što uspostavite messaging. Ono vam također osigurava dosljednost i prepoznatljivost messaginga, što pomaže u stvaranju snažnog identiteta marke.
Nakon što imate čvrsto poznavanje kako oglašavanje funkcionira, možete se proširiti na više kanala. Oglašavanje na više kanala pomaže vam da dosegnete širi krug potencijalnih kupaca. Diverzifikacijom svojih kampanja putem različitih društvenih mreža možete povećati učinak i povećati vjerojatnost dosezanja nove publike. To će rezultirati višim stopama konverzije i boljim ROI za vaše kampanje.
Savjeti za oglašavanje na društvenim mrežama
Osim navedenih osnova za kampanje, postoje i dodatni savjeti za daljnje oglašavanje. Ovdje ćemo govoriti o tome kako poboljšati kampanju nakon što je uspostavljena i kako doprijeti do šire publike.
Korištenje podataka iz organske marketing strategije
Ako mislite da je započeti kampanju bez pravih podataka teško, slažemo se. Zato je bitno koristiti podatke dobivene analitikom organskih strategija. S pravim informacijama možete stvoriti učinkovitu kampanju koja je relevantna vašoj ciljnoj publici i pomoći u povećanju potencijalnih kupaca i prodaje.
Podaci iz organskih strategija pružaju vrijedan uvid u ponašanje potrošača kao što su dobne skupine, lokacije, interesi i drugi demografski podaci. Ovi podaci pomažu oglašivačima u stvaranju ciljanih kampanja za koje postoji veća vjerojatnost uspjeha.
Osim toga, može pomoći u određivanju koje platforme i kanali najbolje funkcioniraju za vašu određenu publiku, pružajući dragocjen uvid gdje usmjeriti svoje oglašivački trud.
A/B testiranje
A/B testiranje postalo je neizostavan dio razvoja uspješne reklamne kampanje na društvenim mrežama. A/B testiranje pomaže odrediti koji elementi vašeg oglasa imaju dobru izvedbu, a koji ne, tako da se možete usredotočiti na optimizaciju kampanja koje funkcioniraju i eliminirati one koje su neučinkovite.
Korištenjem A/B testiranja možete identificirati područja poboljšanja svojih kampanja i maksimalno povećati njihovu izvedbu. To je ključni dio razumijevanja uspjeha vaše kampanje, tako da je možete nastaviti optimizirati i osigurati da daje sve bolje i bolje rezultate.
Usmjeriti pozornost na pametne telefone
Fokusirati se na optimizaciju oglasa za pametne telefone je bitnije nego ikad i samo postaje sve bitnije. Uz toliko ljudi koji koriste pametne telefone i tablete kao primarni način pristupa internetu, osiguravanje da su vaše kampanje na društvenim mrežama optimizirane za te uređaje trebao bi biti glavni prioritet.
Uzimanje u obzir specifičnosti mobilnih uređaja osigurava bolje korisničko iskustvo i samim time povećava pridodanu vrijednost vašem brendu jer ga korisnici vide kao ozbiljnijeg. Korisnici mobilnih uređaja očekuju da se stranice brzo učitavaju i da se njima lako kretati – ako vaše kampanje nisu dizajnirane imajući to na umu, možda neće imati željeni učinak.
Isprobavanje raznih strategija
Kada je riječ o tome kako da vaše oglašavanje na društvenim mrežama bude što učinkovitije, važno je pokušati mijenjati svoj pristup. Različite strategije imaju različite razine uspjeha na različitim platformama, a isto vrijedi i za lijevke (funnel).
Na primjer, funnel koji odlično funkcionira na Facebooku možda neće biti tako uspješan ako ga isprobate na Instagramu ili LinkedInu. Zato se isplati testirati niz različitih funnela i strategija.
Isprobavajući nove pristupe, možete biti sigurni da ćete pronaći nešto što će maksimizirati ROI. Možda ćete čak pronaći nešto što radi bolje od onoga što ste prije koristili.
Zaključak
Oglašavanje na društvenim mrežama je bitnije nego ikad i prijeko potrebno tvrtkama neovisno o veličini. Ako želite krenuti u novo poglavlje svog poslovanja i uspjeha kontaktirajte nas na broj telefona +385998467067 ili putem kontakt forme.
Kako bismo vam ponudili najbolje iskustvo, na našim web stranicama koristimo kolačiće, kolačiće trećih strana, usluge web analize i dodatke za društvene mreže. Kolačići omogućuju web stranicama da u preglednik zabilježe, ili iz njega dohvate, podatak o posjeti toj web stranici. Ti podaci mogu biti o vama, vašim preferencama, vašem uređaju ili mogu omogućiti da web stranice rade na ispravan način. Tim podacima vas se uglavnom ne može izravno identificirati. Informacije o načinu na koji upotrebljavate naše web stranice dijelimo s partnerima za društvene mreže, oglašavanje i analitiku.
Poštujemo vaše pravo na izbor i zaštitu osobnih podataka, te postavkama kolačića možete upravljati klikom na dolje navedene kategorije i neke vrste kolačića isključiti. Postavke kolačića možete i naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. U slučaju da ne prihvatite određene vrste kolačića, usluge i funkcionalnosti koje nudimo na našim web stranicama mogu biti ograničene, te isto može utjecati na vaše korisničko iskustvo. Prihvaćanjem kolačića nam pomažete da poboljšamo i analiziramo naše web stranice i da vam ponudimo prikladan sadržaj i ponude.
Ovi su kolačići neophodni za tehničko funkcioniranje web stranica i ne mogu se isključiti u našim sustavima. Obično se postavljaju samo kao odgovor na vaše radnje, a koje uključuju zahtjev za uslugama, kao na primjer postavljanje postavki za privatnost, prijava, odjava ili ispunjavanje obrazaca. Ove kolačiće možete blokirati u vašem web pregledniku ili postaviti da vas preglednik o njima upozorava, no u tom slučaju određeni dijelovi web stranica možda neće raditi. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve informacije koje bi vas mogle identificirati.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Analitički kolačići
Svi podaci koje ovi kolačići prikupe su statistički, stoga i anonimni. Putem ovih kolačića brojimo posjete i izvore prometa, pa nam oni omogućavaju da mjerimo i poboljšamo rad web stranica. Ovi nam kolačići govore, primjerice, koje su stranice najviše, a koje najmanje posjećene te kako se odvija promet po web stranicama.
Pružatelj usluge ovih kolačića (Google Analytics kolačića) je Google, Inc. Informacije koje ovi kolačići generiraju o načinu korištenja web stranica, među kojima je i IP adresa s koje pristupate stranicama, prenose se na server tvrtke Google u Sjedinjenim Američkim Državama i tamo se pohranjuju. Te informacije se koriste u svrhu analize načina korištenja web stranica i izrade izvješća namijenjenih administratorima stranica o aktivnostima na istim, bez povezivanja IP adrese s drugim podacima koje Google posjeduje. Napominjemo kako Google može prenijeti te podatke trećim stranama, temeljem zakonske obveze ili ako treće strane obrađuju podatke u ime Googlea.
Više o Google Analytics se može pronaći na ovom linku.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketinški kolačići
Ove kolačiće na našim web stranicama postavljaju oglašivački partneri. Ti partneri ih mogu upotrijebiti za definiranje profila vaših interesa kako bi vam se na ostalim web stranicama prikazali relevantni oglasi. Ovi kolačići ne pohranjuju izravno osobne podatke, već se temelje na jedinstvenoj identifikaciji vašeg web preglednika i uređaja pomoću kojeg pristupate internetu. Ako te kolačiće ne prihvatite, na različitim web stranicama će vam se i dalje prikazivati oglasi, ali oni neće biti relevantni.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!