Oglašavanje na društvenim mrežama

  • 18. 08. 2023.
  • čitanja

Ono što vam je potrebno je dobar partner za oglašavanje i marketing.

U današnje vrijeme čini se da je gotovo svaka tvrtka vodi marketing na društvenim mrežama. Bilo da tek počinju ili se već godinama aktivno oglašavaju, tvrtke svih veličina koriste razne društvene mreže kao što su Facebook, Instagram, X/Twitter, YouTube i druge kako bi došle do svoje ciljane publike.

Oglašavanje na društvenim mrežama brzo je postalo jedan od najučinkovitijih načina na koji tvrtke oglašavaju svoje proizvode i usluge. Uostalom, nije tajna da većina nas provodi više vremena na internetu nego ikada prije.

Bilo da ste vlasnik obrta, manje tvrtke ili korporacije, oglašavanje na društvenim mrežama može biti nevjerojatno učinkovit način dosezanja do ciljane publike i ciljanog tržišta.

Što je oglašavanje na društvenim mrežama?

Oglašavanje na društvenim mrežama proces je stvaranja i promicanja sadržaja na društvenim platformama poput Facebooka ili Instagrama, kako bi se došlo do ciljane publike i podiglo engagement. Ova vrsta oglašavanja može uključivati objave, videozapise, slike, partnerstva s utjecajnim osobama i slično.

Postoje razne društvene mreže koje se koriste kod oglašavanja.

Danas gotovo svaki brend na neki način koristi oglašavanje na internetu. Tvrtke ga koriste kako bi izgradile svoj kredibilitet, promovirale svoje proizvode i usluge, potaknule angažman svojim sadržajem, povećale vidljivost svog brenda i još mnogo toga.

Neke od najpopularnijih platformi kojima se tvrtke koriste za oglašavanje su Facebook, Instagram, X/Twitter, YouTube, LinkedIn i Snapchat – ali tu priči nije kraj pošto postoji još nebrojeno puno društvenih platformi i nove nastaju svakim danom.

Svaka platforma ima svoje jedinstvene značajke, publiku i formate oglasa. To znači da je važno razumjeti kako svaka platforma funkcionira kako bi se stvorile učinkoviti oglasi

Na primjer, Facebook oglašavanje vam omogućuje da oglasima ciljate vrlo specifičnu grupu ljudi, dok je instagram oglašavanje više fokusirano na vizualne i zanimljive sadržaje. Dakle, ovisno o vrsti proizvoda ili usluge koju oglašavate, trebali biste odabrati platformu koja najbolje odgovara vašim potrebama.

Prednosti oglašavanja na društvenim mrežama

Oglašavanje na društvenim mrežama je snažan alat za svaku tvrtku ili brend. Iznimno je financijski isplativo, može brzo doprijeti do velikog broja ljudi i omogućuje vam da ciljate određene skupine i prilagodite svoje poruke točno njima.

Dodatan plus je to što putem analitičkih alata možete imati insight u uspješnost oglasa te podacima o kupcima kako biste dodatno mogli poboljšali i specificirati oglase. Moći ćete pratiti klikove i konverzije te mjeriti uspjeh ili neuspjeh kampanja u stvarnom vremenu.

Detaljan pristup ciljanoj publici

Općenito, oglašavanje na društvenim mrežama potpomaže vaše poslovanje tako što pruža učinkovitu platformu za dosezanje širokog spektra kupaca, a istovremeno nudi priliku za izgradnju odnosa i lojalnosti s njima. To je izuzetno bitan alat koji tvrtkama omogućuje uvid u ponašanje korisnika i mjerenje njihovih kampanja u stvarnom vremenu.

Uz njegovu isplativost i sposobnost da brzo postane viralan, nema razloga zašto bilo koja tvrtka ne bi iskoristila prednosti ovog moćnog alata.

Dobar primjer ovoga je trgovina građevinskom opremom Građa koja je u potpunosti prihvatila kako TikTok funkcionira i plasira sadržaj koji cilja na milenijalnu i gen Z publiku.

Osnove uspješnog oglašavanja na društvenim mrežama

Kako bi bilo koja kampanja oglašavanja na društvenim mrežama bila uspješna i kako bi nakon nekog vremena dosegla što veći broj korisnika, bitno je postaviti dobre temelje i uspostaviti osnove uspješnog oglašavanja.

U nastavku ćemo vam dati korisne savjete kako napraviti dobru kampanju oglašavanja na društvenim mrežama.

uspješnog oglašavanja na društvenim mrežama

Poznavanje svog brenda

Poznavanje svog brenda nevjerojatno je važno za bilo koju kampanju oglašavanja na društvenim mrežama. Snažan i dosljedan glas brenda u ukupnom vašem sadržaju omogućuje potencijalnim kupcima da se identificiraju s vama, jačajući povjerenje u usluge ili proizvode koje nudite.

Specifičan brand voice također može pomoći da se vaša tvrtka izdvoji od konkurencije – kroz jasnu osobnost u svojim porukama, možete osigurati da se vaš brend ističe u gomili.

Poznavanje svog online brenda

Kada stvarate glas brenda za oglašavanje na društvenim mrežama, važno je imati na umu određene elemente. Prvo i najvažnije, želite biti sigurni da točno predstavljate tko ste kao tvrtka i koju poruku želite prenijeti.

Ton bi trebao biti autentičan i u skladu s vrijednostima vaše tvrtke; na primjer, treba se koristiti duhovitim, prijateljskim i razgovorljivim glasom ako želite stvoriti pristupačan brend, ali koristiti koncizne i hladne poruke ako želite odavati dojam ozbiljnosti svojoj publici.

Poznavanje ciljane publike

Razumijevanje ciljane publike ključno je za uspješnu kampanju oglašavanja na društvenim mrežama. Poznavanje toga tko je vaša ciljana publika i što ona želi pomaže vam u stvaranju sadržaja koji im odgovara i koji potiče angažman.

Korištenjem demografskih podataka, tvrtke mogu prilagoditi svoj messaging kako bi on rezonirao s ciljanom publikom. Na primjer, ako znate da veliki dio vaše ciljane publike ima između 18 i 24 godina, svoj sadržaj možete prilagoditi njihovim vrijednostima i interesima kako bi im on bio relevantan.

Poznavanje ciljane online publike

Osim toga, razumijevanje vrste platforme koju vaše ciljno tržište koristi također će utjecati na vašu strategiju oglašavanja. Različite platforme imaju različite snage i slabosti kada je u pitanju oglašavanje, zbog čega je važno odabrati pravu platformu za svoj sadržaj. Na primjer, Instagram je idealan za vizualno privlačan sadržaj, dok je LinkedIn oglašavanje bolje ako ciljate na više profesionalnu publiku.

Korištenje analitike

Analitika je ključan alat za razumijevanje uspjeha (ili neuspjeha) vaše reklamne kampanje na društvenim mrežama. Mjerenjem izvedbe svakog pojedinačnog oglasa, omogućuje vam se da odredite gdje biste trebali optimizirati i prilagoditi svoju strategiju.

Pomoću analitike možete steći važne uvide u stvari kao što su doseg, prikazivanja, koliko klikova (clickthrough rate), konverzije i još mnogo toga – dajući vam mogućnost donošenja odluka na temelju podataka koje vam pomažu povećati povrat ulaganja (return on investment).

Korištenje analitike u oglašavanju na društvenim mrežama

Osim toga, analitika također pruža vrijedne demografske podatke kako biste mogli bolje specificirati i segmentirati svoju publiku za personaliziraniji pristup oglašavanju na društvenim mrežama. To vam može pomoći da izgradite jaču vezu s potencijalnim kupcima i povećate učinkovitost svoje kampanje.

Kretanje od jednog kanala

Iako je logično da se refleksno želite oglašavati na što više kanala, bitno je početi s jednim kanalom i onda se širiti. To vam omogućuje ciljanje točnijeg dijela publike na učinkovit način, fokusiranjem na platformu na kojoj su najaktivniji i najzanimljiviji.

Osim toga, omogućuje vam izgradnju povjerenja s klijentima korištenjem iste poruke na različitim kanalima nakon što uspostavite messaging. Ono vam također osigurava dosljednost i prepoznatljivost messaginga, što pomaže u stvaranju snažnog identiteta marke.

kanali komunikacije i online oglašavanja

Nakon što imate čvrsto poznavanje kako oglašavanje funkcionira, možete se proširiti na više kanala. Oglašavanje na više kanala pomaže vam da dosegnete širi krug potencijalnih kupaca. Diverzifikacijom svojih kampanja putem različitih društvenih mreža možete povećati učinak i povećati vjerojatnost dosezanja nove publike. To će rezultirati višim stopama konverzije i boljim ROI za vaše kampanje.

Savjeti za oglašavanje na društvenim mrežama

Osim navedenih osnova za kampanje, postoje i dodatni savjeti za daljnje oglašavanje. Ovdje ćemo govoriti o tome kako poboljšati kampanju nakon što je uspostavljena i kako doprijeti do šire publike.

Korištenje podataka iz organske marketing strategije

Ako mislite da je započeti kampanju bez pravih podataka teško, slažemo se. Zato je bitno koristiti podatke dobivene analitikom organskih strategija. S pravim informacijama možete stvoriti učinkovitu kampanju koja je relevantna vašoj ciljnoj publici i pomoći u povećanju potencijalnih kupaca i prodaje.

Korištenje podataka iz organske marketing strategije za oglašavanje

Podaci iz organskih strategija pružaju vrijedan uvid u ponašanje potrošača kao što su dobne skupine, lokacije, interesi i drugi demografski podaci. Ovi podaci pomažu oglašivačima u stvaranju ciljanih kampanja za koje postoji veća vjerojatnost uspjeha.

Osim toga, može pomoći u određivanju koje platforme i kanali najbolje funkcioniraju za vašu određenu publiku, pružajući dragocjen uvid gdje usmjeriti svoje oglašivački trud.

A/B testiranje

A/B testiranje postalo je neizostavan dio razvoja uspješne reklamne kampanje na društvenim mrežama. A/B testiranje pomaže odrediti koji elementi vašeg oglasa imaju dobru izvedbu, a koji ne, tako da se možete usredotočiti na optimizaciju kampanja koje funkcioniraju i eliminirati one koje su neučinkovite.

A-B testiranje za oglašavanje putem društvenih mreža

Korištenjem A/B testiranja možete identificirati područja poboljšanja svojih kampanja i maksimalno povećati njihovu izvedbu. To je ključni dio razumijevanja uspjeha vaše kampanje, tako da je možete nastaviti optimizirati i osigurati da daje sve bolje i bolje rezultate.

Usmjeriti pozornost na pametne telefone

Fokusirati se na optimizaciju oglasa za pametne telefone je bitnije nego ikad i samo postaje sve bitnije. Uz toliko ljudi koji koriste pametne telefone i tablete kao primarni način pristupa internetu, osiguravanje da su vaše kampanje na društvenim mrežama optimizirane za te uređaje trebao bi biti glavni prioritet.

optimizacija oglasa za pametne telefone

Uzimanje u obzir specifičnosti mobilnih uređaja osigurava bolje korisničko iskustvo i samim time povećava pridodanu vrijednost vašem brendu jer ga korisnici vide kao ozbiljnijeg. Korisnici mobilnih uređaja očekuju da se stranice brzo učitavaju i da se njima lako kretati – ako vaše kampanje nisu dizajnirane imajući to na umu, možda neće imati željeni učinak.

Isprobavanje raznih strategija

Kada je riječ o tome kako da vaše oglašavanje na društvenim mrežama bude što učinkovitije, važno je pokušati mijenjati svoj pristup. Različite strategije imaju različite razine uspjeha na različitim platformama, a isto vrijedi i za lijevke (funnel).

isprobavanje strategija za oglašavanje na društvenim mrežama

Na primjer, funnel koji odlično funkcionira na Facebooku možda neće biti tako uspješan ako ga isprobate na Instagramu ili LinkedInu. Zato se isplati testirati niz različitih funnela i strategija.

Isprobavajući nove pristupe, možete biti sigurni da ćete pronaći nešto što će maksimizirati ROI. Možda ćete čak pronaći nešto što radi bolje od onoga što ste prije koristili.

Zaključak

Oglašavanje na društvenim mrežama je bitnije nego ikad i prijeko potrebno tvrtkama neovisno o veličini. Ako želite krenuti u novo poglavlje svog poslovanja i uspjeha kontaktirajte nas na broj telefona +385998467067 ili putem kontakt forme.

iQ – agencija za marketing, stoji vam na raspolaganju!

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.


    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.

    Amir Kashiba
    Amir Kashiba

    Vlasnik iQ - Agencije

    Amir Kashiba je osnivač i vlasnik iQ – Agencije za Marketing, koju je osnovao 2014. godine u Osijeku. Amir je strastveni obožavatelj marketinga…

    Slične teme