Što je content marketing?

  • 28. 08. 2023.
  • čitanja

Content marketing postao je neprocjenjiv alat za tvrtke u današnjem digitalnom svijetu. Kako biste se istaknuli od konkurencije, bitno je imati dobro osmišljenu strategiju sadržaja koja uzima u obzir ciljanu publiku i željene rezultate.

On obuhvaća sve oblike stvaranja sadržaja, uključujući pisanje blogova, izradu videouputa, dizajniranje infografika i još mnogo toga.

Pružajući vrijedne uvide i korisne informacije, ovakav sadržaj može pomoći u privlačenju kupaca i izgradnji značajnih odnosa s njima.

 

što je content marketing

 

Može biti izvrstan alat ako se pravilno izvede. S pravom strategijom, tvrtke mogu iskoristiti prednosti poput povećanog prometa na web stranici, poboljšane svijesti o robnoj marki i većeg angažmana kupaca. Da biste započeli sa content marketingom, važno je razumjeti ciljeve tvrtke kako biste stvorili strategiju koja funkcionira.

Osim toga, korisno je pratiti i analizirati podatke kao što su promet na web stranici, angažman i konverzije kako bi se osigurao uspjeh marketinga. Korištenjem tradicionalnih i digitalnih strategija za stvaranje i promociju sadržaja, tvrtke mogu postići dugoročni uspjeh.

Nije samo riječ o stvaranju sadržaja – ovdje se također radi o korištenju pravih kanala za dosezanje potencijalnih kupaca.

Što je to točno content marketing?

Što je content marketing i kako stvoriti kvalitetan sadržaj

Content marketing je proces stvaranja kvalitetnog sadržaja koji je relevantan za vašu publiku i strateški postavljen kako bi ju angažirao i s njom stvorio nekakav odnos. Sadržaj koji se za to koristi može uključivati blogove, videozapise, infografike, whitepapere, onepagere, podcaste ili bilo koji drugi oblik sadržaja s ciljem zabave i/ili informiranja gledatelja.

Važno je zapamtiti da content marketing ne bi trebao biti otvoreno promotivan, nego bi trebao biti usredotočen na pružanje korisnih informacija čitateljima, gledateljima ili slušateljima. Na taj način možete stvoriti dugoročan odnos sa svojom publikom na više organski način.

Ovaj oblik marketinga također pomaže uspostaviti glas brenda i komunicirati njegove vrijednosti. Ne radi se samo o riječima korištenim u samom sadržaju – radi se o stvaranju dosljednog tona koji odgovara vašem ciljnom tržištu.

Korištenje razgovornog, duhovitog i informativnog tona pomaže u stvaranju sadržaja koji se izravno obraća vašim gledateljima i koji s njima rezonira, a u isto vrijeme uspostavlja vaš brend kao autoritet u odabranom polju.

Zašto je content marketing bitan?

bitnost content marketinga

Bitan je iz jednostavnog razloga jer je savršen alat za tvrtke svih veličina jer vam omogućuje da dosegnete ciljanu publiku na privlačan, smislen način. Nije ni čudo što content marketing brzo postaje jedna od najpopularnijih strategija za današnje tvrtke.

Content marketing se također može koristiti za stvaranje vrijednog sadržaja koji će privući organski promet na vašu web stranicu. Ova vrsta sadržaja trebala bi biti privlačna, informativna i čitatelju nuditi nešto vrijedno, poput besplatne e-knjige, whitepapera, vloga, bloga ili podcasta.

Također vam omogućuje izgradnju odnosa s kupcima pružajući im korisne informacije koje mogu koristiti u svakodnevnom životu.

Vrste content marketinga

Vrste content marketinga

Sadržajni marketing može imati razne oblike, uključujući postove na blogovima, videozapise, webinare, infografike, podcaste, studije slučaja i još mnogo toga. Također omogućuje tvrtkama da izgrade odnose sa svojom publikom pružanjem relevantnog i zanimljivog sadržaja.

Trebali bi se usredotočiti na stvaranje kvalitetnog sadržaja koji je privlačan, koristan i informativan. Sadržaj bi trebao biti prilagođen potrebama ili interesima publike i redovito ažuriran. Također je važno razmotriti vrstu sadržaja koji će najbolje doprijeti do ciljane publike i povećati razinu angažmana.

Blog

blog sadržaj za content marketing

Blogovi su jedan od najboljih alata u content marketingu. Omogućuju vam dijeljenje vrijednih informacija sa svojom ciljnom publikom i izgradnju odnosa s njom.

Dobro osmišljen post na blogu može vam pomoći privući nove klijente, zadržati trenutne kupce angažiranima, postaviti se kao autoritet u svojoj industriji, promovirati proizvode ili usluge i privući promet na vašu web stranicu.

Postovi na blogu također se mogu koristiti za poboljšanje vaše optimizacije za tražilice (search enginge optimization – SEO) tako što će vam pomoći da budete viši u rezultatima tražilice.

Uključivanjem ključnih riječi i izraza povezanih s proizvodima ili uslugama koje nudite, postovi na blogu mogu pomoći Googleu da shvati o čemu se radi na vašoj web stranici i da je pokaže potencijalnim kupcima kada traže relevantne teme.

Newsletter

Newsletter

Newsletteri (bilteni) su izvrstan alat koji brendovima omogućuje da dosegnu svoju publiku i stupe u kontakt s njom na osobnijoj razini. Omogućuju tvrtkama da klijente i kupce obavještavaju o najnovijim vijestima i promocijama, a istovremeno im pružaju vrijedan sadržaj poput savjeta, trikova i uvida u njihovu industriju ili proizvod.

Koristeći newslettere, tvrtke mogu jednostavno pratiti angažman kupaca i saznati koji ih sadržaj najviše zanima. Nadalje, newsletteri također omogućuju tvrtkama da izgrade odnose s čitateljima uspostavljanjem trajnog dijaloga s njima, dodatno produbljujući lojalnost i potičući ponovne kupnje.

U konačnici, newsletteri su izvrstan način za tvrtke da stupe u kontakt s klijentima i kupcima na osoban, smislen način, pomažući u izgradnji dugoročnih odnosa.

Društvene mreže

društvene mreže

Društveni mediji važan su dio content marketinga jer su najneposredniji način kontakta s publikom. Uz pravu strategiju, društveni mediji mogu pomoći pri izgradnji svijesti o robnoj marki, povećanju angažmana kupaca i povećanju povrata ulaganja.

Kada se pravilno koriste, također pomažu u poboljšanju SEO rangiranja jer pomažu u stvaranju visokokvalitetnog sadržaja koji se dijeli s iznimno širokom potencijalnom publikom.

Osim toga, tvrtke mogu koristiti društvene medije za izlaganje uspješnih priča kupaca i prikupljanje povratnih informacija od kupaca za poboljšanja proizvoda ili usluga.

Marketing na društvenim mrežama igra važnu ulogu u povećanju vidljivosti brenda i izgradnji odnosa s kupcima, što dovodi do povećanja prodajnih konverzija. Kao takve, one su neizostavan dio svake strategije.

Vlogovi

vlogovi

Vlogovi su sjajan način za povezivanje sa svojom publikom i pružanje dragocjenog uvida u vaš brend, proizvode, usluge ili cilj. Kako vlogovi postaju sve popularniji, brendovima nude priliku da komuniciraju sa svojim kupcima u stvarnom vremenu i pokažu svoju autentičnost. Izvrstan su način za humaniziranje brenda jer kupci onda imaju lice koje povezuju s vama.

Oni također omogućuju kreativnije izražavanje i prenošenje informacija od tradicionalnog pisanog sadržaja.

Brendovi mogu koristiti vlogove kako bi predstavile kulturu svoje tvrtke, vrijednosti ili stručnost na duhovit ili zabavan način. To kupcima olakšava osobno upoznavanje brenda i uspostavljanje emocionalne veze s njima.

Podcasti

Podcasti

U posljednjih nekoliko godina podcasti su eksplodirali u popularnosti i to ne bez razloga – nude mobilan način konzumiranja informacija koje su informativne i zabavne pošto sve što vam treba je mobitel i slušalice.

Podcasti također mogu pomoći brendovima u izgradnji odnosa s kupcima pružajući im vrijedan sadržaj koji mogu konzumirati praktički bilo kad i bilo gdje pogotovo jer ne zahtjeva potpunu pozornost.

Podcasti su sjajan način za podizanje brand awarenessa (svijest o brendu), izgradnju povjerenja kod kupaca i stvaranje emocionalne veze. Osim toga, podcasti pružaju savršenu platformu za pozivanje influencera da podijele svoje mišljenje o određenim temama koje su relevantne za ciljnu publiku.

Onepageri, brošure, e-knjige

Onepageri, brošure i e-knjige

Oni nude učinkovit način kombiniranja riječi i vizualnih sadržaja za stvaranje sadržaja koji pomažu u interakciji s ciljnom publikom, povećavaju svijest o brendu, grade povjerenje i potiču konverzije.

Onepageri su dokumenti na jednoj stranici koji se koriste za predstavljanje proizvoda ili usluge tvrtke na sažet način. Onepageri se obično fokusiraju na prednosti za kupca i uključuju vizualne elemente kao što su infografike ili snimke zaslona.

Brošure su nam svima poznate. Funkcioniraju slično kao onepageri, ali mogu biti duljeg oblika na više stranica kako bi pružile detaljniji uvid u usluge ili proizvode brenda.

E-knjige služe kao najdulji pisani oblik sadržaja. Ovdje se može pisati o uslugama, proizvodima, kulturi i važnosti brenda na iznimni detaljan način kako bi se čitatelju pružilo što više informacija.

Koji su ciljevi content marketinga?

Ciljevi content marketinga

U konačnici, sad kada znamo što je, koja mu je važnost i koje oblike može poprimiti, bitno je i znati koji su ključni ciljevi content marketinga. Kroz tekst ste mogli shvatiti da su ciljevi: privlačenje publike, stvaranje aktivne baze publike i prikazivanje vašeg brenda kao autoriteta u svom polju.

Privlačenje ciljane publike

Pošto govorimo o stvaranju sadržaja koji može biti jako specifičan interesima ili potrebama određene skupine ljudi, jasno je zašto je savršen za privlačenje ciljane publike.

Content marketing može se koristiti za sve, od stvaranja postova na blogu, podcasta, videa, infografika ili webinara do angažmana putem kanala društvenih mreža kao što su Facebook, X/Twitter i Instagram.

Stvaranje aktivne baze

Nakon što privučemo ciljanu publiku, ako nastavimo plasirati sadržaj koji im je relevantan te potičemo komunikaciju i interakciju, stvaramo aktivnu bazu kupaca ili korisnika koji imaju jako emocionalnu povezanost s brendom. Ova aktivna baza čini jezgru vašeg poslovanja i oni su skupina koju se nikako ne bi smjelo izgubiti i koju treba stalno povećavati.

Pokazivanje znanja brenda

Kada se pravilno izvede, sadržajni marketing ima mogućnost angažirati kupce i pomoći im da donesu informirane odluke.

Tvrtkama omogućuje stvaranje i promicanje sadržaja koji educira potrošače o njihovoj industriji, proizvodima, uslugama i vrijednostima.

Osim toga, može pomoći u pozicioniranju brenda kao lidera u svom sektoru demonstrirajući stručnost, pouzdanost i vjerodostojnost.

Koje su prednosti content marketinga?

Prednosti content marketinga

Može pomoći u povećanju prepoznatljivosti robne marke, izgradnji odnosa s kupcima i povećanju prodaje. Sadržajni marketing također omogućuje brendovima da stvore snažan brand voice koji rezonira s ljudima do kojih pokušavaju doprijeti.

Content marketing uključuje mnoge različite oblike sadržaja kao što su postovi na blogu, podcasti, videozapisi, e-knjige i drugo.

Važno je stvoriti sadržaj koji je privlačan i dodaje vrijednost korisničkom iskustvu. Pružanjem bitnog sadržaja svojoj publici, možete izgraditi povjerenje i vjerodostojnost. To će pomoći povećati prodaju i potaknuti kupce da se vraćaju po još.

Zaključak

Pokazali smo koja je važnost content marketinga i zašto treba postati neizostavan dio bilo koje marketinške strategije tvrtki bilo koje veličine.

Ako vam treba pouzdan partner s velikom količinom iskustva te s okom za detalje kontaktirajte nas na broj telefona +385998467067 ili putem kontakt forme.

iQ – agencija za marketing, stoji vam na raspolaganju!

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.


    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.

    Amir Kashiba
    Amir Kashiba

    Vlasnik iQ - Agencije

    Amir Kashiba je osnivač i vlasnik iQ – Agencije za Marketing, koju je osnovao 2014. godine u Osijeku. Amir je strastveni obožavatelj marketinga…

    Slične teme