Što je PPC oglašavanje?

  • 21. 07. 2023.
  • čitanja

Što je PPC oglašavanje

U današnje vrijeme digitalni marketing postaje neizostavan dio poslovanja. Uz nagao rast i eksploziju raznih metoda oglašavanja postaje teško odabrati koju metodu koristiti. Pokušat ćemo vam barem malo pomoći tako da vam objasnimo što je PPC marketing, za što se, kako i gdje koristi te dati neke savjete za kreiranje dobre kampanje.

Što je PPC marketing?

Ako ste ikada vidjeli oglas na vrhu Google rezultata pretraživanja, iskusili ste PPC na djelu. Što je PPC oglašavanje? PPC ili pay-per-click marketing je online oblik oglašavanja gdje tvrtke plaćaju naknadu svaki put kada netko klikne na vaš oglas. To je učinkovit način za privlačenje ciljanog prometa na vašu web stranicu i stvaranje potencijalnih kupaca.

Ono može biti sjajan način da svoje usluge ili proizvode brzo i jednostavno predstavite potencijalnim kupcima. Uz pravu strategiju, to može biti i nevjerojatno financijski isplativ oblik marketinga.

Pay-per-click kampanje se obično kreiraju uz pomoć specijaliziranih platformi kao što su Google AdWords ili Bing Ads. Pomoću ovih alata oglašivači mogu prilagoditi kampanje prema svom proračunu, ciljanoj publici i željenim ciljevima.

Dakle, ako želite dati poticaj svom poslovanju, PPC marketing bi mogao biti odgovor.

Zašto je pay-per-click oglašavanje bitno?

Za svaku tvrtku koja pokušava izvući maksimum iz svoje online prisutnosti, PPC marketing može biti neprocjenjiv. Bilo da želite povećati svijest o svom brendu ili ostvariti više prihoda putem konverzija, PPC pruža financijski isplativ način da dođete do svoje ciljane publike. Kada se pravilno izvede, PPC može biti nevjerojatno uspješna marketinška strategija, pružajući vlasnicima tvrtki vrijedne uvide u kupce i njihove kupovne navike.

Jedna od glavnih prednosti PPC marketinga je da je to relativno jeftina opcija oglašavanja. Budući da tvrtke plaćaju samo za stvarne klikove na svoje oglase, one mogu kontrolirati svoj proračun i ostvariti bolji ROI (Return on Investment – povrat na uloženo) nego putem tradicionalnih metoda poput oglašavanja na radiju ili u tisku.

Druga prednost PPC kampanja je to što mogu biti izrazito specifično ciljane. Oglašivači mogu odabrati specifične grupe korisnika na temelju zemljopisa, demografskih podataka, interesa, pojmova za pretraživanje i više. To olakšava dopiranje do pravih ljudi s pravom porukom – i izbjegavanje gubljenja vremena i novca na nebitnu publiku.

Osim toga, PPC kampanje se brzo i lako pokreću, dajući tvrtkama priliku da brzo testiraju različite strategije (A/B testiranje) i prikupe vrijedne podatke o tome što funkcionira, a što ne.

Još jedna sjajna stvar kod PPC oglašavanja je ta što je relativno lako mjeriti i pratiti rezultate. To olakšava tvrtkama da optimiziraju svoje kampanje i s vremenom povećaju ROI. Ovisno o korištenoj platformi, oglašivači također mogu pratiti koliko je ljudi kliknulo na njihove oglase, ali nisu izvršili konverziju – što im omogućuje bolje ciljanje budućih kampanja.

U konačnici, PPC marketing je moćan alat za svaku tvrtku koja želi poboljšati svoju online prisutnost i dobiti maksimalnu vrijednost iz uloženog. Uz odgovarajuću strategiju, tvrtke mogu iznimno brzo privući više prometa i povećati broj konverzija – sve to bez gubitka novca!

Vrste PPC kampanja

Vrste PPC oglašavanja

Postoji nekoliko različitih vrsta PPC kampanja koje tvrtke mogu koristiti za dolaska do svoje ciljne publike. To uključuje marketing tražilicama (SEM – Search engine marketing), display oglase, video oglase i oglase na društvenim mrežama. Svaka od ovih strategija ima jedinstvene prednosti i nedostatke. Važno je istražiti svaku vrstu kampanje prije pokretanja pay-per-click kampanje kako biste maksimalno povećali svoj ROI.

Oglasi na tražilicama

Marketing putem tražilica (SEM) učinkovit je način da doprete do potencijalnih kupaca koji već traže proizvod ili uslugu kakvu prodajete. SEM oglasi ciljaju korisnike na temelju relevantnih pojmova za pretraživanje i pojavljuju se na vrhu stranica s rezultatima tražilice. Često ćete vidjeti ovakve oglase na Google tražilici. Uz dobro osmišljen tekst oglasa i strateško postavljanje, tvrtke mogu generirati visoko ciljani promet koji se pretvara u potencijalne kupce ili prodaju.

Oglašavanje na tražilicama

Oglasi na društvenim mrežama

Društveni mediji postali su bitan dio svake digitalne marketinške kampanje. PPC kampanje i marketing na društvenim mrežama poput Facebooka, Instagrama, Twittera itd. omogućuju tvrtkama da izravno dođu do svoje ciljane publike. Uz detaljne opcije ciljanja i mogućnosti praćenja, tvrtke mogu optimizirati svoje kampanje za maksimalni ROI.

Display oglasi

Display oglasi su oglasi koje vidite na internetu koji uključuju neku vrstu vizualnih elemenata za povećanje vidljivosti i poticanje interesa gledatelja.

Ova vrsta PPC kampanje može se koristiti za povećanje svijesti o Vašem brendu ili poticanje konverzija izravnog odgovora od ciljane publike. S display oglasima možete prilagoditi gdje se oglas pojavljuje, kakav sadržaj sadrži i kako izgleda na različitim uređajima. Ovakav tip oglasa ćete često vidjeti na Facebooku.

Video oglasi

Video oglasi su izvrstan način za interakciju s potencijalnim kupcima na zabavan i interaktivan način. Pomoću videa možete stvoriti snažne priče koje će privući pozornost vaše ciljane publike i izgraditi povjerenje. Video oglasi također imaju potencijal postati viralni, što može dovesti do izrazito povećane vidljivosti vašeg brenda.

Remarketing kampanje

Remarketing kampanje

Remarketing kampanje koriste se za ciljanje korisnika koji su već posjetili vašu web stranicu u prošlosti. Ova vrsta PPC kampanje omogućuje tvrtkama da ostanu u tijeku sa svojim klijentima i povećaju šanse za generiranje konverzija.

 

Kako stvoriti uspješnu PPC marketing kampanju?

Stvaranje uspješne PPC kampanje zahtijeva pažljivo promišljanje i strateško planiranje. Morate razumjeti kampanje svojih konkurenata, razmotriti svoju ciljanu publiku, odlučiti koliko želite potrošiti po kliku i procijeniti uspjeh svakog oglasa pomoću analitičkih platformi. Nakon što postavite sve te elemente, bit ćete spremni za pokretanje svoje kampanje.

Neki od bitnih koraka za stvaranje kampanje su:

  • Postaviti konkretan cilj kampanje
  • Istraživanje ključnih riječi
  • Praćenje kampanje
  • Optimiziranje i retargeting

 

Prvi korak nužno mora biti postavljanje cilja kampanje. Ako radimo kampanju radi kampanje onda ćemo samo bacati novac na nešto što ne pruža nikakvu konkretnu dobit ili nećemo vidjeti pravu korist koju nam je kampanje donijela. Manjak konverzija nakon plasiranja kampanje nije nužno loša stvar ako nam je cilj samo povećanje svijesti o brandu.

Uz postavljanje konkretnog i jasno definiranog cilja također je potrebno istražiti ključne riječi koje ćete vezati za kampanju. Krivo postavljena ključna riječ može generalno izvrsnu kampanju pretvoriti u beskorisno trošenje vremena i novca.

Nakon što je kampanja plasirana i privlači pozornost i klikove posao nije gotov.

PPC kampanje prema target skupini

Kampanju je zatim nužno pratiti kako bi znali da ispunjava zadane ciljeve. Neke od metrika za mjerenje uspješnosti kampanje su:

Impressions (utisci) – broj pogleda koje vaš oglas ima neovisno o tome jesu li na njega onda kliknuli ili ne. Utisci vam mogu reći dolazi li kampanja do ciljane publike ili ne.

Click-through rate (CTR) – broj klikova koje oglas dobije na svakih 100 pogleda. Naravno, što veća stopa to bolje. U kombinaciji s impressions govori ako ljudima oglas jednostavno nije relevantan i zahtjeva mijenjanje. Ovdje možete saznati više informacija što je CTR.

Stopa konverzije – mjeri postotak ljudi koji su napravili željenu akciju nakon što su kliknuli na oglas. Bilo to kupovina proizvoda, like stranice ili instaliranje aplikacije nije bitno. Bitno je da je radnja postignuta, to jest da je oglas bio efektivan.

Naravno, samo imati te podatke nije dovoljno. To nas dovodi do zadnjeg koraka, a to je optimizacija i retargeting. Ako vidimo da kampanja ne funkcionira ili bi mogla funkcionirati bolje, moramo poduzeti korake kako bi ju ispravili. Isto tako nužno je pokrenuti i retargeting kako bi povećali šanse za konverzije.

Gdje se oglašavati koristeći PPC?

Što se tiče oglašavanja na PPC platformama, postoji nekoliko dostupnih opcija. Google AdWords je najpopularnija platforma, ali postoje i druge opcije kao što su Bing Ads, Yahoo Gemini ili Facebook i Instagram oglas / Ads. Ovisno o vašoj industriji i ciljanoj publici, neke od ovih platformi mogu biti prikladnije za vaše potrebe od ostalih.

Gdje se oglašavati putem PPC kampaja

Google AdWords

Google AdWords je najpopularnija PPC platforma i koriste ju tvrtke svih veličina. Uz Google Ads možete jednostavno izraditi tekstualne, slikovne i video oglase koji se pojavljuju među rezultatima pretraživanja. Također možete koristiti ovu platformu za oglašavanje na YouTube videozapisima i drugim web stranicama koje su dio Google mreže, ali o YouTubeu više kasnije.

Bing oglasi

Bing Ads je PPC platforma koja ima rastuću bazu korisnika. Iako nije tako popularna kao Google AdWords, Bing Ads još uvijek nudi obilje zanimljivih značajki koje oglašivači mogu iskoristiti, uključujući detaljno ciljanje, opcije licitiranja za ključne riječi i analitičke mogućnosti.

AdRoll

AdRoll je platforma za retargeting koja vam omogućuje ciljanje korisnika koji su već posjetili vašu web stranicu ili bili u interakciji s vašim sadržajem u prošlosti. Ova vrsta PPC kampanje može se koristiti za povećanje konverzija i povećanje prodaje kod postojećih kupaca. Ponovno ciljanje također se može koristiti za povećanje svijesti o brandu ili stvaranje potencijalnih kupaca i prodaje kod već ‘podmazane’ publike.

Facebook

Facebook oglasi su sjajan način da doprete do angažirane publike i potaknete više konverzija. Pomoću ove platforme možete izraditi visoko ciljane oglase koji se pojavljuju u news feedu korisnika ili na bočnoj traci njihovih računa. Detaljne opcije ciljanja olakšavaju dolazak do relevantne publike i optimiziraju kampanje za maksimalan ROI.

Facebook PPC oglašavanje

YouTube

YouTube je izvrsna platforma za video oglase, koja tvrtkama omogućuje da dosegnu svoju ciljanu publiku na njima vrlo zanimljiv način. S YouTube oglasima možete izraditi oglase koji se pojavljuju prije, tijekom ili nakon videozapisa i brzo doseći željenu publiku pogotovo jer se oglašavanje događa na videima koji su već usko vezani uz interese vaše ciljane publike.

YouTube nudi dvije vrste oglasa: PPC (plaćanje po kliku) i PPV (plaćanje po gledanju). Oglasi s plaćanjem po kliku pojavljuju se na početku videozapisa i koštaju svaki put kada se na njih klikne. PPV oglasi mogu se koristiti za dosezanje poprilično velike publike za relativno malu cijenu, budući da gledatelji moraju pogledati cijeli oglas kako bi se oglašivaču naplatilo.

Zaključak

Pay-per-click marketing i digitalni marketing općenito, mogu biti iznimno jaki alati za promicanje branda i poboljšanje poslovanja. Mogućnost dolaska do vrlo specifično ciljane publike uz činjenicu da se oglas plaća samo po kliku čini PPC marketing nezamislivo dobrim načinom oglašavanja u kojem želimo maksimizirati omjer uloženog i dobivenog.

Naravno, postoje i negativne strane, a to su da je vrlo lako pogriješiti u postavljanju kampanje ili krivo protumačiti podatke dobivene promatranjem. Zato je bitno surađivati s iskusnim marketing partnerom kao što je IQ agencija za digitalni marketing.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.


    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.

    Amir Kashiba
    Amir Kashiba

    Vlasnik iQ - Agencije

    Amir Kashiba je osnivač i vlasnik iQ – Agencije za Marketing, koju je osnovao 2014. godine u Osijeku. Amir je strastveni obožavatelj marketinga…

    Slične teme