Sadržajni marketing

U svijetu zasićenom informacijama i sve kraćim rasponima pozornosti, sadržajni marketing (content marketing) postaje sve bitniji i bitniji. Otkrijte slojeve sadržajnog marketinga, njegov značaj, strategije i zašto bi mogao biti ključan za vaš posao. Otkrijte kako stvaranje strateškog sadržaja može podići svijest o brendu, poboljšati angažman kupaca, potaknut rast i poboljšati vaš ukupni poslovni uspjeh u digitalnom dobu.

Što je sadržajni/content marketing

Sadržajni marketing (content marketing) strateški je marketinški pristup usmjeren na stvaranje i distribuciju vrijednog, relevantnog i dosljednog sadržaja za privlačenje i angažiranje ciljane publike. Puno riječi za jednostavan koncept.

Primarni cilj je izgraditi povjerenje, uspostaviti kredibilitet brenda i naposljetku potaknuti profitabilne radnje kupaca. Umjesto izravnog promoviranja proizvoda ili usluge, sadržajni marketing ima za cilj pružiti informacije, zabavu ili obrazovnu vrijednost u skladu s interesima i potrebama publike.

Ovaj pristup prepoznaje da su potrošači sve selektivniji kad je u pitanju sadržaj koji konzumiraju, a isporukom smislenog materijala tvrtke mogu poticati jače veze i lojalnost, što dovodi do dugoročnog uspjeha u digitalnom okruženju.

Jednostavnije rečeno, sadržajni marketing suptilno oglašava znanje, usluge i proizvode kroz sadržaj koji je Vašoj publici zanimljiv bez da se ista publika osjeća kao da upija marketinški materijal.

sadržajni marketing
strategija marketing sadržaja

Zašto je sadržajni marketing bitan

Sadržajni marketing ključan je za izgradnju i održavanje snažne online prisutnosti. Angažira i gradi povjerenje publike, poboljšava vidljivost brenda korištenjem optimizacije za tražilice (search engine optimization – SEO) i uspostavlja autoritet u industriji. Pružanjem vrijednih uvida, tvrtke mogu utjecati na odluke potrošača i generirati potencijalne klijente na ekonomski učinkovit način.

Sadržajni marketing prilagođava se suvremenom ponašanju potrošača to jest željom za informiranim donošenjem odluka. Mogućnost dijeljenja privlačnog sadržaja pridonosi proširenom dosegu, dok ga njegove dugoročne prednosti čine vrijednom investicijom za održivi rast i lojalnost kupaca.

Faze sadržajnog marketinga

Ono što je bitno uzeti u obzir je da nije dovoljno samo napisati relevantan i SEO tekst i onda čekati da Vam se potencijalni klijenti jave. Sadržajni marketing, kao i sav marketing, prolazi kroz određene faze. Važno je znati što objavljivati u kojoj fazi kako bi se postigao što bolji učinak.

Faza svjesnosti

Ova faza je potencijalno najbitnija jer se u njoj odvija prvotno privlačenje potencijalnih kupaca ili klijenata na vašu web stranicu. Ključ za ovu fazu je sadržaj koji će se fokusirati na konkretne probleme ili pitanja koja vaša publika ima.

Ovdje će zubna ordinacija napisati vodič o tome kako odabrati pravi aparatić za određenu situaciju. Trgovina sa sportskom opremom će objaviti video u kojem objašnjava razlike među raznim tipovima šatora.

Faza razmatranja

Tijekom faze razmatranja, sadržaj treba uspostaviti ravnotežu između pružanja vrijednih informacija i uključivanja marketinških elemenata. Trebao bi educirati čitatelja o ključnim značajkama ili funkcijama koje treba razmotriti i kako te značajke odgovaraju njihovim specifičnim potrebama. Međutim, bitno je da sadržaj naginje prema isticanju onoga što vaša tvrtka jedinstveno nudi.

Ovdje će IT tvrtka napisati blog kako riješiti određeni problem i kako ga oni rješavaju pomoću svog programa. Organizatori događanja će govoriti o najčešćim greškama kod organizacije vjenčanja.

Faza zatvaranja

Marketing sadržaja postaje ključan kako se potencijalni klijent približava odluci o kupnji. Tijekom ove faze, naglasak se može staviti na taktiku prodaje, pod uvjetom da poruka dosljedno naglašava zašto je Vaša tvrtka savršen izbor. Ovdje treba naglašavati Vaše jedinstvene vrijednosti, a ne samo naglašavati veličinu vaših usluga ili proizvoda.

Ovdje se putem web stranice ili koristeći društvene mreže daju izjave kupaca ili klijenata, portfolio radova i slično. Ukratko sadržaj je ovdje fokusiran na dokazivanje i davanje konačnog razloga potencijalnom kupcu da je odabir baš Vašeg brenda savršen izbor.

sadržajni marketing za SEO

Što je SEO?

SEO ili Search Engine Optimization skup je postupaka usmjerenih na optimizaciju vidljivosti web stranice na tražilicama poput Googlea. Cilj SEO-a je poboljšati rangiranje web stranice na stranicama s rezultatima tražilice (SERP) za određene ključne riječi relevantne za sadržaj stranice.

Ono uključuje različite tehnike, uključujući optimizaciju ključnih riječi, stvaranje visokokvalitetnog i relevantnog sadržaja, poboljšanje strukture i izvedbe web stranice i dobivanje povratnih poveznica s drugih uglednih stranica.

Krajnji je cilj povećati organski (neplaćeni) promet na web stranicu i poboljšati njezinu cjelokupnu online prisutnost. SEO faktori, na primjer, na Googleu nisu potpuno poznati, također se stalno mijenjaju pa je SEO dinamično područje koje se prilagođava algoritmima tražilice i ponašanju korisnika kako bi web stranice ostale vidljive i relevantne.

 

Kako napraviti dobar SEO sadržaj

 

Faktori koji utječu na SEO i sadržajni marketing i koji se ne mijenjaju su kvaliteta sadržaja i efektivno korištenje ključnih riječi. Što se sadržaja tiče on mora biti jasan, edukativan i točan. Dakle, ako je naslov članka “Odabir pravog alata za renovaciju kuhinje” ne možete krenuti pisati o vrtlarenju i očekivati dobre rezultate.

Što se ključnih riječi tiče postoje faktori za odabir i faktori za korištenje istih.

Kod odabira ključnih riječi bitno je da su one jasne, relevantne i specifične.

Jasne ključne riječi su one koje većina ljudi može razumjeti. Ovdje se izbjegavaju pretjerano tehnički izrazi koje publika potencijalno ne razumije.

Relevantne ključne riječi su one koje se odnose na Vaše proizvode, usluge i poslovanje. Ne možete prevariti algoritam i “krasti” promet drugih industrija.

Specifične ključne riječi su one koje se odnose na sadržaj koji se piše u kombinaciji s relevantnošću.

Kod korištenja ključnih riječi refleksna reakcija može biti nabacati što više različitih riječi u što većem broju u sve dijelove članka. Algoritmi koji provjeravaju sadržaj su poprilično napredovali i morate pratiti određene logične smjernice kako bi Vaš sadržaj bio promoviran. Bitno je:

Fokusirati se samo na par ključnih riječi. Ako pišete članak o organizaciji vjenčanja odabrat ćete ključne riječi “organizacija vjenčanja” i “savjeti za vjenčanja” koje su jasne, relevantne i specifične za članak. Izbjegavajte “stuffing” u kojemu samo trpate što više riječi jer to negativno utječe na ocjenu.

Koristite ključne riječi u naslovu. Tako uspostavljate temu članka i signalizirate tražilici o čemu se radi i koje ključne riječi treba gledati u ostatku teksta.

Koristite ključne riječi kroz čitav članak. Nije dovoljno koristiti ključne riječi samo u početku. Bitno ih je pravilno rasprostraniti kroz čitav tekst s dovoljnom, a opet ne pretjeranom gustoćom.

Ostanite na temi. Sadržaj koji se ne odnosi na naslov članka je loš sadržaj.

Kako krenuti s marketingom na društvenim mrežama

1. Uvod
2. Identificirati publiku
3. Odabrati dobar format
4. Odabrati kanal distribucije
5. Dodatni savjeti
6. Testirati i analizirati pristup

Sadržajni marketing preko društvenih mreža je možda najlakši oblik sadržajnog marketinga. Napišete blog ili objavite video na vašoj stranici u kojem govorite o uslugama koje obavljate ili proizvodima koje prodajete i onda taj isti servirate direktno publici koja se već pokazala zainteresiranom za vas i vaš sadržaj.

Identificirati publiku

Ovdje je bitno da pri pisanju identificiramo publiku kako bi mogli stvarati njima zanimljiv kvalitetan sadržaj. Ponovo je, dakle, riječ o tome da ne postoji pristup niti sadržaj koji odgovara svima i marketing se ponovo pokazuje kao precizan i specifičan.

Odabrati dobar format

Format sadržaja ovisi o više faktora. O Vašoj publici, marketinškoj fazi u kojoj se nalazite, kanalu kojim sadržaj plasirate i slično. Ovdje se lako može dogoditi bacanje izrazito kvalitetnog sadržaja samo zato jer nije u dobrom formatu za situaciju.

Odabrati kanal distribucije

Ovdje se može raditi o tome hoćete li sadržaj slati putem newslettera. Hoće li se nalaziti na web stranici? Hoćete li ga objavljivati na društvene mreže? Putem e-knjige? Ključ je plasiranje sadržaja koji nije samo kvalitetan nego dolazi do prave publike pravim putem. Nema smisla sadržaj plasirati kao video na TikToku ako je Vaša ciljana publika starije osobe.

Fokusirati se na kanale s velikim potencijalom

Objavljivanje sadržaja na svim kanalima nije isplativo – niti financijski, niti vremenski. Obavite istraživanje publike, pronađite gdje su i radije se fokusirajte na kanale gdje je veći broj Vaše publike, iako možda nije sav. Takav pristup je bolji nego da pokušavate imati prisutnost na svim kanalima svo vrijeme.

Testirati i analizirati pristup

Kao i u svim tekstovima koje pišemo i u ovome dajemo ovaj savjet. Ne postoji recept za uspjeh u bilo kojem obliku marketinga i to je slučaj i sa sadržajnim marketingom. Morate biti voljni eksperimentirati, testirati i analizirati sadržaj, kanale, ciljanu publiku kako bi došli do najboljeg uspjeha.

Agencija za sadržajni marketing

Zaključak

Sadržajni marketing je jednostavan koncept kompliciranog izvođenja. Nevjerojatno je bitan za moderno poslovanje i zbog toga ga treba odraditi pravilno i kvalitetno. Zato je iQ – agencija za marketing ovdje za Vas. Ako tražite iskusnog i kvalitetnog partnera za sadržajni marketing obratite nam se na broj telefona +385998467067 ili putem kontakt forme.






    Potvrđujem da sam upoznat/a s GDPR-om i Vašim pravilima privatnosti i zaštite osobnih podataka te iste prihvaćam!

    Često postavljena pitanja

    • Zašto sadržajni marketing?

      Sadržajni marketing omogućuje vam postizanje vaših prodajnih ciljeva. Cilj ove vrste marketinga je da vaši ciljani kupci oforme povjerenje prema vašem poslovanju te da u konačnici odluče postati vaši vjerni kupci.
    • Kolika je cijena sadržajnog marketinga?

      Cijena sadržajnog marketinga ovisi o više različitih parametara, kao što su primjerice količina izrade potrebnih materijala, vremenski period na koji se izrađuje strategija, na kojim je sve mrežama potrebno stvarati ovakvu vrstu sadržaja. Ovom prilikom pozivamo vas da nam se javite kako bi porazgovarali, te kako bismo vam mogli formirati ponudu na temelju vaših potreba i želja.