Uvod
Nakon sedam desetljeća postojanja i niza transformacija, Prva srednja škola Vukovar krenula je u novo poglavlje svoje povijesti.
Povratak u obnovljenu povijesnu zgradu u središtu Vukovara i vraćanje izvornom nazivu škole bili su trenutak koji je tražio osvježenje vizualnog identiteta.
Upravo smo tu prekretnicu pretvorili u priču o uspješnom rebrandingu – projektu koji spaja bogatu tradiciju ove ustanove s modernim dizajnerskim izrazom.
O klijentu
Prva srednja škola Vukovar vodeća je srednjoškolska ustanova u Vukovaru s dugom tradicijom kvalitete.
Osnovana 1954. godine kao Ekonomska škola Vukovar, danas nudi četiri raznolika obrazovna programa – od ekonomije i trgovine do upravno-poslovnog smjera i farmaceutskog tehničara.
Tijekom vremena škola je mijenjala nazive i lokacije, no uvijek je ostajala posvećena obrazovanju i zajednici.
Nakon ratnih godina i privremenih preseljenja, škola se 2024. godine vratila u svoj povijesni dom, obnovljenu baroknu palaču Jirkovsky u centru grada.
U ožujku 2025. vraćen je i njen izvorni naziv – Prva srednja škola Vukovar, što je simbolično označilo novu eru za generacije učenika i profesora.
Ciljevi i izazovi
Rebranding škole došao je u pravom trenutku – stari naziv “Ekonomska škola” i dotadašnji vizualni identitet više nisu odražavali širi djelokrug niti duh ustanove u novim okolnostima.
Cilj projekta bio je stvoriti potpuno novi vizualni identitet koji će objediniti prošlost i budućnost škole.
Trebalo je istaknuti kontinuiranu izvrsnost i tradiciju koju škola njeguje, a istovremeno signalizirati njezinu otvorenost prema novim idejama, programima i generacijama.
Ključni izazov sastojao se u tome da dizajn komunicira temeljne vrijednosti škole – znanje, stabilnost i tradiciju – te da ih poveže s duhom inovativnosti i dobrodošlice novim naraštajima.
Drugim riječima, trebalo je osmisliti vizualni identitet koji će izgledati klasično i pouzdano poput ustanove sa 70-godišnjom poviješću, a ujedno svježe i privlačno današnjim mladima.
Rješenje
Novi logotip škole kao zaokruženi amblem spaja povijesnu zgradu i suvremeni dizajn.
U središtu novog vizualnog identiteta stoji redizajnirani logotip u formi klasičnog amblema.
Odlučili smo kao glavni motiv istaknuti prepoznatljivu fasadu povijesne školske zgrade – palače Jirkovsky – čime smo unijeli snažan element tradicije i lokalne pripadnosti u znak.
Detaljnom ilustracijom fasade u linijskom stilu postigli smo elegantan, ali i tehnički čist prikaz koji odmah asocira na školu i njezinu arhitekturu.
Ime Prva srednja škola Vukovar ispisano je kružno oko ilustracije, klasičnom serifnom tipografijom u verzalima, naglašavajući institucionalnu ozbiljnost i povijest.
Na dnu amblema dodan je i natpis “MCMLIV” – 1954. ispisan rimskim brojkama – kao suptilan podsjetnik na godinu osnutka i dugovječnost škole.
Okrugli oblik logotipa simbolizira zajedništvo i cjelovitost obrazovnog procesa, dok sam znak izgledom podsjeća na pečat ili medaljon, što odiše osjećajem kredibiliteta i tradicije.
Novi dizajn vizualnog identiteta pažljivo balansira klasične i moderne elemente. Primarna boja brenda postala je duboka tamno plava, koja simbolizira povjerenje, stabilnost i znanje – vrijednosti s kojima se škola poistovjećuje.
Kao kontrastni naglasak odabrali smo toplu zlatno-oker nijansu, unesenu u prateće grafičke elemente, koja unosi energiju i otvorenost prema novome, ali i asocira na izvrsnost.
Paleta je dopunjena neutralnim sivim tonovima i bijelom bojom kako bi ukupna komunikacija zadržala čistoću i čitljivost.
Tipografsku kombinaciju čini elegantan serif (Lora) za naziv škole u logotipu (naglašavajući tradiciju i formalnost), u paru s modernim bezserifnim fontom (Karla) za ostale tekstualne materijale i naslove.
Time smo osigurali da vizuali prenose ozbiljnost institucije, a tekstovi budu pregledni i prilagođeni suvremenim medijima.
Kako bi dizajn prenio poruku o znanju i otvorenosti, integrirali smo i simboličke grafičke elemente u vizualni identitet.
Iz zaobljenih oblika pročelja zgrade i školskih motiva razvili smo sekundarne grafike – primjerice motiv polukružnih linija inspiriran obrisima školskog ulaza i prozora – koji se pojavljuju na omotnicama, brošurama i prezentacijama kao dinamički dekorativni detalj.
Također, dizajnirali smo set stiliziranih ikona povezanih s obrazovanjem (knjige, laboratorijska oprema, globus, diploma itd.) u bojama brenda, koje škola može koristiti u komunikaciji – od web stranice do plakata – za dodatno osnaživanje vizualnog identiteta.
Svi ti elementi usklađeni su s novim stilskim smjernicama, što osigurava dosljednost i prepoznatljivost na svim razinama.
Rezultat
Novi vizualni identitet detaljno je predstavljen u knjizi standarda i primijenjen na razne materijale škole – od tiskanih dopisa do promotivnih majica.
Konačni rezultat je cjelovit i promišljen sustav vizualnog identiteta koji škola dosljedno primjenjuje u svom radu.
Izradili smo opsežnu knjigu standarda – priručnik koji definira sve aspekte novog brenda: pravilnu uporabu logotipa, zaštitnu zonu, točne boje (CMYK, RGB i HEX vrijednosti), tipografsku hijerarhiju, kao i primjere dobre prakse na različitim podlogama.
U sklopu rebrandinga dizajnirani su i svi ključni komunikacijski materijali: novi memorandum (memorandumski papir) i omotnice s grbom škole, službene mape, identifikacijske iskaznice te natpisne ploče za zgradu.
Novi vizualni identitet zaživio je u praksi kroz brojne primjene. Dizajnirali smo i promotivne materijale poput majica i hoodica (dukserica) s logotipom škole u brend bojama.
Škola sada ima jedinstven i lako prepoznatljiv izgled – od službenih dokumenata pa do materijala za objave na društvenim mrežama – što joj pomaže u jasnijem predstavljanju javnosti.
Za naš kreativni tim, ovaj je projekt ujedno vrijedan primjer kako temeljito istraživanje, strateško planiranje i pažnja na detalje doprinose vrhunskim rezultatima.
Kroz balansiranje povijesnih elemenata i modernog dizajna, stvorili smo identitet koji kao da je oduvijek pripadao Prvoj srednjoj školi Vukovar – a ipak je nov, svjež i spreman za godine koje dolaze.
Pretplatite se na Newsletter.
Budite u toku s novostima.
Pretplatite se na Newsletter.
Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.