Dizajn i izrada vizualnog identiteta za tvrtke

  • 20. 05. 2022.
  • čitanja

Izrada vizualnog identiteta

Pokrili smo što je grafički dizajn, a sada ćemo govoriti o tome kako putem dizajna stvoriti dizajn vizualnog identiteta za tvrtke. Vizualni identitet jedna je od najbitnijih stvari koje tvrtka koja želi postati uspješna treba imati. Ključni benefiti koje dobar vizualni identitet donosi su, kao prvo, prepoznatljivost i stvaranje jakog branda i, kao drugo, pasivni marketing.

Izrada vizualnog identiteta za tvrtke i firme

Što je vizualni identitet?

Vizualni identitet

Prije nego krenemo dalje pričati o vizualnom identitetu bitno je shvatiti na što zapravo mislimo.

Vizualni identitet je skup svih vizualnih elemenata koji čine brand vaše tvrtke. Stvaranje branda kroz grafički dizajn. Tu se radi od stvarima kao dizajn logotipa, tipografije koju koristite, dizajn proizvoda koji prodajete i slično.

Dakle, radi se o svemu što potencijalni kupac povezuje s vama, vašom tvrtkom, uslugama i proizvodima koje prodajete.

Primjer izrade vizualnog identiteta

Zašto je vizualni identitet bitan?

Važnost vizualnog identiteta

U današnje vrijeme nije dovoljno imati samo dobar proizvod, nužno je stvoriti i prepoznatljiv vizualni identitet koji će se istaknuti na tržištu. Proizvod na polici s dobrim dizajnom sam je sebi reklama. Isto tako kada stvorimo dobar vizualni identitet lakše je privući klijente jer pokazuje da vam je stalo do sebe kao tvrtke i da će vam biti stalo i do klijenta.

Prepoznatljivost

Kako bi stvorili odanost brandu, moramo stvoriti jak brand. Kroz dobar i upečatljiv vizualni dizajn stvaramo prepoznatljivost. Želimo učiniti proizvod jedinstvenim ili dovoljno različitim kako bi bio odmah prepoznatljiv jer je vaš vizualni identitet dovoljno jak da nosi brand.

Što manje vremena je potrebno da netko shvati o kojoj tvrtki ili proizvodu se radi to bolje.

Pasivna reklama

Jak vizualni identitet je i dobra pasivna reklama. Upečatljiv i prepoznatljiv proizvod je sam sebi reklama. Ljudi će ga uzeti u ruke kako bi ga bolje proučili i samim time je veća vjerojatnost da će ga kupiti.

Što se generalnog branda tiče, stvar je više manje ista. Na neke tvrtke i brandove pomislimo čim vidimo nijansu koja je slična boji branda koju koriste. To je snaga dobrog vizualnog identiteta.

Emocionalna veza

Emocionalna veza potencijalnog kupca s proizvodom ili brandom je iznimno bitna. Veća je vjerojatnost odabira nekog proizvoda, usluge ili branda ako smo s istim emocionalno povezani.

Emocionalna povezanost se može stvoriti kroz vizualni identitet tako što evociramo određena sjećanja ili osjećaje kod potencijalnog kupca ili klijenta.

Vizualni identitet je ovdje bitan jer je teško stvoriti emocionalnu vezu s nečim što je bezlično ili estetski nezadovoljavajuće.

Stvaranje percipirane vrijednosti

Kroz grafički dizajn i dobar vizualni identitet možemo povećati percipiranu vrijednost proizvoda ili usluge. Dobro dizajniran proizvod ili brand se čine profesionalnijima, kao da više vrijede i ljudi su spremni odvojiti se s većom svotom za njih.

Škotski proizvođač whiskya Chivas je imao problema s prodajom, ali je putem vizualnog identiteta, koji se oslanjao na aluzije na bogatstvo, skupocjenost proizvoda i status, dodavanjem riječi “Regal” i podizanjem cijene stvorio sliku luksuznog proizvoda i time povećao prodaje.

Što sve čini vizualni identitet?

Što čini vizualni identitet za brend, tvrtku ili proizvoda

Sad kada nam je jasno što je vizualni identitet i zašto je bitan, možemo ići u raščlambu što sve čini vizualni identitet i zašto je svaka od tih sastavnica bitna.

Logo (znak) i logotip

logo dizajn

Prvo i neprepoznatljivije od svega je logo i logotip. Radi se o oznaci koja predstavlja vašu tvrtku i vaš brand.

Logotipi su sve što sadržava tekst ili slova. To može biti puno ime tvrtke (Coca-Cola), akronimi (NASA, KFC) ili potpisi osobe (Disney). Postoje i hibridni logotipi (Amazon) koji sadržavaju tekst i druge vizualne elemente.

Prednost logotipa nad znakom je što jasno informira o kojoj se tvrtki radi bez mogućnosti zabune ili zamjene. S druge strane, logotipima može nedostajati unikatnost i karakter.

Znakovi su ono na što obično mislimo kad kažemo “logo”. Oni, ako su dobro napravljeni, su unikatni prikazi branda i potencijalno najjači dio vizualnog identiteta. Samim time nose i najveći rizik jer loše odrađen znak može dodatno oduzimati od prepoznatljivosti branda i zbunjivati ljude o kojoj tvrtki ili proizvodu se radi.

Paleta boja

dizajn paleta boja za brend

Druga jako bitna stvar je paleta boja. Ovdje se radi o prenošenju osobnosti i identiteta na pozadine, popratne materijale i slično. Bitno je odabrati boju koja odražava karakter branda i nijansu koja je dovoljno upečatljiva da ostane potencijalnom kupcu ili klijentu povezana s vama.

S efektivnim odabirom boja brand dobiva besplatnu promidžbu kad god osoba vidi tu specifičnu nijansu. Pretpostavljam da nam je svima kombinacija crvene i žute asocijacija na McDonalds, a magenta na Hrvatski telekom.

Tipografija

Tipografija i odabir fonta

Odabir fonta je također vrlo bitan korak u gradnji vizualnog identiteta. Kao i paleta boja, font svojim oblikom prenosi ideju branda, pa tako nije svaki font prikladan svakom tipu branda.

Serifni fontovi

Serif fontovi, fontovi koji imaju ukrase, kao što su Times New Roman, Bodoni ili Rockwell odaju dojam ozbiljnosti i profinjenosti. Generalno ih se koristi kao “body” fontove zbog čitljivosti, ali se u modernim trendovima koriste i kao “display” fontovi, npr. Abril Fatface.

Zbog svog karaktera generalno se koriste za brandove koje asociramo s ozbiljnošću kao Vogue, Mercedes-Benz, Dior ili časopis Time.

Sans serif fontovi

Sans serif fontovi, fontovi bez ukrasa, daju dojam modernosti, pristupačnosti i jednostavnosti. Primjeri su Helvetica, Futura, Arial i Calibri. Uobičajeno korištenje sans serifa je bilo kao headings jer su upečatljivi i jasni. Danas se okreće sve više prema stavljanju sans serifa u body teksta pa je tako i Microsoft u Wordu standardni font promijenio s Times New Roman u Arial.

Za logotipe ih koriste brandovi koji žele imati dojam modernosti, otvorenosti i pristupačnosti kao Google, Spotify, Microsoft i Facebook.

Ostali elementi

dizajn ikona za brend

U ovu kategoriju spada sve što nije gore navedeno, a mogu biti ikone i simboli koji se koriste i na web stranici i u printu. Jesu li minimalne ili ne, imaju li obrub i slično. Kakav tip fotografija koristimo i jesu li fotografije uređene (color overlay, black and white). Koristimo li ilustracije i ako koristimo u kakvom stilu moraju biti. Sve do stvari kao koji tip papira koristimo, veličina brošura. Jesu li brošure jednostrane ili dvostrane? Savijaju li se ili su samo list?

Sve to daje te zadnje detalje i pridonosi stvaranju dobro primljenog vizualnog identiteta.

Knjiga grafičkih standarda

Knjiga grafičkih standarda za brend

Knjiga grafičkih standarda je skup svega gore navedenog na jednom mjestu. One služe kako bi se lako i brzo moglo nekoga upoznati sa svim standardima branda.

U njoj govorite od velikih stvari kao što je logo, paleta boja i tipografija, ali i dajete primjere korištenja. Kolike margine moraju biti oko loga? Smije li logo dolaziti u raznim bojama? Koliku veličinu fonta koristite za body, a koliku za headinge?

Tako kad jednom napravite knjigu možete ju slati uz zahtjev vanjskom dizajneru koji će onda, prateći knjigu, napraviti potpuno on-brand dizajn. Time olakšavate dizajneru posao, a sebi život jer ne morate slati komentare i vraćati dizajn na revizije.

Primjeri izrade vizualnog identiteta

Pogledajte neke od naših primjera izrade vizualnog identiteta za tvrtke:

Izrada vizualnog identiteta za klijenta clean.hr

Primjer identiteta tvrtke innovation week-a

Dizajn i izrada standarda za tvrtku Smile Design Kovač- Osijek

Grafički prikazi elemenata standarda tvrtke continental croatia

Elementi dizajna brenda digital innovation hub

Izrada standarda standarda brenda FOX

Izrada brenda za tvrtku verbis

Kontaktirajte nas

kontakt agencije

iQ – agencija za marketing, stoji vam na raspolaganju za konzultacije i stvaranje vizualnog identiteta vaše tvrtke. Kontaktirajte nas putem kontakt forme ili putem telefona: +385998467067

Veselimo se vašem javljanju!

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.


    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.

    Katharina Rostaš
    Katharina Rostaš

    Voditeljica Grafičkog Dizajna

    Oduvijek vizualni tip. Završila je studij Informatologije u Osijeku na kojem se službeno zaljubila u grafički dizajn i karijerno se usmjerila…

    Slične teme