Pokrili smo što je grafički dizajn, a sada ćemo govoriti o tome kako putem dizajna stvoriti dizajn vizualnog identiteta za tvrtke. Vizualni identitet jedna je od najbitnijih stvari koje tvrtka koja želi postati uspješna treba imati. Ključni benefiti koje dobar vizualni identitet donosi su, kao prvo, prepoznatljivost i stvaranje jakog branda i, kao drugo, pasivni marketing.
Što je vizualni identitet?
Prije nego krenemo dalje pričati o vizualnom identitetu bitno je shvatiti na što zapravo mislimo.
Vizualni identitet je skup svih vizualnih elemenata koji čine brand vaše tvrtke. Stvaranje branda kroz grafički dizajn. Tu se radi od stvarima kao dizajn logotipa, tipografije koju koristite, dizajn proizvoda koji prodajete i slično.
Dakle, radi se o svemu što potencijalni kupac povezuje s vama, vašom tvrtkom, uslugama i proizvodima koje prodajete.
Zašto je vizualni identitet bitan?
U današnje vrijeme nije dovoljno imati samo dobar proizvod, nužno je stvoriti i prepoznatljiv vizualni identitet koji će se istaknuti na tržištu. Proizvod na polici s dobrim dizajnom sam je sebi reklama. Isto tako kada stvorimo dobar vizualni identitet lakše je privući klijente jer pokazuje da vam je stalo do sebe kao tvrtke i da će vam biti stalo i do klijenta.
Prepoznatljivost
Kako bi stvorili odanost brandu, moramo stvoriti jak brand. Kroz dobar i upečatljiv vizualni dizajn stvaramo prepoznatljivost. Želimo učiniti proizvod jedinstvenim ili dovoljno različitim kako bi bio odmah prepoznatljiv jer je vaš vizualni identitet dovoljno jak da nosi brand.
Što manje vremena je potrebno da netko shvati o kojoj tvrtki ili proizvodu se radi to bolje.
Pasivna reklama
Jak vizualni identitet je i dobra pasivna reklama. Upečatljiv i prepoznatljiv proizvod je sam sebi reklama. Ljudi će ga uzeti u ruke kako bi ga bolje proučili i samim time je veća vjerojatnost da će ga kupiti.
Što se generalnog branda tiče, stvar je više manje ista. Na neke tvrtke i brandove pomislimo čim vidimo nijansu koja je slična boji branda koju koriste. To je snaga dobrog vizualnog identiteta.
Emocionalna veza
Emocionalna veza potencijalnog kupca s proizvodom ili brandom je iznimno bitna. Veća je vjerojatnost odabira nekog proizvoda, usluge ili branda ako smo s istim emocionalno povezani.
Emocionalna povezanost se može stvoriti kroz vizualni identitet tako što evociramo određena sjećanja ili osjećaje kod potencijalnog kupca ili klijenta.
Vizualni identitet je ovdje bitan jer je teško stvoriti emocionalnu vezu s nečim što je bezlično ili estetski nezadovoljavajuće.
Stvaranje percipirane vrijednosti
Kroz grafički dizajn i dobar vizualni identitet možemo povećati percipiranu vrijednost proizvoda ili usluge. Dobro dizajniran proizvod ili brand se čine profesionalnijima, kao da više vrijede i ljudi su spremni odvojiti se s većom svotom za njih.
Škotski proizvođač whiskya Chivas je imao problema s prodajom, ali je putem vizualnog identiteta, koji se oslanjao na aluzije na bogatstvo, skupocjenost proizvoda i status, dodavanjem riječi “Regal” i podizanjem cijene stvorio sliku luksuznog proizvoda i time povećao prodaje.
Što sve čini vizualni identitet?
Sad kada nam je jasno što je vizualni identitet i zašto je bitan, možemo ići u raščlambu što sve čini vizualni identitet i zašto je svaka od tih sastavnica bitna.
Logo (znak) i logotip
Prvo i neprepoznatljivije od svega je logo i logotip. Radi se o oznaci koja predstavlja vašu tvrtku i vaš brand.
Logotipi su sve što sadržava tekst ili slova. To može biti puno ime tvrtke (Coca-Cola), akronimi (NASA, KFC) ili potpisi osobe (Disney). Postoje i hibridni logotipi (Amazon) koji sadržavaju tekst i druge vizualne elemente.
Prednost logotipa nad znakom je što jasno informira o kojoj se tvrtki radi bez mogućnosti zabune ili zamjene. S druge strane, logotipima može nedostajati unikatnost i karakter.
Znakovi su ono na što obično mislimo kad kažemo “logo”. Oni, ako su dobro napravljeni, su unikatni prikazi branda i potencijalno najjači dio vizualnog identiteta. Samim time nose i najveći rizik jer loše odrađen znak može dodatno oduzimati od prepoznatljivosti branda i zbunjivati ljude o kojoj tvrtki ili proizvodu se radi.
Paleta boja
Druga jako bitna stvar je paleta boja. Ovdje se radi o prenošenju osobnosti i identiteta na pozadine, popratne materijale i slično. Bitno je odabrati boju koja odražava karakter branda i nijansu koja je dovoljno upečatljiva da ostane potencijalnom kupcu ili klijentu povezana s vama.
S efektivnim odabirom boja brand dobiva besplatnu promidžbu kad god osoba vidi tu specifičnu nijansu. Pretpostavljam da nam je svima kombinacija crvene i žute asocijacija na McDonalds, a magenta na Hrvatski telekom.
Tipografija
Odabir fonta je također vrlo bitan korak u gradnji vizualnog identiteta. Kao i paleta boja, font svojim oblikom prenosi ideju branda, pa tako nije svaki font prikladan svakom tipu branda.
Serifni fontovi
Serif fontovi, fontovi koji imaju ukrase, kao što su Times New Roman, Bodoni ili Rockwell odaju dojam ozbiljnosti i profinjenosti. Generalno ih se koristi kao “body” fontove zbog čitljivosti, ali se u modernim trendovima koriste i kao “display” fontovi, npr. Abril Fatface.
Zbog svog karaktera generalno se koriste za brandove koje asociramo s ozbiljnošću kao Vogue, Mercedes-Benz, Dior ili časopis Time.
Sans serif fontovi
Sans serif fontovi, fontovi bez ukrasa, daju dojam modernosti, pristupačnosti i jednostavnosti. Primjeri su Helvetica, Futura, Arial i Calibri. Uobičajeno korištenje sans serifa je bilo kao headings jer su upečatljivi i jasni. Danas se okreće sve više prema stavljanju sans serifa u body teksta pa je tako i Microsoft u Wordu standardni font promijenio s Times New Roman u Arial.
Za logotipe ih koriste brandovi koji žele imati dojam modernosti, otvorenosti i pristupačnosti kao Google, Spotify, Microsoft i Facebook.
Ostali elementi
U ovu kategoriju spada sve što nije gore navedeno, a mogu biti ikone i simboli koji se koriste i na web stranici i u printu. Jesu li minimalne ili ne, imaju li obrub i slično. Kakav tip fotografija koristimo i jesu li fotografije uređene (color overlay, black and white). Koristimo li ilustracije i ako koristimo u kakvom stilu moraju biti. Sve do stvari kao koji tip papira koristimo, veličina brošura. Jesu li brošure jednostrane ili dvostrane? Savijaju li se ili su samo list?
Sve to daje te zadnje detalje i pridonosi stvaranju dobro primljenog vizualnog identiteta.
Knjiga grafičkih standarda
Knjiga grafičkih standarda je skup svega gore navedenog na jednom mjestu. One služe kako bi se lako i brzo moglo nekoga upoznati sa svim standardima branda.
U njoj govorite od velikih stvari kao što je logo, paleta boja i tipografija, ali i dajete primjere korištenja. Kolike margine moraju biti oko loga? Smije li logo dolaziti u raznim bojama? Koliku veličinu fonta koristite za body, a koliku za headinge?
Tako kad jednom napravite knjigu možete ju slati uz zahtjev vanjskom dizajneru koji će onda, prateći knjigu, napraviti potpuno on-brand dizajn. Time olakšavate dizajneru posao, a sebi život jer ne morate slati komentare i vraćati dizajn na revizije.
Primjeri izrade vizualnog identiteta
Pogledajte neke od naših primjera izrade vizualnog identiteta za tvrtke:
Kako bismo vam ponudili najbolje iskustvo, na našim web stranicama koristimo kolačiće, kolačiće trećih strana, usluge web analize i dodatke za društvene mreže. Kolačići omogućuju web stranicama da u preglednik zabilježe, ili iz njega dohvate, podatak o posjeti toj web stranici. Ti podaci mogu biti o vama, vašim preferencama, vašem uređaju ili mogu omogućiti da web stranice rade na ispravan način. Tim podacima vas se uglavnom ne može izravno identificirati. Informacije o načinu na koji upotrebljavate naše web stranice dijelimo s partnerima za društvene mreže, oglašavanje i analitiku.
Poštujemo vaše pravo na izbor i zaštitu osobnih podataka, te postavkama kolačića možete upravljati klikom na dolje navedene kategorije i neke vrste kolačića isključiti. Postavke kolačića možete i naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. U slučaju da ne prihvatite određene vrste kolačića, usluge i funkcionalnosti koje nudimo na našim web stranicama mogu biti ograničene, te isto može utjecati na vaše korisničko iskustvo. Prihvaćanjem kolačića nam pomažete da poboljšamo i analiziramo naše web stranice i da vam ponudimo prikladan sadržaj i ponude.
Ovi su kolačići neophodni za tehničko funkcioniranje web stranica i ne mogu se isključiti u našim sustavima. Obično se postavljaju samo kao odgovor na vaše radnje, a koje uključuju zahtjev za uslugama, kao na primjer postavljanje postavki za privatnost, prijava, odjava ili ispunjavanje obrazaca. Ove kolačiće možete blokirati u vašem web pregledniku ili postaviti da vas preglednik o njima upozorava, no u tom slučaju određeni dijelovi web stranica možda neće raditi. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve informacije koje bi vas mogle identificirati.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Analitički kolačići
Svi podaci koje ovi kolačići prikupe su statistički, stoga i anonimni. Putem ovih kolačića brojimo posjete i izvore prometa, pa nam oni omogućavaju da mjerimo i poboljšamo rad web stranica. Ovi nam kolačići govore, primjerice, koje su stranice najviše, a koje najmanje posjećene te kako se odvija promet po web stranicama.
Pružatelj usluge ovih kolačića (Google Analytics kolačića) je Google, Inc. Informacije koje ovi kolačići generiraju o načinu korištenja web stranica, među kojima je i IP adresa s koje pristupate stranicama, prenose se na server tvrtke Google u Sjedinjenim Američkim Državama i tamo se pohranjuju. Te informacije se koriste u svrhu analize načina korištenja web stranica i izrade izvješća namijenjenih administratorima stranica o aktivnostima na istim, bez povezivanja IP adrese s drugim podacima koje Google posjeduje. Napominjemo kako Google može prenijeti te podatke trećim stranama, temeljem zakonske obveze ili ako treće strane obrađuju podatke u ime Googlea.
Više o Google Analytics se može pronaći na ovom linku.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketinški kolačići
Ove kolačiće na našim web stranicama postavljaju oglašivački partneri. Ti partneri ih mogu upotrijebiti za definiranje profila vaših interesa kako bi vam se na ostalim web stranicama prikazali relevantni oglasi. Ovi kolačići ne pohranjuju izravno osobne podatke, već se temelje na jedinstvenoj identifikaciji vašeg web preglednika i uređaja pomoću kojeg pristupate internetu. Ako te kolačiće ne prihvatite, na različitim web stranicama će vam se i dalje prikazivati oglasi, ali oni neće biti relevantni.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!