Dizajn logotipa i izrada logotipa

  • 7. 02. 2023.
  • čitanja

Što je logotip?

Termin logotipa, često se spominje u kontekstu brandinga neke tvrtke.

Logotip (tzv. logo) je ključan čimbenik vizualnog identiteta svake iole važne kompanije.

Logotip je grafički simbol ili zaštitni znak koji predstavlja određenu tvrtku, organizaciju, proizvod ili uslugu. Obično se sastoji od kombinacije vizualnih elemenata poput teksta, boja, slika ili ikona koje su dizajnirane na način da prenose određeni dojam ili poruku.

 

WeDoo logo gif - prikaz slaganja logotipa

 

Logotip ima za cilj stvoriti prepoznatljivost i identitet te olakšati komunikaciju s ciljnom publikom. On može biti jednostavan ili kompleksan, ali je uvijek dizajniran na način da bude prepoznatljiv i razlikuje se od drugih solucija.

dizajn logotipa

Što je dizajn logotipa?

Dizajn logotipa je proces kreiranja grafičkog simbola ili znaka koji će predstavljati određenu tvrtku, organizaciju, proizvod ili uslugu. Postoje razni koraci u procesu dizajna logotipa, a oni uključuju:

  1. Razumijevanje ciljne publike i svrhe logotipa: prije početka izrade logotipa važno je definirati ciljnu publiku i svrhu kako bi se stvorio odgovarajući vizualni identitet.
  2. Brainstorming i skica ideja: dizajneri skiciraju razne ideje za logo dizajn i razvijaju kreativne rješenja koja će se kasnije razvijati i poboljšavati.
  3. Razvoj ideja: nakon stvaranja nacrta loga, dizajneri odabiru najbolje ideje i dalje ih razvijaju kako bi stvorili finalni logo.
  4. Dizajn i izrada logotipa: dizajneri stvaraju finalni logotip koristeći odabrane ideje i kreativne rješenja. U ovom koraku koriste se različiti alati za dizajn i vektorske programe.
  5. Testiranje i dorada: nakon izrade finalnog logotipa, provodi se testiranje kako bi se provjerila njegova učinkovitost u različitim okruženjima i formatima. Ako je potrebno, logotip se može doraditi kako bi se poboljšao njegov izgled i funkcionalnost.
  6. Predaja i uporaba logotipa: kada je logotip izrađen i testiran, on se predaje tvrtki ili organizaciji koja će ga koristiti u svojim marketinškim i poslovnim aktivnostima.

 

Profesionalna izrada logotipa i dizajna logotipa

ideja za dizajn loga

Danas je sve važnije biti prepoznat na tržištu, izdvojiti se iz mase i svoju priču prenijeti publici kako bi se mogla poistovjetiti s vama. Da bismo se istaknuli u moru zvučnih imena, od iznimne je važnosti poraditi na vizualnom identitetu i dizajnu loga.

Vrste logotipa i njihova primjena

tipografski logo dizajn

Tipografski logotipi su monogrami sačinjeni od jednostavnih znakova (npr. inicijala tvrtke – HBO, NASA) te punih naziva (Coca – Cola, Visa), a poželjni su ukoliko je ime vaše tvrtke predugačko.

Primjer tipografskog logotipa napravljenog od iq agencije za marketing

Logotipi u obliku slika i simbola također imaju podvrste poput Piktograma (ikona/grafika), apstraktnih logotipa i maskota.

primjer logotipa u obliku slika i boja odradila iq agencija za marketing

 

Zašto vam je potreban logotip?

Logotip pomaže pri identifikaciji brenda vaše tvrtke. On predstavlja vrijednosti tvrtke te poboljšava isticanje brenda među konkurencijom. Koristi se na raznovrsnim mjestima poput web stranica, proizvoda, poslovnica, reklama i drugih promidžbenih materijala, što ga čini ključnim elementom u postizanju uspješne marketing strategije i web prisutnosti.

Primjeri izrada i dizajna logotipa za firme

Neki od primjera rješenja i dizajna logotipa klijenata IQ – Agencije za marketing

logo-za-klijenta-minjon.hr by iQ - Agencija za Marketing

logo za klijenta - stomatološku ordinaciju smile design kovač by iQ - Agencija za Marketing

dobar logo dizajn za IQDENT - ortodontsku kliniku

izrada i dizajn logotipa za brend HomeLux

izrada loga i materijala za clean.hr

logo za digma bee brend

dizajnirani logotip i materijali za firmu Acia

Svijet Solara vizitka i logo

kreiranje profesionalnog zaštitnog znaka za verlox

logo izrada za firmu AKSOMED

logo za firmu

izrada logotipa za renata debartoli - psihologija

WISE WITCH - izrada logotipa

 

Što je vizualni identitet?

primjer vizualnog identiteta - brend Dittie

Vizualni identitet, sastoji se od nekoliko različitih sastavnica, to jest grafički izrađenih simbola poput znakova, kolorita, slika, ikona…), a uz njegovu se pomoć može uvelike utjecati na percepciju vašeg brenda te dojmove vaših vjernih i potencijalnih klijenata/kupaca.

Kada tvrtka ima jasan i dosljedan vizualni identitet tvrtke, to stvara osjećaj povjerenja među potrošačima te može utjecati na njihovu odluku o kupnji.

Benefiti vizualnog identiteta

Prednost grafičkog dizajna vašeg brenda jest što će ga postojeći i potencijalni kupci povezivati direktno s vašim brendom. Taj identitet stvara vezu s njima i gradi povjerenje. Ukoliko su u vašem proizvodu ili usluzi pronašli ono potrebno, poistovjetit će ga s pozitivnim iskustvom te vas u budućnosti preporučivati drugima.

Identitet, ogledalo je vašeg poslovanja – uz njegovu se pomoć publika može poistovjetiti s pričom, načinom rada ili moralnim temeljima na kojima počiva vaš brend. Na taj način osiguravate i dodatno jačate svoju poziciju na tržištu.

 

Profesionalni dizajn logotipa vs Canva i besplatni programi

Za rad u Canvi, nije potrebno dodatno poznavanje grafičkog dizajna.

Profesionalni dizajn logotipa u Adobe Illustratoru vs Canva

Kada je u pitanju izrada profesionalnog dizajna, brojne se tvrtke okreću korištenju Canve kao jeftinijoj opciji a postoje brojne alternative i besplatni programi. Iako je cijena najčešći faktor zbog kojeg su naklonjenije besplatnim alatima, ne bi trebala igrati ulogu kada je u fokusu brendiranje vašeg poslovanja.

Kao tvrtka u usponu, nipošto ne želite da vam brend izgleda “jeftino” i neprofesionalno, nego da vaš identitet bude jedinstven na tržištu, modernog dizajna i prenosi vašu priču u autohtonom obliku. Identitet mora biti prilagođen vašoj tvrtki, jer samo ćete na taj način moći privući pažnju vaše ciljane publike.

 

Profesionalni alati za dizajn logotipa

Alati za dizajn loga

Držati se profesionalnih alata u sklopu Adobe Creative Clouda može biti ključno za stvaranje visokokvalitetnih logotipa. Ovi alati nude širok spektar značajki i funkcionalnosti u dizajnu, manipulaciju i kreativno izražavanje.

Jedan od najpopularnijih alata u sklopu Adobe paketa je Adobe Illustrator. Ovaj softver je specifično dizajniran za stvaranje vektorske grafike, uključujući logotipe. Osim toga, Adobe Photoshop je koristan za manipulaciju fotografija koje se mogu koristiti u dizajnu logotipa.

Osim Adobe alata, postoje i drugi profesionalni softveri kao što su CorelDRAW i Affinity Designer, koji nude slične značajke kao Adobe alati. Ovi alati mogu biti korisni za one koji preferiraju drugačiji korisnički interfejs ili imaju ograničen proračun za nabavu softvera.

Važno je napomenuti da bez obzira koji se alati koriste, bitno je imati stručnost u dizajnu i kreativnom razmišljanju kako bi se stvorio logotip koji je uspješan u prenošenju poruke tvrtke i stvaranju prepoznatljivosti.

Logo u vektorskom obliku

Dizajn logotipa u vektorima vs dizajn logotipa u raster obliku

Vektorski logo je oblik logotipa sastavljen od matematički definiranih linija i oblika umjesto piksela korištenih u bitmap-u (rastorska slika).

Vektorska grafika se može beskonačno skalirati bez gubitka kvalitete, to jest ispisiva je na različite veličine bez depikselizacije slike. To vektorski logo čini idealnim za širok raspon tiskanih i digitalnih aplikacija, uključujući web stranice, brošure, posjetnice, plakate itd.

 

Grafički dizajn i procedura izrade logotipa

grafilki dizajn logotipa u ilustratoru

Obzirom na glavni cilj logotipa, koji je predstaviti tvrtku u najboljem svjetlu, logotip je dio većeg korporativnog identiteta te je samo jedan od procesa brendiranja.

Dio ljudi misli da je s logotipom i vizualnim identitetom njihov posao brendiranja završen, no da bi tvrtka dosegla razinu prepoznatljivosti, potrebno je uključiti više elemenata grafičkog dizajna i procesa.

Paleta boja

Boje imaju utjecaj na naše emocije, raspoloženje, ali i percepciju određenog brenda. Stoga je pri odabiru istih potrebno planirati i promišljati. Je li vam cilj istaknuti se ili uklopiti? Kakav stil preferirate? Kakva je vaša publika, kako reagira na različite boje?

Tipografija

Tipografija je također jedna od stavki koje utječu na percepciju vašeg vizualnog identiteta te pružaju  kreativnu slobodu.

 

Koja je cijena izrade logotipa?

Kako bismo definirali cijenu izrade loga, bitno je procijeniti zahtjevnost izvedbe te pomno razmotriti informacije potrebne za savršen logo dizajn.

Ako se radi o jednostavnijem logotipu, usluga je onda povoljnija i cijena izrade može kretati od 100,00 do 150,00 EUR. Međutim, ako je logotip složeniji i ako se radi o većoj tvrtki koja zahtijeva više varijanti i datoteka, usluga je tada skuplja i cijena može biti viša a nekada i do 10,000 EUR.

Cijena izrade logotipa (loga) često se utvrđuje nakon što se provede detaljna analiza zahtjeva i potreba klijenta. Stoga je najbolje konzultirati se s profesionalnim dizajnerom kako bi se utvrdila cijena koja odgovara vašim potrebama.

Kako odabrati kreativnog i stručnog dizajnera?

Kada odabirete dizajnera za izradu logotipa, važno je uzeti u obzir sljedeće faktore:

  1. Iskustvo – Provjerite iskustvo dizajnera
  2. Portfolio – Pregledajte dizajnerov portfolio kako biste vidjeli koje je logotipe izradio i koliko su kreativni i profesionalni.
  3. Cijena – Cijena grafičkog dizajna logotipa može biti različita, stoga je važno tražiti ponude od više dizajnera i usporediti cijene.
  4. Komunikacija – Važno je odabrati dizajnera s kojim ćete lako komunicirati i koji će slušati vaše želje i ideje.
  5. Reference – Ako je moguće, potražite reference od drugih klijenata koji su koristili usluge određenog dizajnera.

Naša dizajn metodologija

Proces dizaja i izrada rješena - metodologija by iq agencija

Osnovni korak našeg djelovanja je razgovor s klijentom – razumijevanje njegovog poslovanja, načina razmišljanja i ciljeva. Zatim slijede istraživanje brenda, analiza konkurencije i brainstorming ideja.

Potom, idejna se rješenja detaljno prezentiraju klijentu u svrhu feedbacka i korekcije te se, nakon odabira u konačnim formatima predaju zajedno s uputama.

Klijenti se često odlučuju na promjenu ukupnog vizualnog identiteta pa je posljednji korak upravo rad na njemu i knjizi standarda.

Primjer metodologija i procesa izrade i dizajna loga za klijenta

Naš proces - Infografika

Zaključak

Logotip je ključan element identiteta tvrtke i predstavlja vrijednosti brenda. Pomaže u identifikaciji brenda, jača njegovu prisutnost na tržištu, stvara vezu s kupcima i gradi povjerenje. Vizualni identitet, uključujući grafičke simbole, kolorit i slike, koji se mogu koristiti za izradu reklama i drugih promidžbenih materijala i rješenja te može utjecati na percepciju brenda i dojmove klijenata.

Za uspješan izgled kompanije koja raste, neophodan je kvalitetan i profesionalni dizajn loga. Zato je važno da se logotip izradi s najvećom pažnjom i profesionalizmom, kako bi se osiguralo i jačalo brendovo mjesto na tržištu.

 

Dizajn logotipa – Kontakt

Naš vrijedan i stručan tim iQ – agencije za marketing, stoji vam na raspolaganju za sve potrebe angažmana i konzultacije te više informacija prilikom dizajna logotipa i vizualnog rješenja za tvrtke. Kontaktirajte nas putem kontakt forme ii putem telefona: +385998467067

 

Često postavljana pitanja o izradi logotipa i dizajnu logotipa

  1. Koliko vremena je potrebno za izradu logotipa?

Vrijeme izrade loga ovisi o složenosti dizajna, količini promjena i brzini komunikacije između dizajnera i klijenta. Obično izrada loga traje između jednog i dva tjedna.

  1. Mogu li sam izraditi svoj logotip?

Iako postoje online alati koji omogućuju izradu logotipa, najbolje je angažirati profesionalnog dizajnera. Dizajneri posjeduju znanje i iskustvo koje je potrebno za izradu kvalitetnog logotipa koji će predstavljati vašu tvrtku na najbolji mogući način.

  1. Mogu li promijeniti svoj logotip u budućnosti?

Da, logotip se može promijeniti u bilo kojem trenutku, ali važno je razmotriti posljedice promjene logotipa. Promjena može utjecati na prepoznatljivost i identitet vaše tvrtke, stoga je važno pažljivo razmotriti takvu odluku.

  1. Što je dobar logo?

Dobar logo i dobar dizajn logotipa je prepoznatljiv, jednostavan za razumijevanje i pamćenje, te odražava vrijednosti i misiju tvrtke. On predstavlja vizualni simbol tvrtke koji pomaže u razlikovanju od konkurencije i stvara dojam profesionalnosti i pouzdanosti.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.



    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.