Izrada loga za obrt

  • 1. 05. 2024.
  • čitanja

Logo je vizualni identitet vašeg poslovanja. Kao lice vašeg obrta, on je ono što će vas izdvojiti od konkurencije i ostaviti trajan dojam na vaše klijente. Dobar logo je prepoznatljiv, privlačan i efektivan u prenošenju poruke o vašem obrtu.

U ovom članku ćemo istražiti proces izrade loga za obrt, od definiranja ciljeva do konačne finalizacije dizajna. Dati ćemo vam savjete kako stvoriti logo koji će odražavati suštinu vašeg poslovanja i privući idealne klijente.

dizajn loga za obrt

Uz dobru strategiju i kreativnu viziju, izrada loga za obrt može biti ne samo ispunjavanje nužnog koraka nego i ključan podstrek vašem obrtu.

iq agencija - dizajn i izrada logotipa za obrte

Što je logo a što logotip za obrt

Pojam “logo” se često koristi sinonimno s “logotip”, ali postoji ipak suptilna razlika između njih, posebno kada govorimo o malim poslovima poput obrta.

Logotip predstavlja grafički simbol, kombinaciju slova i simbola, ili samo tekst koji identificira tvrtku, instituciju, ili organizaciju. Logotip najčešće sadrži i ime tvrtke, ili skraćenicu, stilizirano na jedinstveni način. Idealan primjer logotipa za tvrtku je logotip Coca-cole.

logotip coca cole

Logo obrta je češće jednostavniji i fokusiraniji. Može biti samo simbol ili stilizirano ime obrta, bez dodatnih elemenata. Obrti obično nemaju potrebe za razvijenim brand identitetom poput velikih tvrtki, pa je njihov logo često jednostavniji i funkcionalniji. Idealan primjer loga je logo za Pepsi.

pepsi

Dakle, iako se oba pojma koriste za vizualnu reprezentaciju nečeg, logotip je širi pojam koji može sadržavati različite elemente, dok je logo obrta često jednostavniji i sažetiji.

Zašto je dizajn loga bitan

U današnjem digitalnom dobu, gdje su klijenti okruženi brojnim informacijama i oglasima, vizualna prezentacija postaje sve važnija. Vaš logo obrta je ono što će vas izdvojiti od konkurencije i ostaviti prvi dojam na potencijalne kupce.

Evo nekoliko ključnih razloga zašto je dizajn loga bitan za vaš obrt:

1. Prepoznatljivost brenda:

Dobar logo će se lako zapamtiti i prepoznati, čime ćete izgraditi prepoznatljivost brenda. Kada klijenti vide vaš logo, trebali bi ga odmah povezati s vašim obrtom i uslugama koje nudite.

2. Profesionalnost:

Profesionalan dizajn loga daje dojam urednosti, pouzdanosti i kredibilnosti. To je posebno važno za obrte gdje je izgradnja povjerenja s klijentima ključna za uspjeh.

Logo, kao i vizualni identitet, mora biti kvalitetan kako bi ostavio dobar prvi dojam na tržištu.

3. Marketing i promocija:

Logo se koristi u svim aspektima marketinškog i promotivnog materijala, od vizitki i dizajna letaka do web stranice i društvenih mreža. Dobar logo će učiniti da vaš obrt izgleda privlačno i profesionalno u svim kanalima.

Ulaganje u dobro dizajniran logo je mudra investicija u budućnost vašeg obrta. To je jedinstvena prilika da ostavite trajan dojam na klijente i izgradite prepoznatljiv i uspješan brand.

Trebate li imati profesionalno izrađen logo?

Važno je imati snažan logo za svoj obrt. On stvara prepoznatljivost i profesionalizam. Naravno da se uvijek možete sami okušati u stvaranju loga kao i velik broj obrta danas, ali jedina prednost samostalnog stvaranja loga je što nećete platiti dizajnera. S druge strane, nedostatci ovakvog pristupa su mnogobrojni.

profesionalni dizajn boja loga

Nedostaje vam iskustvo dizajnera koji može kreativno prenijeti suštinu tvrtke u vizualni znak. Štedite novac, ali s lošim dizajnom koji neće ostaviti dobar dojam riskirate ne samo ugled vašeg obrta nego i samo postojanje istog. Profesionalni dizajner je bolji izbor za dugoročni uspjeh.

 

Proces za dizajn loga

proces dizajna logotipa iq

Izrada loga i loga je ključni korak u izgradnji prepoznatljivog identiteta vašeg obrta. Dobar logo privlači pažnju, ostavlja trajan dojam i pomaže vam da se izdvojite od konkurencije. U ovom poglavlju ćemo detaljno istražiti proces dizajna loga i logotipa, korak po korak, od definiranja ciljeva do finalizacije dizajna.

dizajn loga

Upoznati ćete se s ključnim elementima koji čine dobar logo, te ćemo vam dati praktične savjete i smjernice kako biste aktivno sudjelovali u dizajnu vašeg logoa i osigurali da on u potpunosti odražava vaš obrt i njegove vrijednosti.

Istraživanje tržišta i konkurencije

Prije nego što se udubite u skiciranje i dizajn loga, odvajanje vremena za istraživanje tržišta i konkurencije je ključni korak. Zašto je ovo istraživanje važno?

Izbjegavanje sličnosti: Ne želite da vaš logo bude previše sličan onima konkurencije, jer to može zbuniti klijente i otežati vam izdvajanje se.

sličnosti u dizajnu

Razumijevanje vaše publike: Što privlači vaše idealne klijente? Određene boje, stilovi ili simboli mogu rezonirati s njima i pomoći vam da se povežete na emocionalnom nivou.

Identifikacija trendova: Što se trenutno događa u dizajnu loga u vašoj branši? Uključivanje relevantnih trendova može učiniti vaš logo modernim i privlačnim.

Definiranje brenda

Istraživanje će vam također dati bolje razumijevanje vašeg vlastitog brand identiteta. Što čini vaš obrt jedinstvenim? Koje i kakve vrijednosti želite prenijeti svojim logom?

Dobro dizajniran i napravljen logo koji nema veze s brendom je jednako štetan za poslovanje kao i jednostavno loš logo.

Bez jasno definirane strategije brandinga, teško je dizajnirati logo koji će biti učinkovit i doprinijeti dugoročnom uspjehu branda.

izrada logotipa za obrt

Razmišljanje o upotrebi loga

Razmišljanje o mjestu upotrebe je bitno u procesu dizajniranja loga iz nekoliko razloga:

  • Veličina i vidljivost: Logo treba dobro izgledati i biti prepoznatljiv u različitim veličinama, od malih ikona na aplikacijama za pametne telefone do velikih panoa.
  • Reprodukcija: Logo treba se jasno reproducirati u različitim medijima, kao što su print, digitalno i vez.
  • Pozadina: Logo treba dobro funkcionirati na različitim pozadinama, jednobojnim i šarenim.
  • Fleksibilnost: Idealno, logo treba biti dovoljno fleksibilan da se može koristiti u horizontalnom i vertikalnom formatu, ili s dodatnim elementima poput slogana.

 

Razmišljanjem o tome gdje će se logo koristiti omogućit će dizajneru da stvori logo koji je prilagodljiv i učinkovit u svim situacijama.

minimalistički dizajn

Stvaranje centralne ideje za dizajn loga

Stvaranje centralne ideje je bitno u procesu dizajniranja loga iz dva ključna razloga:

Centralna ideja djeluje kao sidro, usmjeravajući dizajnera i osiguravajući da logo ostane usredotočen na ključne poruke branda. Također omogućuje lakše kasnije iteriranje, a da održimo konzistentnost.

Centralna ideja omogućava logu da bude kohezivan s drugim elementima brandinga. Vizualni elementi loga koji proizlaze iz centralne ideje mogu se lako uklopiti u dizajn web stranice, ambalaže ili marketing materijala, stvarajući kohezivnu brand estetiku.

Skice, rafinacija i iteriranje loga

Skiciranje omogućava brzo i slobodno isprobavanje različitih koncepata, pomažući dizajneru da iskristalizira najbolje ideje i otkrije nove mogućnosti.

Kroz iterativni proces rafiniranja, logo se polira i poboljšava. Eliminira se sve nebitno za logo, a ključne karakteristike se ističu, čineći logo čišćim, jasnijim i lakše prepoznatljivim.

precizno skiciranje

Iteracija omogućava dizajneru i klijentu da zajednički procijene i odaberu najbolji koncept loga. Kroz male promjene i prilagođavanja, logo se može usavršiti kako bi se što bolje prilagodio brandu i ciljnoj publici.

Stvaranje pravila uporabe loga

Stvaranje pravila uporabe je bitan zadnji korak u dizajniranju loga iz nekoliko ključnih razloga:

1. Zaštita integriteta loga: Pravila uporabe definiraju kako se logo ne smije koristiti. To pomaže zaštititi integritet loga i spriječiti njegovu neprimjerenu ili neprofesionalnu upotrebu.

2. Olakšavanje suradnje: Pravila uporabe su vrijedno sredstvo za sve koji rade s brandom, od dizajnera i marketing tima do tiskara i web developera. Osiguravaju da svi imaju isti skup smjernica za pravilnu upotrebu loga.

3. Izbjegavanje pogrešaka: Jasno definirana pravila uporabe pomažu u izbjegavanju pogrešaka u korištenju loga, kao što su nepravilna veličina, boja ili orijentacija. To je važno kada kasnije logo koristi netko tko nije originalni dizajner.

Ukratko, stvaranje pravila uporabe je neprocjenjivo sredstvo za osiguravanje dosljedne i učinkovite upotrebe loga, što je od ključne važnosti za dugoročni uspjeh branda.

 

Zaključak

Dizajniranje loga je složen i važan proces koji zahtijeva kreativnost, pažnju na detalje i strateško razmišljanje.

Kroz jasno definiranje branda, razmatranje mjesta upotrebe, stvaranje centralne ideje, skiciranje, rafiniranje i iteriranje te konačno definiranje pravila uporabe, dizajneri mogu stvoriti logo koji je ne samo vizualno privlačan, već i učinkovit u predstavljanju branda.

Ulaganje u dobro dizajniran logo je mudra investicija koja može donijeti dugoročne koristi za brend ako imate potrebu za izvrsnim logom koji će savršeno odražavati vaš obrt pozivamo vas da se javite na broj telefona +385998467067 ili putem kontakt forme. iQ – agencija za marketing, stoji vam na raspolaganju.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.


    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.

    Katharina Rostaš
    Katharina Rostaš

    Voditeljica Grafičkog Dizajna

    Oduvijek vizualni tip. Završila je studij Informatologije u Osijeku na kojem se službeno zaljubila u grafički dizajn i karijerno se usmjerila…

    Slične teme