Kako bismo objasnili što su objave na društvenim mrežama, prvo moramo pojasniti što su društvene mreže.
Društvene mreže su online platforme koje omogućuju svojim korisnicima da stvaraju i dijele sadržaje, komuniciraju i umrežavaju se s drugim korisnicima.
Uz komentiranje, lajkanje i dijeljenje objava drugih korisnika, na društvenim mrežama korisnici mogu postavljati različite vrste sadržaja kao što su tekstovi, slike, video i audio sadržaj.
Objava na društvenim
Objava na društvenim mrežama je sadržaj koji korisnik kreira i dijeli na svojem profilu ili stranici platforme a tvrtkama objave na društvenim mrežama pružaju mogučnost izravne komunikacije s svojim kupcima i promoviranje svojih prozvoda ili usluga.
Dizajn objava i oglasa
Dizajn objava i oglasa za društvene mreže te poruku koju šaljete kroz vaše objave i oglase jedan od najbitnijih faktora za uspjeh u internet oglašavanju i marketingu.
Svakoj tvrtci, nebitno koliko mala ili velika, je potrebna prisutnost na internetu i društvenim mrežama.
Ovo se pogotovo odnosi na manje ili srednje poslove jer vam omogućava kontakt i interakciju s potencijalnim kupcima.
Prednosti dobrih vizuala
Nije tajna da dobri vizuali mogu odmah ugrabiti pozornost na društvenim mrežama. Zato je dizajn objava za društvene mreže bitan faktor bilo koje kampanje marketinga na društvenim mrežama.
Ulaganje vremena i truda u stvaranje privlačnih objava vam može pomoći da se ističete u odnosu na konkurenciju i da privučete više pažnje svom sadržaju.
S pravim grafičkim dizajnom možete stvoriti privlačnu objavu koja će ostaviti trajan utisak na potencijalnog kupca ili klijenta.
Koje su prednosti objava na društvenim mrežama?
Objave na društvenim mrežama su iznimno jedinstven način interakcije s publikom i plasiranja proizvoda i usluga.
Zbog golemog potencijala dosega, niske cijene i interaktivne prirode društvenih medija, lako je vidjeti zašto su jedan od najpopularnijih oblika marketinga. Bacimo pogled na detaljnije prednosti objava na društvenim mrežama.
Izravan pristup ciljanoj publici
Jedna od glavnih prednosti objava na društvenim mrežama je ta što vam se omogućuje da dosegnete ciljanu publiku na neposredan i isplativ način.
Možete stvoriti prilagođeni, uvelike ciljani, sadržaj ovisno o tome kome ga želite plasirati, kada želite da ga vide i što želite da nakon toga rade. Ovakav izravniji pristup olakšava tvrtkama dosezanje do potencijalnih kupaca.
Otključavanje prilika za angažman
Vođenje društvenih mreža i objave tvrtkama također pružaju izvrstan način za interakciju s javnošću.
Ovaj angažman se može koristiti za produbljivanje odnosa, povećanje odanosti brendu i izgradnju povjerenja kod potencijalnih kupaca.
Osim toga, to je izvrstan način za dobiti povratne informacije i vidite kako javnost reagira na vaš brend.
Povećanje vašeg dosega
U marketingu, potencijalni doseg (reach) nikad ne može biti prevelik i upravo u te svrhe su objave na društvenim mrežama savršene.
Plasiranjem dobro osmišljenog sadržaja, tvrtke mogu povećati svoj doseg iskorištavanjem opcija organskog i plaćenog oglašavanja dostupnih na platformama društvenih medija. To može pomoći tvrtkama da prošire svoj doseg na veći broj korisnika i privuku više potencijalnih kupaca.
Poboljšanje SEO rangiranja
Na koncu konca, nije sve u samim objavama i njihovom direktnom utjecaju na postojeće i potencijalne kupce.
Bitan faktor na koji utječu su poboljšanje SEO rangiranja. Povezivanjem na svoju web stranicu i korištenjem relevantnih ključnih riječi možete povećati vidljivost svoje stranice među rezultatima na tražilicama kao Google.
Ovim putem privlačite više organskog prometa na svoje stranice i povećavate broj potencijalnih kupaca.
Izgradnja svijesti o brendu
Objave na društvenim mrežama također su učinkovit način za podizanje svijesti o brendu. Dijeljenjem sadržaja koji je relevantan za vašu ciljnu publiku možete povećati njihovu svijest i znanje o vašem brendu i proizvodima.
To će pomoći u stvaranju boljeg općeg razumijevanja onoga što nudite i kako bi im to moglo potencijalno koristiti.
Osim toga, možete preko objava na društvenim mrežama dijeliti vijesti i novosti o vašoj tvrtci i generalno uspostaviti dobar kontakt s kupcima.
Općenito, objave na društvenim mrežama nude tvrtkama širok raspon prednosti kada je riječ o marketingu i izgradnji svijesti o brendu.
Iskorištavanjem snage i dosega ovih platformi, tvrtke se mogu povezati s potencijalnim kupcima na učinkovit i isplativ način.
Dakle, ako želite maksimizirati svoje marketinške napore, razmislite o korištenju objava na društvenim mrežama kao dijela vaše cjelokupne strategije.
Na što obratiti pozornost prije dizajna objave za društvene mreže?
Kao i kod stvaranja kampanje marketinga na društvenim mrežama tako i kod samih objava, prvo treba stvoriti ideju o tri faktora.
Gdje će se objava nalaziti? Tko nam je ciljana publika? Što želimo ovim objavama postići?
Platforma
Platforma nije bitna samo zbog tipa publike koji se na njoj nalazi. Ovdje nam je odabir platforme bitan zbog oblika sadržaja koji ćemo za specifičnu društvenu mrežu praviti. Tako na YouTube nećete staviti jednu sliku, na TikTok nećete stavljati dulje video sadržaje, a na Facebook nećete staviti samo tekstualni post bez slike.
Publika
Publika nam je bitna jer nam odabir publike utječe na dizajn objave, ali i na sadržaj. Za mlađu publiku stvoriti ćemo šareniji, dinamičniji i opušteniji sadržaj, a za stariju publiku ozbiljniji i fokusiraniji na specifičnosti.
Promašena publika znači potpuni neuspjeh kampanje i bacanje novaca na nešto što neće donijeti nikakvu dobrobit.
Cilj
Nećemo stvarati jednak sadržaj ako želimo prodati nešto ili ako želimo samo dizati svijest o brandu.
Zato je bitno imati na umu što želimo postići objavom ili nizom objava. To će nam kasnije pomoći kod analize odabranih metrika kako bi znali je li objava ili kampanja bila uspješna i što i kako promijeniti.
Na što obratiti pozornost za vrijeme dizajna i izade objava za društvene mreže?
Ovdje ćemo se radi lakoće ilustracije fokusirati na objave za Facebook i Instagram koje su kombinacija teksta i slike, ali ovakve smjernice se lako prebace na video sadržaj i objave. Kada smo odredili platformu, publiku i cilj onda možemo razmišljati o samom dizajnu objave. Postoji dosta faktora koje treba uzeti u obzir pri dizajniranju objava za društvene mreže:
Kvaliteta slike
Slike visoke kvalitete dodaju osjećaj profesionalnosti vašim objavama. Ne misli se samo o slikama dobre rezolucije nego i o vještini stvaranja putem koje su nastale. Bitno je zapamtiti da kvaliteta slike u konačnici leži i u njenoj relevantnosti sadržaju i poruci objave.
Slika niske kvalitete i rezolucije također može biti efektivna ako je povezana s porukom objave. Na primjer, možemo objaviti sliku iz djetinjstva vezanu za emocionalnu objavu. Slika je lošije kvalitete, ali može savršeno odgovarati sadržaju.
Kako bi popravili ili povećali kvalitetu slike, možete koristiti programe za uređivanje. Osnovne funkcije kao crop i resize su nužne kako bi objave bile spremne za web u omjerima u kojima trebaju biti.
Za kraj, bitno je ograničiti količinu teksta koji se nalazi preko slike. U želji da se prenesu sve informacije, lako je pretjerati i učiniti post “pretrpanim”.
Boja
Boja je nezamislivo snažan alat u dizajnu, pogotovo kod objava na društvenim mrežama. Ne samo da izazivaju određene emocije kod čitatelja nego i pomažu prenijeti određene poruke i informacije zbog naših urođenih konotacija oko tih boja.
S toliko konkurencije na društvenim mrežama želite da se vaša objava ističe među masom i korištenje boja je izvrstan način za to. Unatoč tome, valja pripaziti kako se ne bi koristilo previše jakih boja jer onda slike i objave mogu izgledati prenapučeno i neuredno.
Prije nego donesete konačnu odluku oko boja i nijansi potrebno je razmišljati o tome kako će one utjecati jedna na drugu. Komplementarne boje su izvrsne za dodavanje malo drame u dizajn i često ih se koristi za odvažne odluke u dizajnu. To su boje kao plava i narančasta, ljubičasta i zelena i slično.
Analogne boje se koriste zbog svog sklada u mirnijem i manje dramatičnom dizajnu objava na društvene mreže. Uz njih treba obratiti pozornost i na neutralne tonove koji služe kao temelj na koji nadograđujete naglaske i odvažnije izbore boja.
Tekst
Tekst u vašoj objavi može učiniti ogromnu razliku ukupnom dojmu. Na koncu konca, nije bitno imate li dobru sliku ako nemate tekst koji će ju poduprijeti i nadovezati se na nju. Slike su one koje privlače čitatelje, a tekst je onaj koji ih zadržava.
Kako bi se stvorila objava koja ima utisak na čitatelja treba obratiti pozornost na par stvari.
Prvo, ako se radi o tekstu na slici, bitno je odabrati dobar font. Na kraju dana, nitko ne želi pročitati nešto napisano u Comic Sansu ili Papyrusu. Lakoća čitanja i ugodna estetika su glavne smjernice za odabir fonta.
Drugo, bitno je znati koju veličinu teksta napisati. Dok veći tekstovi privlače više pozornosti, manje ljudi ih zapravo pročita. Treba pronaći zlatnu sredinu.
Layout
Layout ili raspored elemenata objave, je jedan od najbitnijih aspekata dizajna objava. Raspored je ono što ljude vodi kroz tekst i što im uz tekst održava interes. Par savjeta za layout su:
Odabrati pravu veličinu
Koju god da platformu koristite bitno je imati dobru veličinu objave. Ako je premala ljudi neće moći vidjeti detalje slike, a ako je prevelika može imati fragmente ili pikselaciju.
Koristiti negativan prostor
Negativan prostor je ono što čini vaš dizajn čistim i organiziranim, a ne prenapučenim. Također, daje mjesta za odmor očima pri letimičnom pregledu objave.
Oprezno strukturirati sadržaj
Kod duljih objava, morate razmišljati kako ljudsko oko gleda tekst, obično, s lijeva na desno i odozgora prema dolje. Dobro strukturiranje izbjegava iznenađenja i pomaže razumijevanju teksta.
Ljudi obično čitaju u “F” uzorku. Gdje prvo letimično pregledavamo s lijeva na desno pri vrhu stranice i onda letimično pregledavamo s vrha na dnu uz lijevi rub. Strukturiranje veće količine teksta na drukčiji način otežava čitanje.
Koristiti call-to-action
Jak call-to-action uz post, to jest gumb koji nas poziva da nešto napravimo, je iznimno bitan ako želimo potaknuti publiku na određene postupke nakon što završe s pregledavanjem objave. Tu se obično radi o gumbima s natpisima “Prijavi se”, “Saznaj više” i slično.
Branding
Naposljetku, pri dizajniranju sadržaja na društvenim mrežama ne smijemo zaboraviti brendiranje.
Vaš brand je način kojim se identificirate u poslovnom svijetu, to je način na koji vas potrošači prepoznaju i na koji stvaraju interakciju s vašom tvrtkom.
Radi konzistentnog vizualnog identiteta bitno je ubaciti brand u dizajn objava za društvene mreže.
To možete postići koristeći logo u vizualima, specifičan stil pisanja ili korištenje brand boja u samom dizajnu. Ne moraju sve odluke u dizajnu objava bili toliko velike, možete jednostavno koristiti isti filter za sve fotografije radi ujednačenja ili imati istu grafiku negdje u kutu slike da ih sve poveže.
Ovakvi mali detalji se mogu činiti beznačajnima u početku, ali kroz vrijeme postaju bitan način jačanja identiteta branda i stvaranja prepoznatljivosti kod publike.
Konzistentnost
Kod objava na društvenim mrežama nije dovoljno samo imati brendirani sadržaj. Taj sadržaj mora biti i konzistentan kroz objave. Konzistentnost pokazuje ozbiljnost od strane tvrtke te da se ne radi o skupini amatera nego ljudi kojima je stalo do svakog aspekta poslovanja.
Ova konzistentnost se treba prenositi ne samo s posta na post nego i s jedne društvene mreže na drugu. Zato je bitno za dizajnera imati osobu koja razmišlja o krupnijoj slici objava. Važno je razmišljati kako će se dizajn prenositi s medija na medij i iz jedne veličine u drugu.
Ovdje je isto bitno to da se dizajn ne odnosi samo na objave nego i na profilnu fotografiju ili “cover” fotografiju ako postoji.
Svi smo vidjeli tvrtke koje imaju brendiran profil i onda za blagdane objavljuju fotografije niske kvalitete, pronađene preko interneta. Isto tako, svi znamo kakav je to utisak ostavilo na nas.
Vrijeme
Ono što dosta ljudi voli preskočiti je razmišljanje o vremenu objava. Algoritmi se stalno mijenjaju pa je bitno pratiti te izmjene i reagirati na njih.
Obratite pozornost na to kad je vaša ciljana publika najaktivnija na kojoj platformi. Vjerojatno nema smisla objavljivati nešto usred tipičnog radnog vremena ako vam je ciljana publika, na primjer, zaposleni između 25 i 40.
Ako ciljate na globalnu publiku onda se mora uzeti u obzir da idealno vrijeme za objave na društvenim mrežama varira od mjesta do mjesta, ovisno o određenoj državi do koje želite doprijeti. Zato je bitno napraviti istraživanje idealnog vremena za svaku ciljanu državu.
Stvaranje predložaka objava na društvenim mrežama
Nakon što dizajniramo objavu za društvene mreže, sljedeći korak je stvaranje predložaka. Ono je izvrstan način za štednju vremena i za osigurati konzistentnost branda i poruke branda među postovima. Nakon stvaranja predložaka radi budućeg “štancanja” postova, bitno ih je testirati i optimizirati.
U tu svrhu treba napraviti par različitih varijacija predloška kako bi se pronašla ona varijacija koja najviše rezonira vašom publikom.
Isprobajte različite kombinacije slika, teksta, hashtaga i vremena objavljivanja kako bi vidjeli što najbolje funkcionira.
Često ono što je nama najdraže ili najljepše, ima slab učinak na samim stranicama.
Unatoč svim prednostima koje predlošci imaju, bitno je ne slijediti ih slijepo. Trebamo si dati prostora za eksperimentiranje kako bi možda pronašli neko bolje rješenje ili kako bi nove oblike sadržaja uklopili u identitet branda i dosadašnjih objava.
Kontaktirajte nas
iQ – agencija za marketing, stoji vam na raspolaganju i ako vam je ovaj članak ukazao na potrebu dobrog dizajna, pozivamo vas da se javite na broj telefona +385998467067 ili putem kontakt forme.
Kako bismo vam ponudili najbolje iskustvo, na našim web stranicama koristimo kolačiće, kolačiće trećih strana, usluge web analize i dodatke za društvene mreže. Kolačići omogućuju web stranicama da u preglednik zabilježe, ili iz njega dohvate, podatak o posjeti toj web stranici. Ti podaci mogu biti o vama, vašim preferencama, vašem uređaju ili mogu omogućiti da web stranice rade na ispravan način. Tim podacima vas se uglavnom ne može izravno identificirati. Informacije o načinu na koji upotrebljavate naše web stranice dijelimo s partnerima za društvene mreže, oglašavanje i analitiku.
Poštujemo vaše pravo na izbor i zaštitu osobnih podataka, te postavkama kolačića možete upravljati klikom na dolje navedene kategorije i neke vrste kolačića isključiti. Postavke kolačića možete i naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. U slučaju da ne prihvatite određene vrste kolačića, usluge i funkcionalnosti koje nudimo na našim web stranicama mogu biti ograničene, te isto može utjecati na vaše korisničko iskustvo. Prihvaćanjem kolačića nam pomažete da poboljšamo i analiziramo naše web stranice i da vam ponudimo prikladan sadržaj i ponude.
Ovi su kolačići neophodni za tehničko funkcioniranje web stranica i ne mogu se isključiti u našim sustavima. Obično se postavljaju samo kao odgovor na vaše radnje, a koje uključuju zahtjev za uslugama, kao na primjer postavljanje postavki za privatnost, prijava, odjava ili ispunjavanje obrazaca. Ove kolačiće možete blokirati u vašem web pregledniku ili postaviti da vas preglednik o njima upozorava, no u tom slučaju određeni dijelovi web stranica možda neće raditi. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve informacije koje bi vas mogle identificirati.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Analitički kolačići
Svi podaci koje ovi kolačići prikupe su statistički, stoga i anonimni. Putem ovih kolačića brojimo posjete i izvore prometa, pa nam oni omogućavaju da mjerimo i poboljšamo rad web stranica. Ovi nam kolačići govore, primjerice, koje su stranice najviše, a koje najmanje posjećene te kako se odvija promet po web stranicama.
Pružatelj usluge ovih kolačića (Google Analytics kolačića) je Google, Inc. Informacije koje ovi kolačići generiraju o načinu korištenja web stranica, među kojima je i IP adresa s koje pristupate stranicama, prenose se na server tvrtke Google u Sjedinjenim Američkim Državama i tamo se pohranjuju. Te informacije se koriste u svrhu analize načina korištenja web stranica i izrade izvješća namijenjenih administratorima stranica o aktivnostima na istim, bez povezivanja IP adrese s drugim podacima koje Google posjeduje. Napominjemo kako Google može prenijeti te podatke trećim stranama, temeljem zakonske obveze ili ako treće strane obrađuju podatke u ime Googlea.
Više o Google Analytics se može pronaći na ovom linku.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketinški kolačići
Ove kolačiće na našim web stranicama postavljaju oglašivački partneri. Ti partneri ih mogu upotrijebiti za definiranje profila vaših interesa kako bi vam se na ostalim web stranicama prikazali relevantni oglasi. Ovi kolačići ne pohranjuju izravno osobne podatke, već se temelje na jedinstvenoj identifikaciji vašeg web preglednika i uređaja pomoću kojeg pristupate internetu. Ako te kolačiće ne prihvatite, na različitim web stranicama će vam se i dalje prikazivati oglasi, ali oni neće biti relevantni.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!