Danas društvene mreže ne postoje samo za zabavu. Mnoštvo poduzetnika i tvrtki upravo učaže u marketing na društvenim mrežama i koriste ih za poboljšanje svojeg poslovanja, a samim time i dolaženje do većeg broja potencijalnih kupaca.
Koliko vam se puta dogodilo da, kada odete na nečiji Facebook ili Instagram profil ondje zateknete lošu fotografiju, fotografiju koja je mutna i koja ne izgleda nimalo reprezentativno?
Nepravilno postavljanje fotografije, kao i nevođenje računa o njezinim ispravnim dimenzijama djeluje vrlo neprofesionalno, te zbog toga možete ostati bez potencijalnog kupca ili poslovnog partnera. To ne želite, zar ne?
Dimenzije na fotografija društvenim mrežama često mogu zadati glavobolju, obzirom da su one različite ovisno o mreži o kojoj se radi, a čak mogu varirati o i vrsti uređaja s kojeg posjetitelj pristupa, te je pravilno definiranje dimenzija od presudne važnosti. Na društvenim mrežama važno je kako vas ljudi vide.
Kako bismo vam olašali posao i vođenje društvenih mreža u nastavku članka donosimo vodič dimenzija fotografija za društvene mreže koje biste trebali koristiti, ovisno naravno o društvenoj mreži, kao i onaj siguran prostor koji će omogućiti da se vaš sadržaj na društvenim mrežama na jednak način prikazuje svim korisnicima. Neovisno o tome, pristupaju li sadržaju putem desktop ili mobilnog uređaja.
Zbog čega je važno koristiti ispravne dimenzije fotografija za društvene mreže?
Izbjeći ćete pikselizaciju fotografije i razvučenog izgleda
Fotografija na društvenim mrežama privlači više pozornosti od samog teksta
Osiguravate da korisnici vide cijelu fotografiju
Vaši profili izgledat će profesionalnije
Unaprijedite svoju prisutnost na društvenim mrežama
Uz profesionalni tim za vođenje društvenih mreža i grafički dizajn orijentiran na detalje, unaprijedite svoju prisutnost i rezulate.
Iako Facebook danas manje koriste mlađe generacije, on je i dalje jedna od najpopularnijih društvenih mreža, te ga većina tvrtki odlučuje koristiti. Dobra fotografija za društvene mreže zlata vrijedi, obzirom da ima moć privući pozornost, te zaustaviti na trenutak korisnika koji scrolla zidom.
Dimenzije koje biste trebali koristiti na Facebooku su:
Profilna fotografija za Facebook bi trebala biti 180 x 180 px (za većinu desktop uređaja)
VAŽNO je naglasiti da iako je profilna fotografija 180x180px, da će se na mobilnim uređajima prikazivati kao 128 x 128px
Preporučena dimenzija Cover fotografije za Facebook: 851 x 315px
Facebook Story: 1080 x 1920px
Facebook Story koristi čitav prostor ekrana mobilnog uređaja, te ne biste trebali koristiti fotografiju manju od 500px. S druge strane, kada su u pitanju Storyji s tekstom, vrlo je važno ostaviti 250px prostora na vrhu i dnu ekrana.
Dodatni savjeti:
Kako biste izbjegli distorziju i smanjivanje kvalitete fotografija uploadajte je kao JPG ili PNG.
Fotografije s logom i tekstom najbolje je uploadati kao PNG. Posebno kada je logo u pitanju, jako je važno da je logo uploadan kao PNG.
Instagram
Društvena mreža za dijeljenje medijskog sadržaja i apsolutni lider u tome je definitivno Instagram.
Za instagram možemo slobodno reći da je još uvijek najpopularnija društvena mreža koja iz dana u dan raste. Objava na Instagramu i dimenzije fotografija i ovdje su vrlo bitne. Naravno ukoliko želite da vam fotografija na zidu, profilna fotografija ili pak, Story zaista izgledaju profesionalno. Vjerujte, ljudi to prepoznaju.
Dimenzije fotografija na Instagramu koje biste trebali koristiti:
Profilna fotografija za Instagram bi trebala biti 320 x 320 px
Iako je objava na Instagramu kvadratnog oblika, kod uploada profilne, odnosno naslovne fotografije imajte na umu da je profilna fotografija na Instagramu u obliku kruga. Ako želite privući pratitelje i pokazati im kako svoje društvene mreže vodite profesionalno, posebnu pozornost posvetit ćete fotografijama, te njihovim dimenzijama.
Ponavljamo kako je za društvene mreže od iznimne važnosti da su fotografije kvalitetne, u odgovarajućoj dimenziji; posebice kada je u pitanju profilna fotografija, fotografija za objavu, te fotografija za Story.
Idealne dimenzije fotografija za objave i story:
Da je vodoravna fotografija dimenzija 1080 x 566 px
Da je okomita fotografija dimenzija 1080 x 1350 px
Da je kvadratna fotografija dimenzija 1080 x 1080 px
Dimenzije fotografija za Instagram Story su 1080 x 1920 px
Što se tiče dimenzija za IGTV idealna je 1080 x 1920 px, te i na to treba obratiti pozornost.
Dodatni savjeti:
Ukoliko objavite fotografiju čija je veličina više od 1080 px, Instagram će ju smanjiti na spomenutu veličinu.
Na Instagramu najbolje izgledaju fotografije gdje je šira strana 1080 px.
Ako je fotografija rezolucije manje od 320 px, Instagram će ju povećati na 320 px.
Uploadate li fotografiju koja nije unutar preporučenih dimenzija Instagram će ju automatski korigirati.
X (Twitter)
Što se tiče fotografija na X-u (nekadašnji Twitter), statistike govore za sebe. Naime za društvene mreže, a ni X nije iznimka, pravilo je kako objave koje uključuju fotografiju dobivaju puno veću pozornost od samog teksta.
Što se tiče dimenzija fotografija na X-u, one su sljedeće:
Profilna fotografija trebala bi biti dimenzija 400 x 400 piksela. Minimalne dimenzije fotografija za X trebale bi biti 200 x 200 piksela, te maksimalne veličine od 2MB.
Fotografija za zaglavlje, odnosno “Header” trebala bi biti 1500 x 500 px.
Velika novost za društvene mreže, točnije za X svakako su Fleets. Fleets je zapravo Twitter verzija Storyja koja je nedavno predstavljena.
Dimenzije fotografija za Fleets iznose 1080 x 1920 pixels, a što se tiče Fleetsa važno je naglasiti kako je za sada dostupan isključivo na mobilnoj verziji ove društvene mreže.
Linkedin
Linkedin je društvena mreža najpoznatija po svojem poslovnom aspektu, a profilna fotografija za Linkedin jako puno govori o vama. Iako su društvene mreže prvotno bile namijenjene razmjeni informacija i zabavi, svrha Linkedina je isključivo poslovne prirode.
Naslovna fotografija za Linkedin trebala bi biti profesionalna, stoga zaboravite fotografije s plaže ili iz kasnovečernjeg izlaska. Što se tiče naslovne fotografije za Linkedin, ona bi vas trebala predstavljati u potpuno poslovnom svjetlu, jer ipak vas gledaju potencijalni suradnici, klijenti ili pak, budući poslodavci.
Naslovna fotografija, odnosno profilna fotografija trebala bi biti idealne dimenzije 400 x 400px ili veća što je čak i poželjno, ali ne veća od 8MB.
Fotografija zaglavlja, točnije cover fotografija treba biti 1128 x 191 px. Na taj način osiguravate da vaša fotografija bude dobro vidljiva i kvalitetna, što zasigurno pridonosi općem dojmu. Linkedin je društvena mreža na kojoj je vrlo bitno kako izgledate na profilnoj fotografiji.
Dodatni savjeti:
Važno je pripaziti da fotografija za društvene mreže kao što je Linkedin ne prelazi 8MB, te da se držite idealne dimenzije.
Također pripazite i da sve fotografije uploadate u JPG ili PNG formatu što je dodatna preporuka, kako ne bi došlo do dodatnog narušavanje kvalitete fotografije.
Što se TikToka kao društvene mreže tiče, iako je u današnjem vremenu još relativno nov, moramo priznati da je od svojeg nastanka pa do danas naprosto eksplodirala u popularnosti. Ponajviše zbog mladih generacija koje video sadržaj upijaju kao nikada prije.
Iako za ovu društvenu mrežu dimenzije fotografija nisu toliko bitne, posebno jer je ovdje fokus na video sadržaju, zasigurno ga ne treba zanemariti.
Video preporučene dimenzije iznose 1080×1920px
Profilna fotografija treba biti dimenzije 20 x 20 px
YouTube
Trenutna je procjena kako će najveća količina sadržaja društvenih mreža i općenito Interneta biti video, stoga ni ne čudi što je YouTube toliko popularan. YouTube je društvena mreža? Ne u pravom smislu te riječi, ali definitivno je platforma koja okuplja ogromnu količinu ljudi koji međusobno mogu voditi dvosmjernu komunikaciju, a što je još važnije i stvarati video sadržaj.
Profilne fotografije YouTube-a trebaju biti dimenzije 800 x 800px, dok naslovne fotografije, odnosno Cover fotografija treba biti dimenzije 2048 x 1152, veličine do 6MB.
Dimenzije videa koji se postavlja bi minimalno trebao biti 1280 x 760 piksela (minimum za HD prikaz) i uvijek imati omjer 16:9.
Tumblr
Tumblr, barem kod nas nije u tolikoj mjeri popularan, ali vjerujemo da se većina vas barem jednom pronašla na njemu, te da ste već dobro upoznati s ovom društvenom mrežom.
Preporuka dimenzija za profilnu fotografiju je 128 x 128 px.
Dimenzija bannera trebala bi biti 3000 x 1055 px, a ukoliko se oglašavate putem Tumblr-a u tom slučaju veličina fotografija oglasa trebala bi iznositi 1280 x 1920 px.
Pinterest
Na društvenim mrežama fotografije su od presudne važnosti, a kada je riječ o kreativnosti, smatramo kako je Pinterest na samom vrhu. Točnije, svaki puta kada ste se našli pred zidom, niste imali ideju kako nešto napraviti ili urediti, većina nas posegne za Pinterestom.
Svakoga mjeseca oko 335 milijuna ljudi koristi ovu društvenu mrežu, ponajviše prilikom traženja ideja. Ono što se nipošto ovdje ne bi smjelo zanemariti je da se na Pinterestu treba razmišljati “vertikalno”, obzirom da su sve fotografije ondje upravo takve.
Idealne dimenzije profilne fotografije iznose 165 x 165px.
Board fotografija je idealne dimenzije 222 x 150px, dok je standardna veličina Pina 1000 x 1500px.
Dimenzije za sve mreže
Za sami kraj, donosimo vam i mali “Cheat Sheet” odnosno vodič za sve dimenzije na društvenim mrežama koji slobodno možete preuzeti kako biste u bilo kojem trenutku pri ruci znali dimenzije fotografija za društvene mreže.
Na društvenim mrežama vaš vizualni identitet od presudne je važnosti, te bez obzira kako to zvuči, ali upravo on može odrediti hoćete li prodati vaš proizvod, dobiti još jednog klijenta ili ne. Stoga preporučamo da si spremite sve dimenzije fotografija društvenih mreža koje aktivno koristite.
Kako bismo vam ponudili najbolje iskustvo, na našim web stranicama koristimo kolačiće, kolačiće trećih strana, usluge web analize i dodatke za društvene mreže. Kolačići omogućuju web stranicama da u preglednik zabilježe, ili iz njega dohvate, podatak o posjeti toj web stranici. Ti podaci mogu biti o vama, vašim preferencama, vašem uređaju ili mogu omogućiti da web stranice rade na ispravan način. Tim podacima vas se uglavnom ne može izravno identificirati. Informacije o načinu na koji upotrebljavate naše web stranice dijelimo s partnerima za društvene mreže, oglašavanje i analitiku.
Poštujemo vaše pravo na izbor i zaštitu osobnih podataka, te postavkama kolačića možete upravljati klikom na dolje navedene kategorije i neke vrste kolačića isključiti. Postavke kolačića možete i naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. U slučaju da ne prihvatite određene vrste kolačića, usluge i funkcionalnosti koje nudimo na našim web stranicama mogu biti ograničene, te isto može utjecati na vaše korisničko iskustvo. Prihvaćanjem kolačića nam pomažete da poboljšamo i analiziramo naše web stranice i da vam ponudimo prikladan sadržaj i ponude.
Ovi su kolačići neophodni za tehničko funkcioniranje web stranica i ne mogu se isključiti u našim sustavima. Obično se postavljaju samo kao odgovor na vaše radnje, a koje uključuju zahtjev za uslugama, kao na primjer postavljanje postavki za privatnost, prijava, odjava ili ispunjavanje obrazaca. Ove kolačiće možete blokirati u vašem web pregledniku ili postaviti da vas preglednik o njima upozorava, no u tom slučaju određeni dijelovi web stranica možda neće raditi. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve informacije koje bi vas mogle identificirati.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Analitički kolačići
Svi podaci koje ovi kolačići prikupe su statistički, stoga i anonimni. Putem ovih kolačića brojimo posjete i izvore prometa, pa nam oni omogućavaju da mjerimo i poboljšamo rad web stranica. Ovi nam kolačići govore, primjerice, koje su stranice najviše, a koje najmanje posjećene te kako se odvija promet po web stranicama.
Pružatelj usluge ovih kolačića (Google Analytics kolačića) je Google, Inc. Informacije koje ovi kolačići generiraju o načinu korištenja web stranica, među kojima je i IP adresa s koje pristupate stranicama, prenose se na server tvrtke Google u Sjedinjenim Američkim Državama i tamo se pohranjuju. Te informacije se koriste u svrhu analize načina korištenja web stranica i izrade izvješća namijenjenih administratorima stranica o aktivnostima na istim, bez povezivanja IP adrese s drugim podacima koje Google posjeduje. Napominjemo kako Google može prenijeti te podatke trećim stranama, temeljem zakonske obveze ili ako treće strane obrađuju podatke u ime Googlea.
Više o Google Analytics se može pronaći na ovom linku.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketinški kolačići
Ove kolačiće na našim web stranicama postavljaju oglašivački partneri. Ti partneri ih mogu upotrijebiti za definiranje profila vaših interesa kako bi vam se na ostalim web stranicama prikazali relevantni oglasi. Ovi kolačići ne pohranjuju izravno osobne podatke, već se temelje na jedinstvenoj identifikaciji vašeg web preglednika i uređaja pomoću kojeg pristupate internetu. Ako te kolačiće ne prihvatite, na različitim web stranicama će vam se i dalje prikazivati oglasi, ali oni neće biti relevantni.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!