Nakon što neko vrijeme provedete na društvenim mrežama formirajući sadržaj, a posebice ukoliko vam one služe za izgrađivanje vaše poslovne mreže, počnete se zapravo pitati ima li razlike u vremenu objavljivanja sadržaja? O čemu točno ovisi koliko ćete lajkova dobiti, ili pak, prodati vaših proizvoda.
Procjena je da će do 2024. godine oko 3,5 milijarde ljudi koristiti društvene mreže prema istraživanju Statista, dok je tijekom 2020.godine taj broj premašio milijardu ljudi čime je uvelike pridonijela globalna pandemija.
Ograničenim kretanjem, radom od kuće i socijalnim distanciranjem korištenje društvenih mreža i ostalih online komunikacijskih alata podigle su popularnost online druženja.
Iako popularnost društvenih mreža raste, te svakog dana okupljaju sve veći broj korisnika, važno je imati na umu da to ne znači da na društvenim mrežama možete objavljivati sadržaj bilo kada.
Naravno, novonastala situacija treba se gledati i kao potencijalna prilika. Da vrijeme za objavljivanje na društvenim mrežama se promijenilo, ali bez obzira na sve ove informacije važno je i dalje se prilagoditi vašoj publici.
Zbog čega je vrijeme objavljivanja sadržaja važno?
Ukoliko gledamo na globalnoj razini, prije pandemije ljudi su najčešće posjećivali društvene mreže u jutarnjim satima, prije posla ili tijekom pauze za ručak. Danas su ljudi često aktivniji u popodnevnim i večernjim satima, što se ne bi trebalo zanemariti. Naravno, ovo je globalna statistika i ne znači da je ovo “pravilo” i vrijeme objava primjenjivo na svakoj društvenoj mreži i svakoj stranici.
Algoritam na društvenim mrežama prati sav kreirani sadržaj, a lajkovi i komentari koje objavljeni sadržaj dobiva direktan su mu pokazatelj njegove popularnosti i kvalitete, te ih algoritam tako i rangira.
Ukoliko svoj sadržaj objavljujete u terminima kada nema puno ljudi online, računajući da sadržaj nikada svi pratitelji neće vidjeti, tada nećete niti moći imati povratnu informaciju pratitelja, te će to algoritmu društvenih mreža reći kako je vaš sadržaj promašen, te da ga nema smisla uopće prikazati većem broju ljudi.
Da, algoritam je okrutan, ali obzirom na količinu sadržaja koji se svakodnevno objavljuje ondje, kao i informacije koje svakodnevno trebamo procesuirati, ni ne čudi njegovo rangiranje. Vaš sadržaj može biti kvalitetan i koristan i zanimljiv, ali ukoliko ga objavite u krivo vrijeme ne znači nužno da će kvaliteta prevladati, niti da će ga vidjeti ciljana skupina ljudi.
Budite u toku s trendovima
Uz profesionalno upravljenja društvenih mreža ostvarite željene rezultate.
Idealno vrijeme za objavljivanje na društvenim mrežama također ovisi i o tome koja je društvena mreža u pitanju, a u ovom blogu donosimo vam informacije za one koje se najviše koriste u Republici Hrvatskoj:
Facebook
Instagram
YouTube
Linkedin
Google My Business
X
Najbolje vrijeme objava za Facebook
Kada govorimo o objavi sadržaja na Facebooku, tada definitivno ponedjeljak nije dobar dan za to. Veliki broj ljudi koristi ponedjeljak kako bi objavljivali slike kave, početak radno tjedna i sl., ali ukoliko se želite zaista posvetiti svojim društvenim mrežama, stvarati dobar sadržaj i objavljivati ga u pravo vrijeme tada preskočite ponedjeljak.
Ponedjeljkom je najveći broj ljudi u gužvi, započinje novi radni tjedan, rješavaju se zaostali mailovi, rade se rasporedi za predstojeći radni tjedan i najmanje što ljudima treba je fotografija kave i motivacijski citat.
Najbolji dani za objavljivanje na Facebooku su četvrtak, petak, subota i nedjelja. Znači od sredine prema kraju tjedna.
Idealno vrijeme za objavljivanje sadržaja na Facebooku je od 7 do 9, 13 do 15 sati, te od 19 do 21 sat.
Pokazalo se kako vikend, odnosno subota i nedjelja zapravo postižu najveći angažman, barem kada je u pitanju Facebook.
Najbolje vrijeme za objavljivanje na Instagramu
Za objavljivanje na Instagramu je nešto drugačija priča, te su najbolji dani za objavu ponedjeljak, utorak, srijeda i petak, dok bi objavljivanje sadržaja trebalo izbjegavati nedjeljom.
Najbolje vrijeme za objavu je od 9 do 13 sati, te od 19 do 21 sat, obzirom da je tada najveći broj korisnika online.
Najveći angažman korisnika postiže srijeda, te bi taj dan svakako trebali objavljivati na Instagramu, dok je najgori dan za objavu na Instagramu nedjelja.
Najbolje vrijeme objavljivanja za YouTube
Kod YouTubea vrijeme za objavu pomalo je slično onom na Facebooku, stoga su najbolji dani za objavljivanje četvrtak, petak, subota i nedjelja, dok je najgori dan ponedjeljak.
Idealno vrijeme za objavu na YouTubeu je od 15 do 18 sati, te od 19 do 21 sat.
Dani koji postižu najviše angažmana su ranije posljepodne tokom radnog tjedna i kasna jutra tijekom vikenda.
Najbolje vrijeme objavljivanja na LinkedInu
Najbolje vrijeme za objavljivanje na LinkedInu je od 9 do 12 sati, te 15 do 18 sati, dok su najbolji dani za objavu sadržaja ponedjeljak, utorak i srijeda.
Srijeda je dan kada je apsolutno najbolje vrijeme za objavu sadržaja, obzirom da postiže najveći angažman korisnika, dok su najgori dani subota i nedjelja.
Obzirom da je LinkedIn poslovna društvena mreža, ovo ni ne čudi jer vikendom se ljudi žele opustiti i ne razmišljati o poslu.
Najbolje vrijeme objavljivanja na Google My Business
Google My Business mreža je za koju smatramo da se još uvijek nedovoljno koristi, te da jako puno tvrtki i poduzetnika ne koristi njezin puni potencijal.
Kada govorimo kada je najbolje vrijeme za objavu na Google My Business tada je to ponedjeljkom, utorkom, četvrtkom i petkom. Vikende bi trebali izbjegavati.
Najbolje vrijeme za objavljivanje je od 9 do 11 sati, a kada su u pitanju dani najbolje prolaze četvrtkom i petkom.
Najbolje vrijeme objavljivanja na X-u
X (nekadašnji Twitter) karakterizira brzina objava vijesti i kratki tweetovi koji su ograničeni na 280 znakova. Što se tiče korištenja X u poslovne svrhe, idealno je ukoliko su vaši klijenti u Americi, obzirom da je ondje zaista najveći broj korisnika ove društvene mreže.
Najbolje vrijeme za objavljivanje odnosno tweetanje je tijekom radnog tjedna, točnije od utorka do petka od 9 do 12 sati, dok bi se kasnovečernje tweetanje trebalo izbjegavati, kao i vikendom.
Napomena
Iako smo za svaku društvenu mrežu naveli najbolje vrijeme za objavljivanje, moguće je da se dogodi da ovo nije pravilo i za vašu stranicu. Barem što se tiče Facebook i Instagram društvene mreže.
Ono što biste svakako trebali učiniti ukoliko vidite da navedena vremena ne funkcioniraju i za vas je da pogledate unutar statistike vaših stranica i profila kada su vaši pratitelji online, te gledajte da se ravnate po tome.
Sve informacije koje smo naveli u blogu dolaze iz globalnih statistika i pomne analize, ali isto tako ovo nije zapisano u kamenu i moguće je da za neke stranice neki od podataka ne vrijede, stoga je potrebno pratiti statistiku, gledati kada su vaši pratitelji online, te barem jednom u toku mjeseca sjesti i analizirati svoje objave kako biste uvidjeli koje vrijeme objave sadržaja funkcionira za vas i vaše pratitelje, te koji sadržaj je zapravo vašim pratiteljima zanimljiv.
Kako bismo vam ponudili najbolje iskustvo, na našim web stranicama koristimo kolačiće, kolačiće trećih strana, usluge web analize i dodatke za društvene mreže. Kolačići omogućuju web stranicama da u preglednik zabilježe, ili iz njega dohvate, podatak o posjeti toj web stranici. Ti podaci mogu biti o vama, vašim preferencama, vašem uređaju ili mogu omogućiti da web stranice rade na ispravan način. Tim podacima vas se uglavnom ne može izravno identificirati. Informacije o načinu na koji upotrebljavate naše web stranice dijelimo s partnerima za društvene mreže, oglašavanje i analitiku.
Poštujemo vaše pravo na izbor i zaštitu osobnih podataka, te postavkama kolačića možete upravljati klikom na dolje navedene kategorije i neke vrste kolačića isključiti. Postavke kolačića možete i naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. U slučaju da ne prihvatite određene vrste kolačića, usluge i funkcionalnosti koje nudimo na našim web stranicama mogu biti ograničene, te isto može utjecati na vaše korisničko iskustvo. Prihvaćanjem kolačića nam pomažete da poboljšamo i analiziramo naše web stranice i da vam ponudimo prikladan sadržaj i ponude.
Ovi su kolačići neophodni za tehničko funkcioniranje web stranica i ne mogu se isključiti u našim sustavima. Obično se postavljaju samo kao odgovor na vaše radnje, a koje uključuju zahtjev za uslugama, kao na primjer postavljanje postavki za privatnost, prijava, odjava ili ispunjavanje obrazaca. Ove kolačiće možete blokirati u vašem web pregledniku ili postaviti da vas preglednik o njima upozorava, no u tom slučaju određeni dijelovi web stranica možda neće raditi. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve informacije koje bi vas mogle identificirati.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Analitički kolačići
Svi podaci koje ovi kolačići prikupe su statistički, stoga i anonimni. Putem ovih kolačića brojimo posjete i izvore prometa, pa nam oni omogućavaju da mjerimo i poboljšamo rad web stranica. Ovi nam kolačići govore, primjerice, koje su stranice najviše, a koje najmanje posjećene te kako se odvija promet po web stranicama.
Pružatelj usluge ovih kolačića (Google Analytics kolačića) je Google, Inc. Informacije koje ovi kolačići generiraju o načinu korištenja web stranica, među kojima je i IP adresa s koje pristupate stranicama, prenose se na server tvrtke Google u Sjedinjenim Američkim Državama i tamo se pohranjuju. Te informacije se koriste u svrhu analize načina korištenja web stranica i izrade izvješća namijenjenih administratorima stranica o aktivnostima na istim, bez povezivanja IP adrese s drugim podacima koje Google posjeduje. Napominjemo kako Google može prenijeti te podatke trećim stranama, temeljem zakonske obveze ili ako treće strane obrađuju podatke u ime Googlea.
Više o Google Analytics se može pronaći na ovom linku.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketinški kolačići
Ove kolačiće na našim web stranicama postavljaju oglašivački partneri. Ti partneri ih mogu upotrijebiti za definiranje profila vaših interesa kako bi vam se na ostalim web stranicama prikazali relevantni oglasi. Ovi kolačići ne pohranjuju izravno osobne podatke, već se temelje na jedinstvenoj identifikaciji vašeg web preglednika i uređaja pomoću kojeg pristupate internetu. Ako te kolačiće ne prihvatite, na različitim web stranicama će vam se i dalje prikazivati oglasi, ali oni neće biti relevantni.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!