“Content is the king” pojam je kojeg jako često čujemo. Kvaliteta sadržaja vrlo često odlučuje o našem pozicioniranju na društvenim mrežama, te stoga ni ne čuti što je sve veći naglasak upravo na njemu.
Međutim, isto tako se postavlja i pitanje kakav sadržaj objaviti na društvenim mrežama? Kako uopće pronaći sadržaj koji će pobuditi interes trenutnih, ali i potencijalnih pratitelja.
Današnjim korisnicima društvenih mreža sve je teže zadržati pozornost dulju od tek nekoliko sekundi. Što realno ni ne čudi obzirom na količinu sadržaja koji svakodnevno kola društvenim mrežama.
Samo na Facebooku, svakodnevno se uploada oko 300 milijuna fotografija, na YouTubeu u prosjeku se svake minute uploada 300 sati video sadržaja, dok se na Instagram u prosjeku svakodnevno uploada 95 milijuna fotografija prema posljednjim statistikama.
Stoga je sasvim realno pitanje, kakav sadržaj objavljivati na svojim društvenim mrežama, te na koji način se uopće razlikovati od mase? Kako postići da vas i vaš brend, tvrtku ljudi ipak primijete i počnu pratiti?
Nastavite čitati jer donosimo sve što trebate znati prije nego se bacite na kreiranje vlastitog sadržaja, kao i prijedloge za njegovo stvaranje koji će vam pomoći privući publiku na koju ciljate.
Naglašavamo kako nije dovoljno držati se samo jedne vrste sadržajanog marketinga. Idealno bi bilo kombinirati ove vrste sadržaja i naravno prilagoditi najbolje vrijeme za objavu kako biste dobili najviše iz njega, te kako bi i vaša publika bila zainteresirana za ono što im nudite.
Također, ne znači da će bilo koja publika prihvatiti bilo koju vrstu sadržaja. Prije negoli ga krenete plasirati provjerite na svojim društvenim mrežama statistiku, te informacije o vašoj publici. Nije isto ukoliko su vam pratitelji uglavnom novopečete mame, ili pak tinejdžeri. Razlika u plasiranju sadržaja za ove dvije skupine ogromna je i vrlo je važno znati tko su vam pratitelji, ali i koja vam je ciljana skupina kako biste vaš sadržaj mogli prilagoditi upravo njima.
Na društvenim mrežama multimedijalni sadržaj je onaj koji prolazi. Bilo da se radi o fotografijama, memeovima, infografikama ili videu.
Ljudi su najčešće vizualni tipovi i vrlo je važno ono što vide. Nije dovoljno za objavu da ju se samo objavi na društvenim mrežama u idealno preporučeno vrijeme. Njezinim sadržajem bitno je pogoditi srž. Sadržaj koji će privući vašu publiku, zainteresirati ih i navesti da vas i dalje nastavljaju pratiti.
Na društvenim mrežama sadržaj je zaista važan, stoga je vrlo bitno odvojiti vrijeme kako bi se on pravilno i formirao.
U nastavku vam donosimo nekoliko ideja, ali i pitanja koja si možete postaviti kako bi saznali na što bi vaši pratitelji mogli reagirati i što bi im potencijalno moglo biti zanimljivo.
Pravilo 80:20
Dakle, poduzetnik ste i nudite proizvode ili usluge, te ste svoju vidljivost i komunikaciju s krajnjim kupcima odlučili napraviti na nekoj društvenoj mreži, ili više njih.
Umjesto da vam svaka objava bude usmjerena na vas i ono što im vi nudite, radije se usmjerite na ono što vaši pratitelji zapravo dobivaju. Kao i u stvarnom životu, tako i na internetu, nitko u svijetu ne želi slušati osobu koja isključivo govori o sebi i svom autu, zar ne?
Ono što biste trebali učiniti se voditi pravilom 80:20, što zapravo znači da ćete 80% objava formirati tako da vaši pratitelji od njih imaju neku veću vrijednost. Bilo da ćete im dati nekakav koristan savjet, otkriti neki trik u kuhinji ili nešto drugo (sve ovisi o vama i grani poslovanja u kojoj se nalazite).
Ostalih 20% objava iskoristite za svoje promocijske objave. Promociju proizvoda, akciju i sl.
Ljudi su svjesni da je poduzetnicima cilj prodati svoj proizvod ili uslugu, ali vjerujte kad kažemo da nitko o tome ne želi svakodnevno slušati. Vaši pratitelji traže one kojima mogu dati svoje pojerenje, a to kada uspijete napraviti uz pomoć svojeg sadržaja dobit ćete vjerne kupce koji će vam se uvijek vraćati.
Infografike su posljednjih nekoliko godina postale vrlo popularne, ponajviše jer su vizualne, vrlo čitljive i nema potrebe za nekim velikim objašnjavanjem.
Čak i ukoliko se ne bavite grafičkim dizajnom, vrlo jednostavno svoju infografiku možete izraditi uz pomoć Canve.
Canva je besplatan alat (iako postoji i premium verzija koja se plaća), a naravno uz infografike nudi i ostale razne vizualne sadržaje za dizajn objava za društvene mreže koji će pomoći da vaše društvene mreže izgledaju profesionalne, bez plaćanja grafičkog dizajnera.
Recenzije i stručni savjeti
Veliki broj ljudi upravo na društvenim mrežama traži rješenje svojih “problema”. Iskoristite svoju stručnost određenog područja kako bi im pomogli.
Na primjer, osobni ste trener i radite planove prehrane. Koji stručni savjet ili recenziju pripremiti? Primjerice, različite načine trenirana ovisno o godišnjem dobu. Primjeri jednostavnih obroka, pokoji recept i caku koju mogu iskoristiti tijekom njihove pripreme.
Ili recimo, pripremiti za njih nekakav 30 minutni trening, uputiti ih na opremu koju mogu kupiti kako bi mogli trenirati i od kuće, ili savjete kako se lakše motivirati na trening.
Nebitno u kojem području poslujete, uvijek pomoću svojeg sadržaja gledajte dati dodatnu vrijednost svojim pratiteljima.
Ovo su neki od primjera koje možete iskoristiti. Ukoliko niste sigurni što biste mogli iskoristiti u svojem poslovanju, pišite nam. Pomoći ćemo vam stvoriti idealan sadržaj za vaše društvene mreže.
Također, ovdje možete uključiti i zanimljive statistike i činjenice koji bi mogli zanimati vaše pratitelje. Primjerice, najnovije statistike i istraživanja u sportu, koliki postotak ljudi trenira kod kuće (situacija prije i nakon pandemije) i slično.
Nagradite svoje pratitelje
Većina ljudi koji rade na društvenim mrežama znaju kako je “najlakše” pokupiti lajkove, ali dobiti vjerne pratitelje koji će sudjelovati u sadržaju i dati vam dvosmjernu komunikaciju, to je već druga priča.
Stoga, što ne biste s vremena na vrijeme najvjernije pratitelje i nagradili. Nije potrebno da to bude nešto veliko. Možda nekakav popust ili mali znak pažnje najčešće je sve što vam treba. Pokažite pratiteljima da vam je stalo i kako je njihova pozornost vama važna. Višestruko će vam se vratiti.
Citati
Moramo li reći da citati donose lajkove? Vjerujemo da ste nemali broj puta scrolajući društvenim mrežama naletjeli na citate. Koliko ih je zapravo imalo jako mali broj lajkova i komentara?
Naglašavamo kako to ne znači da ih trebate često stavljati. Ponekad koji citat nije naodmet, ali pripazite da koristite one koji prate vaš sadržaj, te su usklađeni s vašim kompletnim profilom.
Video
Danas na društvenim mrežama video sadržaj postaje sve popularniji. Čak je i Adam Mosseri, inače glavna osoba u Instagramu, rekao kako ova društvena mreža nije više mreža za dijeljenje fotografija, već da tu ulogu preuzima video.
Time je jasno dao do znanja da je moguće da će algoritmi društvenih mreža sve više pažnje pridavati video sadržaju, što je još jedan dodatni razlog zbog čega biste ga trebali početi koristiti.
Ne, to ne moraju biti super profesionalna videa s ogromnim budžetom. Za početak pokušajte snimiti koji Reels (kratka vertikalna videa na Instagramu do minute trajanja).
Primjerice, ukoliko se bavite izradom slastica, napravite video u kojem ukratko pokazujete kompletan proces izrade. Od nabavke sastojaka, miješanja, pečenja, do završnog izgleda.
Možda predstaviti svojim pratiteljima kako izgleda jedan vaš radni dan?
Kada se radi o video sadržaju, prije nego što kažete kako nemate vremena za stvaranje video sadržaja, dopustite da vas razuvjerimo. Jedan od besplatnih i jednostavnih alata za korištenje je InShot aplikacija. Dostupna je i na iOS i na Android uređajima, a omogućava vam da direktno s vašeg mobilnog uređaja složite video sadržaj. Uz nekoliko filtera i uz veliki izbor glazbe za tren oka možete imati video na kojem će vam mnogi zavidjeti.
Naravno, ukoliko želite nešto profesionalniji video sadržaj, znate gdje smo. ?
Sponzorirani sadržaj na društvenim mrežama nešto je na što definitivno trebate obratiti pozornost. Kada se radi o ovakvoj vrsti sadržaja, tada je najvažnije dobro postaviti kampanju, točno znati kojoj se skupini ljudi obraćate kako vam se ne bi dogodio kontraefekt.
Odnosno, umjesto da ljudi kliknu na vašu sponzoriranu objavu, pogledaju vaš sadržaj i kupe proizvod moglo bi se dogoditi upravo suprotno.
Primjerice, da osobama koje nemaju djecu uporno plasirate reklame za pelene samo jer imaju određeni broj godina, ili da recimo makeup proizvode prikazujete muškarcima.
Potrebno je jako dobro poznavati ciljanu publiku, znati koje osobe trebaju vidjeti vaš sponzorirani sadržaj, te postavke samog oglasa tome prilagoditi.
Kada je riječ o iznosima promocija, to ne moraju biti nekakve velike kampanje, ali preporučamo da ih radite povremeno (ne stalno). Do dvadesetak dolara je sasvim dovoljno da se vaš sadržaj prikaže prilino velikom broju ljudi.
Što se tiče učestalnosti ppc oglašavanja, gledajte da to ne radite prečesto. Algoritmi društvenih mreža prate sve, pa tako i sav sponzorirani sadržaj i ukoliko vide da to jako često radite, tada će od vas za iste rezultate s vremenom tražiti veći ulog, a ukoliko to ne učinite vrlo su velike šanse da vam smanje vidljivost. Što naravno ne želite.
Preporuka je sponzorirani sadržaj stavljati najviše do nekoliko puta tokom mjeseca, da bi imali optimalne rezultate. Uzimajući u obzir da ste sve prethodno navedeno ispravno postavili.
E-Book/E-Knjiga
Ako ste osoba od riječi i pisanje vam ide od ruke ili pak, vodite svoj blog. Tada bi mogli razmisliti i o E-knjizi.
Najčešće ljudi koriste E-knjigu kao dodatni sadržaj koji nije dostupan na društvenim mrežama. Posebice ukoliko planirate ili već imate Newsletter, tada E-knjigu odnosno E-book možete iskoristiti kako bi se ljudi priključili vašem newsletter, a vi im zauzvrat date pristup vašoj E-knjizi.
Evergreen sadržaj
Nije potrebno dodatno naglašavati kako je bitno istraživati i kontinuirano plasirati novi zanimljiv sadržaj na društvene mreže.
Međutim, kada imate sadržaj koji je koristan, pratitelji odlično reagiraju na njega, a tema koju obrađuje je važna i može se primjenjivati i dalje, tada je jedna od opcija recikliranje.
Dakle, bavite se fitnessom i društvene mreže koristite kako biste online zajednici približili vježbanje i brigu o vlastitom tijelu. Radite i video sadržaj, primjere treninga.
Nema smisla za neke vježbe iznova raditi nova videa, ukoliko ona već postoje, ili pak inforgrafike, ovisno što ste radili. Isti taj sadržaj možete reciklirati. Malo ga vizualno izmjeniti, ubaciti neko novo saznanje ili savjet.
I za kraj, ukoliko iskoristite nešto od navedenih savjeta slobodno nam pišite. Zanima nas na koji način su pomogli u vašem poslovanju.
Kako bismo vam ponudili najbolje iskustvo, na našim web stranicama koristimo kolačiće, kolačiće trećih strana, usluge web analize i dodatke za društvene mreže. Kolačići omogućuju web stranicama da u preglednik zabilježe, ili iz njega dohvate, podatak o posjeti toj web stranici. Ti podaci mogu biti o vama, vašim preferencama, vašem uređaju ili mogu omogućiti da web stranice rade na ispravan način. Tim podacima vas se uglavnom ne može izravno identificirati. Informacije o načinu na koji upotrebljavate naše web stranice dijelimo s partnerima za društvene mreže, oglašavanje i analitiku.
Poštujemo vaše pravo na izbor i zaštitu osobnih podataka, te postavkama kolačića možete upravljati klikom na dolje navedene kategorije i neke vrste kolačića isključiti. Postavke kolačića možete i naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. U slučaju da ne prihvatite određene vrste kolačića, usluge i funkcionalnosti koje nudimo na našim web stranicama mogu biti ograničene, te isto može utjecati na vaše korisničko iskustvo. Prihvaćanjem kolačića nam pomažete da poboljšamo i analiziramo naše web stranice i da vam ponudimo prikladan sadržaj i ponude.
Ovi su kolačići neophodni za tehničko funkcioniranje web stranica i ne mogu se isključiti u našim sustavima. Obično se postavljaju samo kao odgovor na vaše radnje, a koje uključuju zahtjev za uslugama, kao na primjer postavljanje postavki za privatnost, prijava, odjava ili ispunjavanje obrazaca. Ove kolačiće možete blokirati u vašem web pregledniku ili postaviti da vas preglednik o njima upozorava, no u tom slučaju određeni dijelovi web stranica možda neće raditi. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve informacije koje bi vas mogle identificirati.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Analitički kolačići
Svi podaci koje ovi kolačići prikupe su statistički, stoga i anonimni. Putem ovih kolačića brojimo posjete i izvore prometa, pa nam oni omogućavaju da mjerimo i poboljšamo rad web stranica. Ovi nam kolačići govore, primjerice, koje su stranice najviše, a koje najmanje posjećene te kako se odvija promet po web stranicama.
Pružatelj usluge ovih kolačića (Google Analytics kolačića) je Google, Inc. Informacije koje ovi kolačići generiraju o načinu korištenja web stranica, među kojima je i IP adresa s koje pristupate stranicama, prenose se na server tvrtke Google u Sjedinjenim Američkim Državama i tamo se pohranjuju. Te informacije se koriste u svrhu analize načina korištenja web stranica i izrade izvješća namijenjenih administratorima stranica o aktivnostima na istim, bez povezivanja IP adrese s drugim podacima koje Google posjeduje. Napominjemo kako Google može prenijeti te podatke trećim stranama, temeljem zakonske obveze ili ako treće strane obrađuju podatke u ime Googlea.
Više o Google Analytics se može pronaći na ovom linku.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketinški kolačići
Ove kolačiće na našim web stranicama postavljaju oglašivački partneri. Ti partneri ih mogu upotrijebiti za definiranje profila vaših interesa kako bi vam se na ostalim web stranicama prikazali relevantni oglasi. Ovi kolačići ne pohranjuju izravno osobne podatke, već se temelje na jedinstvenoj identifikaciji vašeg web preglednika i uređaja pomoću kojeg pristupate internetu. Ako te kolačiće ne prihvatite, na različitim web stranicama će vam se i dalje prikazivati oglasi, ali oni neće biti relevantni.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!