Tijekom ljetnih mjeseci dobijemo podosta upita koji se tiču upravo ove problematike. Lipanj, srpanj i kolovoz mjeseci su koje veliki broj osoba koristi za usporavanje tempa i naravno, za godišnji odmor.
S jedne strane dio osoba (neovisno vode li mreže samostalno ili to umjesto njih čini agencija za marketing) vode svoj posao na godišnji odmor te između uživanja na plaži i kupanja redovito vrijeme provode na laptopu ili mobilnom telefonu, što vrlo često rezultira situacijom da i nakon povratka umor ostane, što dugoročno može dovesti do burnouta.
S druge strane je situacija kada osobe potpuno zaborave na svoje društvene mreže i zanemare ih tijekom 1-3 mjeseca, odnosno ne rade ništa tijekom ljetnih mjeseci (ili zimskih – ovisno o djelatnosti). Osobe se potpuno odmore, ALI u ovom slučaju prilikom povratka vrlo često se suoče s algoritmom i iznimno slabom vidljivosti svojih objava, što ponovno može dovesti do problema u poslovanju.
Time je sasvim normalno da se svake godine postavlja isto pitanje, a to je:
Što s društvenim mrežama tijekom ljeta?
Mišljenja online uglavnom su podijeljenja te smo odlučili obraditi upravo ovo pitanje s dugogodišnjeg radnog staža u vođenju društvenim mrežama.
Apsolutno je svima jasno da će vam s vremena na vrijeme biti potrebna pauza i odmor, što je sasvim u redu. Međutim, jaki smo protivnici kompletnog pauziranja svega online kroz nekoliko mjeseci u godini.
Zašto velike pauze nisu dobra ideja?
Osim što postoji mogućnost da vaša publika potpuno zaboravi na vas ili čak pomisli da ste prestali s radom, malo veća problematika tiče se algoritma. On sam neće vas nikada sabotirati (kako neki tvrde), ali je algoritam taj koji prati koliko koristite svoje mreže, koliko često stavljate sadržaj i ono najvažnije; na koji način publika reagira na vaš sadržaj.
Kada algoritam vidi da ste mjesecima neaktivni, on to jednostavno gleda na način da niste aktivni, ne obavljate posao – stoga zašto bi vas predlagao širokoj publici. Kako vrijeme bude prolazilo, a vi i dalje držite mreže neaktivnima, algoritam će vam početi smanjivati doseg; sve više i više.
Nakon što se vratite nakon nekoliko mjeseci izbivanja, situacija koja će vas najvjerojatnije dočekati je da nakon što krenete ponovno objavljivati vaš doseg ne postoji. Publika ne reagira na objave, doseg vam je praktički u minusu.
Redovitim objavljivanjem moguće je vratiti staru statistiku – međutim to zahtjeva vrijeme te nema garancije da neće se zaista izvući iz “neaktivnosti” koju algoritam vidi. Što su vaše mreže dulje neaktivne, to će vam se biti teže vratiti.
Što ako imam sezonski posao?
Nisu sve djelatnosti cjelogodišnje i postoje djelatnosti koje funkcioniraju isključivo sezonski. Primjerice tijekom ljetnih ili zimskih mjeseci je poslovanje najaktivnije, van sezone vrlo često vlasnici takvih poslovanja ostave svoje online poslovanje.
Kod sezonskih djelatnosti još je veći naglasak na potrebi za održavanjem vašim društvenih profila. Razlog je dvojak.
S jedne strane, vaša publika treba vidjeti kako se trudite i u drugom dijelu godine, a ne samo dok je sezona i prodaja super ide. U nešto mirnijem periodu godine možete pripremiti materijale za predstojeću sezonu, a uz to upravo je ovaj period odličan za “teasere” i najave nadolazeće sezone. Na taj način možete samo još dodatno oformiti i učvrstiti povjerenje vaše publike.
S druge strane zbog algoritma. Kada vaše mreže ostavite neaktivne na nekoliko mjeseci, to je jasan znak algoritmu da vas nema te će vam on drastično smanjiti vidljivost vašeg računa. Ne zbog toga jer vas algoritam “ne voli”, već se radi o tome da je ogroman broj sadržaja online te da algoritam prati čiji sadržaj je zanimljiv publici, kao i račune koji su kontinuirano aktivni online.
Kada niste aktivni na mrežama mjesec, dva tri ili duže; uz to što vam opada vidljivost računa, za slučaj da se odlučite vratiti i aktivirati vaše mreže velika je vjerojatnost da ćete naletjeti na poteškoće.
Prvenstveno zbog smanjenog dosega, potrebno će biti dodatno se truditi i aktivirati na mrežama kako bi algoritam “uhvatio” da ste ponovno ovdje i kako biste prvo radili da se vratite na staru slavu, a nakon toga učvrstili svoju poziciju na tržištu. Svaki puta kada se aktivirate nakon pauze zapravo radite gotovo iz početka.
Koliko često objavljivati tijekom ljeta i na što se fokusirati?
Na ovo pitanje nažalost ne postoji crno bijeli odgovor i zapravo najviše parametara ovisi o vašoj publici. Međutim, ono što se kod nas iz iskustva pokazalo odličnim je da se može smanjiti broj objava tijekom perioda godine koji vam nije toliko aktivan. Primjerice ako ste do sada objavljivati 3,4 puta tjedno, tijekom održavanja profila to mogu biti 1-2 objave tjedno. Ono što je ključno da tijekom svakog tjedna imate objavljenog sadržaja, bilo kroz format storyja, objava, reela.
Ključno je ne napraviti kompletnu pauzu koja traje tjednima.
Što se tiče tema, u najvećem broju slučajeva prolaze nešto lakše teme – ukoliko su u pitanju ljetni mjeseci obzirom da veliki broj ljudi preferira upravo ovakve teme tijekom visokih temperatura.
Ono što ćemo uvijek reći kada su u pitanju marketing na društvenim mrežama je da ne postoji univerzalno rješenje koje uspješno funkcionira na svim djelatnostima i svim mrežama. Stoga, ukoliko vam zatreba pomoć, niste sigurni kako ili jednostavno ne stignete – naš stručni tim stoji vam na raspolaganju.
Kako bismo vam ponudili najbolje iskustvo, na našim web stranicama koristimo kolačiće, kolačiće trećih strana, usluge web analize i dodatke za društvene mreže. Kolačići omogućuju web stranicama da u preglednik zabilježe, ili iz njega dohvate, podatak o posjeti toj web stranici. Ti podaci mogu biti o vama, vašim preferencama, vašem uređaju ili mogu omogućiti da web stranice rade na ispravan način. Tim podacima vas se uglavnom ne može izravno identificirati. Informacije o načinu na koji upotrebljavate naše web stranice dijelimo s partnerima za društvene mreže, oglašavanje i analitiku.
Poštujemo vaše pravo na izbor i zaštitu osobnih podataka, te postavkama kolačića možete upravljati klikom na dolje navedene kategorije i neke vrste kolačića isključiti. Postavke kolačića možete i naknadno promijeniti u bilo kojem trenutku. U slučaju da ne prihvatite određene vrste kolačića, usluge i funkcionalnosti koje nudimo na našim web stranicama mogu biti ograničene, te isto može utjecati na vaše korisničko iskustvo. Prihvaćanjem kolačića nam pomažete da poboljšamo i analiziramo naše web stranice i da vam ponudimo prikladan sadržaj i ponude.
Ovi su kolačići neophodni za tehničko funkcioniranje web stranica i ne mogu se isključiti u našim sustavima. Obično se postavljaju samo kao odgovor na vaše radnje, a koje uključuju zahtjev za uslugama, kao na primjer postavljanje postavki za privatnost, prijava, odjava ili ispunjavanje obrazaca. Ove kolačiće možete blokirati u vašem web pregledniku ili postaviti da vas preglednik o njima upozorava, no u tom slučaju određeni dijelovi web stranica možda neće raditi. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve informacije koje bi vas mogle identificirati.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Analitički kolačići
Svi podaci koje ovi kolačići prikupe su statistički, stoga i anonimni. Putem ovih kolačića brojimo posjete i izvore prometa, pa nam oni omogućavaju da mjerimo i poboljšamo rad web stranica. Ovi nam kolačići govore, primjerice, koje su stranice najviše, a koje najmanje posjećene te kako se odvija promet po web stranicama.
Pružatelj usluge ovih kolačića (Google Analytics kolačića) je Google, Inc. Informacije koje ovi kolačići generiraju o načinu korištenja web stranica, među kojima je i IP adresa s koje pristupate stranicama, prenose se na server tvrtke Google u Sjedinjenim Američkim Državama i tamo se pohranjuju. Te informacije se koriste u svrhu analize načina korištenja web stranica i izrade izvješća namijenjenih administratorima stranica o aktivnostima na istim, bez povezivanja IP adrese s drugim podacima koje Google posjeduje. Napominjemo kako Google može prenijeti te podatke trećim stranama, temeljem zakonske obveze ili ako treće strane obrađuju podatke u ime Googlea.
Više o Google Analytics se može pronaći na ovom linku.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Marketinški kolačići
Ove kolačiće na našim web stranicama postavljaju oglašivački partneri. Ti partneri ih mogu upotrijebiti za definiranje profila vaših interesa kako bi vam se na ostalim web stranicama prikazali relevantni oglasi. Ovi kolačići ne pohranjuju izravno osobne podatke, već se temelje na jedinstvenoj identifikaciji vašeg web preglednika i uređaja pomoću kojeg pristupate internetu. Ako te kolačiće ne prihvatite, na različitim web stranicama će vam se i dalje prikazivati oglasi, ali oni neće biti relevantni.
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!