Vodite li svoje mreže na godišnji odmor?

  • 9. 08. 2023.
  • čitanja

Vođenje i održavanje društvenih mreža tijekom godišnjih odmora

Tijekom ljetnih mjeseci dobijemo podosta upita koji se tiču upravo ove problematike. Lipanj, srpanj i kolovoz mjeseci su koje veliki broj osoba koristi za usporavanje tempa i naravno, za godišnji odmor.

S jedne strane dio osoba (neovisno vode li mreže samostalno ili to umjesto njih čini agencija za marketing) vode svoj posao na godišnji odmor te između uživanja na plaži i kupanja redovito vrijeme provode na laptopu ili mobilnom telefonu, što vrlo često rezultira situacijom da i nakon povratka umor ostane, što dugoročno može dovesti do burnouta.

S druge strane je situacija kada osobe potpuno zaborave na svoje društvene mreže i zanemare ih tijekom 1-3 mjeseca, odnosno ne rade ništa tijekom ljetnih mjeseci (ili zimskih – ovisno o djelatnosti). Osobe se potpuno odmore, ALI u ovom slučaju prilikom povratka vrlo često se suoče s algoritmom i iznimno slabom vidljivosti svojih objava, što ponovno može dovesti do problema u poslovanju.

Time je sasvim normalno da se svake godine postavlja isto pitanje, a to je:

Što s društvenim mrežama tijekom ljeta?

Što s društvenim mrežama tijekom ljeta

Mišljenja online uglavnom su podijeljenja te smo odlučili obraditi upravo ovo pitanje s dugogodišnjeg radnog staža u vođenju društvenim mrežama.

Apsolutno je svima jasno da će vam s vremena na vrijeme biti potrebna pauza i odmor, što je sasvim u redu. Međutim, jaki smo protivnici kompletnog pauziranja svega online kroz nekoliko mjeseci u godini.

Zašto velike pauze nisu dobra ideja?

Osim što postoji mogućnost da vaša publika potpuno zaboravi na vas ili čak pomisli da ste prestali s radom, malo veća problematika tiče se algoritma. On sam neće vas nikada sabotirati (kako neki tvrde), ali je algoritam taj koji prati koliko koristite svoje mreže, koliko često stavljate sadržaj i ono najvažnije; na koji način publika reagira na vaš sadržaj.

Kada algoritam vidi da ste mjesecima neaktivni, on to jednostavno gleda na način da niste aktivni, ne obavljate posao – stoga zašto bi vas predlagao širokoj publici. Kako vrijeme bude prolazilo, a vi i dalje držite mreže neaktivnima, algoritam će vam početi smanjivati doseg; sve više i više.

Nakon što se vratite nakon nekoliko mjeseci izbivanja, situacija koja će vas najvjerojatnije dočekati je da nakon što krenete ponovno objavljivati vaš doseg ne postoji. Publika ne reagira na objave, doseg vam je praktički u minusu.

Redovitim objavljivanjem moguće je vratiti staru statistiku – međutim to zahtjeva vrijeme te nema garancije da neće se zaista izvući iz “neaktivnosti” koju algoritam vidi. Što su vaše mreže dulje neaktivne, to će vam se biti teže vratiti.

Što ako imam sezonski posao?

Nisu sve djelatnosti cjelogodišnje i postoje djelatnosti koje funkcioniraju isključivo sezonski. Primjerice tijekom ljetnih ili zimskih mjeseci je poslovanje najaktivnije, van sezone vrlo često vlasnici takvih poslovanja ostave svoje online poslovanje.

Kod sezonskih djelatnosti još je veći naglasak na potrebi za održavanjem vašim društvenih profila. Razlog je dvojak.

S jedne strane, vaša publika treba vidjeti kako se trudite i u drugom dijelu godine, a ne samo dok je sezona i prodaja super ide. U nešto mirnijem periodu godine možete pripremiti materijale za predstojeću sezonu, a uz to upravo je ovaj period odličan za “teasere” i najave nadolazeće sezone. Na taj način možete samo još dodatno oformiti i učvrstiti povjerenje vaše publike.

S druge strane zbog algoritma. Kada vaše mreže ostavite neaktivne na nekoliko mjeseci, to je jasan znak algoritmu da vas nema te će vam on drastično smanjiti vidljivost vašeg računa. Ne zbog toga jer vas algoritam “ne voli”, već se radi o tome da je ogroman broj sadržaja online te da algoritam prati čiji sadržaj je zanimljiv publici, kao i račune koji su kontinuirano aktivni online.

Kada niste aktivni na mrežama mjesec, dva tri ili duže; uz to što vam opada vidljivost računa, za slučaj da se odlučite vratiti i aktivirati vaše mreže velika je vjerojatnost da ćete naletjeti na poteškoće.

Prvenstveno zbog smanjenog dosega, potrebno će biti dodatno se truditi i aktivirati na mrežama kako bi algoritam “uhvatio” da ste ponovno ovdje i kako biste prvo radili da se vratite na staru slavu, a nakon toga učvrstili svoju poziciju na tržištu. Svaki puta kada se aktivirate nakon pauze zapravo radite gotovo iz početka.

Koliko često objavljivati tijekom ljeta i na što se fokusirati?

Objave u periodu godišnjih odmora

Na ovo pitanje nažalost ne postoji crno bijeli odgovor i zapravo najviše parametara ovisi o vašoj publici. Međutim, ono što se kod nas iz iskustva pokazalo odličnim je da se može smanjiti broj objava tijekom perioda godine koji vam nije toliko aktivan. Primjerice ako ste do sada objavljivati 3,4 puta tjedno, tijekom održavanja profila to mogu biti 1-2 objave tjedno. Ono što je ključno da tijekom svakog tjedna imate objavljenog sadržaja, bilo kroz format storyja, objava, reela.

Ključno je ne napraviti kompletnu pauzu koja traje tjednima.

Što se tiče tema, u najvećem broju slučajeva prolaze nešto lakše teme – ukoliko su u pitanju ljetni mjeseci obzirom da veliki broj ljudi preferira upravo ovakve teme tijekom visokih temperatura.

Ono što ćemo uvijek reći kada su u pitanju marketing na društvenim mrežama je da ne postoji univerzalno rješenje koje uspješno funkcionira na svim djelatnostima i svim mrežama. Stoga, ukoliko vam zatreba pomoć, niste sigurni kako ili jednostavno ne stignete – naš stručni tim stoji vam na raspolaganju.

Pretplatite se na Newsletter.

Budite u toku s novostima.


    Pretplatite se na Newsletter.

    Hvala što ste se pratplatili na naš newsletter.

    Slične teme